Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353066 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7170 Dátum: 2011.04.19 11:39:38 »
A modell kód mellett ott kéne lennie a váltó típusának is.
Most az autónak a motorterében?
Nekem konkrétan a B oszlopon ott van, de lehet a motortében is.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7171 Dátum: 2011.04.19 18:30:54 »
A modell kód mellett ott kéne lennie a váltó típusának is.
Most az autónak a motorterében?
Nekem konkrétan a B oszlopon ott van, de lehet a motortében is.

Motortér ben ez áll egy kis dögcédulán :D : ..........-01AC52 de a C betű mint egy nem bezárt 0 lenne elég gázos így, de valószínű hogy akkor C52-es a váltó?!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7172 Dátum: 2011.04.20 00:24:17 »
Jelenleg eddig jól vagyok a nyest ügyben nem volt a motortérben semmi... igaz hogy nem is álltam fel a fedett részhez hanem közelebb hagytam a házhoz és sár sincs úgy... :hmmmm:

Akkor működött a spray?  ;)

Még nem tudom pontosan, még várni kell de úgy néz ki eddig, hogy igen!  :devil:

Hát úgy néz ki hogy NEM vááá :censored: Anyum este ért haza felállt a fedett helyre aztán az éjszaka betámadta megint valami, ugye most nincs sár de lehetett látni imitt amott nyomokat elcsúszásokat, viszont lett egy szőrszálam amit ott hagyott a blokkon :D meg kéne valahogyan állapítani belőle hogy mivel is van dolgom, lehet elviszem valami állatorvoshoz tegye mikroszkóp alá vagy nemtom.... :D Az tuti hogy nem macska volt mert olyan göndördés kis szőr és változó színű minden centi után, hossza kb 3-4cm barnás fekete, fehér.( ufó macska :D )

Legközelebb az lesz hogy kiteszek ragasztót azt ragadjon bele! Szerintem nem ér itt sokat a rendes nyest riasztó sem, komolyan méterekről bűzlött az autó még most is lehetett érezni belül a parfümöt, ezek megszokják a szagokat bármi legyen is az!

(nevetségesen idegesítő hogy ilyenekkel is szívni kell)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7173 Dátum: 2011.04.20 09:20:05 »
A helyzet az, hogy nehez ezeket elriasztani. Nekem a Motip markaju nyestriaszto spray hasznalt, de csak a nyestek ellen jo. A macskak ugyan ugy telibe hugyozzak a kocsijainkat sajnos, az ellen nem ved a spray.

Egyszer egy macska annyira telepisalta a szelvedo elotti reszt, hogy a legbevezeto rendszeren is bejott nemi vizelet. Olyan budos volt, hogy arra szo nincsen, ki kellett mosni az egesz szellozo jaratot, meg a kocsit is, mas nem segit sajnos. Elhiszem, hogy ideges vagy, rohadul kellemetlen az, mikor hugyszagu az ember kocsija. A mienke is annyira budos volt, hogy 5 meterrol erzni lehetett sajnos.

En kiszedtem a pollenszurot, aztan slaggal megkulddem a motorter felul az egesz ablak alatt reszt. Sajnos ment viz az utasterbe is, hiaba probaltam betomni a lukat a kesztyutarto mogott. De a vizet egy jobb fajta vizes porszivoval fel tudtuk hamar szedni. A baj az, hogy az ablaktorlon ulnek ezek a rohadt macskak es oda is pisalnak, ami belefolyik a szellozorendszerhez sajnos, ez okozza az irdatlan budos szagot.

Nyest ellen jo a Motip riaszto, de macska ellen nincsen ellenszer ilyen sikon. Vagy elkergeted eroszakosan, hogy megijedjen vagy egy gyenge legpuskaval seggbelovod, attol tutira beszarik. Az sem rossz, ha egy petardat melledobsz melle vagy losz egyet a levegobe, ha van fegyvered, mert a nagy durranastol is megijed es nem jon vissza. Ha gazsprayvel megkuldod az sem rossz, akkor sem jonnek vissza. Mas megoldast eddig nem talaltam sajnos a macska ellen, sima riaszto spray ide sajnos nem jo. Lehet, hogy ezek a modszerek nem liberalisak, de eddig olyan humanus megoldast nem talaltam, ami hatekony lenne.

