Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353111 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7185 Dátum: 2011.04.20 15:12:26 »
Ide is beteszem, mert talán többen nézik és hátha valaki tudja a tutit:


-meleg indításnál az alapjárat néha hajlamos 600 alá esni, persze fulladás közelébe kerül az autó és rögtön meg is emeli 650-re kb
-reggeli indításnál elindul, alapjárat 7-800, majdnem lefullad és 1 másodperc tétlenség után hopp felugrik 1500-ra

Nos ez mitől lehet?

Ezt az alapjárat ingadozást párszor én is észrevettem már, de nem meleg indításnál hanem pl lámpánál vagy kereszteződésben, eléggé beremeg a motor tőle és tényleg azt várod már hogy na most ez lefullad a fenébe és hidegen is volt úgy hogy csak tötyörgött egy idegi majd hopp felugrik vagy 1800-as fordulatra.

Esetleg váltó vagy főtengely csapágyakra is gondolhatsz a hangot illetően..... Járj addig óvatosan míg ki nem derül hogy mi a pontos hiba!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7186 Dátum: 2011.04.20 15:18:41 »
ez olyan rezonálós hang. olyan hangja van, mintha két vékony fém gyorsan verődne egymáshoz és a hang konstans, tehát ha 1400 fordulatról lassan gyorsítok, akkor egészen 2400 környékéig hallani és mindig ugyanazzal a tónussal, majd 2500nál vége és csend. Arra is gondoltam, hogy valami szimplán ki van lazulva és azt hallani, mert ugyebár magasabb fordulaton egyenletesebben jár a motor, tehát kevesebb a rezonancia.

tudok rá egy jó szót, kerepelő hangja van, tehát nem mint egy régi csörgős dízel, hanem, mint egy új halkan kerepelő. (megnézem hátha került a D4 mögé egy -D aztán dízel lett :otlet:)
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.20 15:20:48 írta diegho »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7187 Dátum: 2011.04.20 15:34:53 »
Szívócső?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7188 Dátum: 2011.04.20 15:40:04 »
Az rezonálna? Hát fene se tudja, fél 6 után érek haza átnézek minden csövet, bilincset, borítást, az is lehet, hogy a hülye burkolat okozza, mehetek burkolat nélkül 1 kört?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7189 Dátum: 2011.04.20 15:47:46 »
Ha szívócső, akkor tudnak neked tanácsot adni, nekem nem volt ilyen problémám, de tudom, hogy több korai vvti-nek volt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7190 Dátum: 2011.04.20 15:51:14 »
Igen, de elvileg a 2.0 D4 nem erintett tudtommal. Ettol persze lehet meg ezzel gond.

Kene kameras felvetel.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7191 Dátum: 2011.04.20 15:55:41 »
egy kis update, a hang csak menet közben hallható, a garázsban állva nem, persze itt hangosabb is a motor üresben, szóval lehet csak ezért nem hallom. Mi volt ez a szívócsöves ügy? Erről lemaradtam.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7192 Dátum: 2011.04.20 18:15:43 »
azt hiszem megvan a ludas, február óta koromfekete lett az olaj és a gyertyákon is látszik, hogy kormolt már kicsit, a 3 pólusból a fő pólus szép tiszta a 2 mellék kormos. Nem is megyek vele addig amíg nincs olaj és szűrő. Átköltözök olajos topicba, mert úgy néz ki az Eneos nem vált be.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7193 Dátum: 2011.04.20 19:07:19 »
azt hiszem megvan a ludas, február óta koromfekete lett az olaj és a gyertyákon is látszik, hogy kormolt már kicsit, a 3 pólusból a fő pólus szép tiszta a 2 mellék kormos. Nem is megyek vele addig amíg nincs olaj és szűrő. Átköltözök olajos topicba, mert úgy néz ki az Eneos nem vált be.

Pfff :wacko:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7194 Dátum: 2011.04.20 19:16:10 »
hát igen, kb 2 hónapja még barnás volt az olaj, most meg koromfekete, fene se gondolta volna, hogy ez van.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7195 Dátum: 2011.04.20 23:09:22 »
Multkor nekem meg az ablaktorlore ra is szartak a macskak.  :censored:
Pfff  :eek: ...  [rohog] ... Valszeg azért csinálják, mert ott már eleve olyan szag van (hiába mosod le, az ő orruk simán megérzi). Mert ilyet amúgy, hogy macskák így lehugyoznának-leszarnának autókat, még nem hallottam  :ph34r: ... Ez nagyon durva, és más magyarázatot nem nagyon tudnék rá gondolni. Egyszer az egyik vmiért odacsurrantott, aztán nekiálltak rendszert csinálni belőle  :nonono: ... Nekem ez simán casus belli lenne, lőném őket légpukkával.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7196 Dátum: 2011.04.20 23:18:11 »
ez olyan rezonálós hang. olyan hangja van, mintha két vékony fém gyorsan verődne egymáshoz és a hang konstans, tehát ha 1400 fordulatról lassan gyorsítok, akkor egészen 2400 környékéig hallani és mindig ugyanazzal a tónussal, majd 2500nál vége és csend. Arra is gondoltam, hogy valami szimplán ki van lazulva és azt hallani, mert ugyebár magasabb fordulaton egyenletesebben jár a motor, tehát kevesebb a rezonancia.

tudok rá egy jó szót, kerepelő hangja van, tehát nem mint egy régi csörgős dízel, hanem, mint egy új halkan kerepelő. (megnézem hátha került a D4 mögé egy -D aztán dízel lett :otlet:)
Te, nem gyújtás-csörgésről beszélünk véletlenül  :hmmmm: ? Mert azt pl. simán okozhatja, ha az injektorok nem a megfelelő időpontban & szórásképpel működnek, és emiatt lejátszódik némi öngyulladás a hengerekben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7197 Dátum: 2011.04.20 23:21:14 »
azt hiszem megvan a ludas, február óta koromfekete lett az olaj és a gyertyákon is látszik, hogy kormolt már kicsit, a 3 pólusból a fő pólus szép tiszta a 2 mellék kormos. Nem is megyek vele addig amíg nincs olaj és szűrő. Átköltözök olajos topicba, mert úgy néz ki az Eneos nem vált be.
Azt kell hogy mondjam, hogy ne örülj, sajnos  ::) ... A miénkben is full koromfekete volt a pár ezer km-t futott Castrol olaj, amikor megvettük (a 41 ezer km-t futott, ezalatt 3 olajcserén átesett motorban!) - de ettől még ugyan nem csörgött benne semmi (és azóta sem csörög). Az olajat azóta is elég hamar sötétre színezi (ha nem is olyan gyorsan és nem is ugyanakkora mértékben), szal úgy tűnik, ez tényleg sajátossága ennek a típusnak. Szvsz a csörgés NEM emiatt van.

Az, hogy a gyertyák kicsit kormosak... Na, annak viszont lehet köze ahhoz, ha a befecskendezés nem működik tökéletesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7198 Dátum: 2011.04.21 09:49:20 »
És ezt hogy a fenébe tudom 100%-osan kideríteni, hogy mitől kormosak a gyertyák? A csörgő (inkább kerepelő) hang a motortérből jön fentről, kicsivel a motorháztető alól, a középkonzollal kb. egy vonalban és az utastérhez közel. Mi van ott? Komolyan mondom belerakok egy diktafont és megyek vele egy kicsit, hogy halljátok ti is.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7199 Dátum: 2011.04.21 12:36:12 »
Most beszéltem a koto-val, elmondtam mindent amit tudok róla, beszélnek a kaposváriakkal is, mert tegnap valaki vitt be ilyen hibával autót hozzájuk, de az már biztos, hogy gázpedál állással függ össze a dolog, tuti elektromos probléma és a gyújtásnál keresendő. Ma visszaszólnak mikor mehetek vele, inkább kérek szabit és beviszem én, nem bízom faterra, így a tuti, aztán meglátjuk. Ha ott vagyok kialkudok egy jó kis olajcsere+olajszűrő csere+szerelési összeget is akkor.