A buz egyebkent meg a kisebbik baj (meg a jarulekos fertozesveszely), a mi E12-es Corollank motorhaztatejet meg is karmoltak ezek a dogok, aztan ott maradt 3 db 3-4 cetni hosszu csik sajnos a festeken. Lehetett hibajavitozni, de ez soha nem lesz mar olyan mint a gyari fenyezes. Arrol meg meg nem is beszeltem, hogy egyszeruen k.rvara idegesito, hogy a frissen mosott kocsit tiszta tappancsnyom. Multkor nekem meg az ablaktorlore ra is szartak a macskak.  :censored:

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7174 Dátum: 2011.04.20 09:38:36 »
Ide is beteszem, mert talán többen nézik és hátha valaki tudja a tutit:

Tünetek:
-enyhe gyorsításnál dízelhang kb 2500 fordulatig, utána minden oké, 90-es fix tempónál hallani a legjobban, ahogy rálépek a gázra nincs hang, ha elveszem nincs hang, csak meleg motornál hallani
-meleg indításnál az alapjárat néha hajlamos 600 alá esni, persze fulladás közelébe kerül az autó és rögtön meg is emeli 650-re kb
-reggeli indításnál elindul, alapjárat 7-800, majdnem lefullad és 1 másodperc tétlenség után hopp felugrik 1500-ra

Nos ez mitől lehet? Nagykanizsai Koto egr szelepet tisztított és adott injektor tisztítót, a csörgő hangra azt mondták fogalmuk sincs, de összefüggésben lehet az injektorral. Kaptam itt olyan tippet, hogy az injektorok befecskendezési képe rossz és nem zárnak vissza rendesen. Kéne tudnom pontosan mit nézessek meg, mert kell keresnem még egy nem 1 vagon platinarúd árában dolgozó szakit, aki megnézi.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7175 Dátum: 2011.04.20 09:52:21 »
Valami nekem nem tiszta: ez most benzines vagy diesel kocsi? Csak mert a benzines kocsikban tudtommal nincsen EGR szelep.

En csinalnek egy ECU resetet, meg atellenoriznek mindent, a gyertyaktol kezdve a szurokig. A fojtoszelephazat ki kell pucolni, mert az is okozhat problemat, ahogyan a PCV szelep dugulasa is.

Ha diesel, akkor nem tudom.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7176 Dátum: 2011.04.20 09:57:03 »
D4, tehát benzines. A kényeske. :)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7177 Dátum: 2011.04.20 10:14:55 »
D4, tehát benzines. A kényeske. :)
Vagy D4D, mert nem az alairasaban szereplo autorol van szo.  :ph34r:

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7178 Dátum: 2011.04.20 10:21:36 »
jajj bocs fojtószelep volt tisztítva... 2.0 D4 1AZ-FSE 150le. Gyertya 2000km-es Denso IK20 iridium, tudom, hogy SK20BR11 való bele, de az már nem létezik, IK20 a váltógyertyája, kimondottan ehhez a motorhoz gyártja a Denso, szóval ezt kizárom, amúgy bármikor visszadobhatom bele az SK20BR11-et, de előtte is hallottam már ezt a hangot, mondjuk egy próbát megér, nem kerül semmibe. Olaj 5000km-t és 1 évet futott Eneos 5W30, szűrő japanparts. PCV szelep? Laikus vagyok, szóval én nem tudom mi az (valami szellőztető eddig ok) majd a szaki pucolja szépen.

de az aláírásban szereplőről van szó

ECU restet hogyan lehet véghezvinni?
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.20 10:31:25 írta diegho »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7179 Dátum: 2011.04.20 10:51:28 »
PCV a kartergaz kivezeto szelep a motorba tekerve.

ECU reset: az akkusarut le kell szedni, hagyni 1 orara, aztan felrakni. A szamitogepe elfelejt mindent, azt kezdi elorol az okoskodast.

Uj otlet: legtomegmero tisztitas!!!

Ha jol sejtem, akkor a szurohazba van belecsavarozva a cuccos, azt le kell szedni, azt fekspray-vel le kell ganezni. Van ez a csinald magad topic, ott van errol egy hozzaszolas, igaz az 4zz motorra vetitve, de nalad is ugyan az lehet bent.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7180 Dátum: 2011.04.20 10:56:15 »
Ebben nincs légtömegmérő, szóval az kizárva. Az akkusaru-s dolgot megcsinálom, délben leveszem, fél6-kor mikor megyek haza visszarakom. Kartergáz kivezető esélyes lehet, de nekem fogalmam sincs hol a fenébe találom azt az én motoromnál.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7181 Dátum: 2011.04.20 11:56:44 »
Tuti biztos, hogy nincsen legtomegmero?

Ezt nehezen tudom elkepzelni egy 2000 utani benzines VVTi motor eseteben. Lehet, hogy nem a legszurohazba van becsavarozva, hanem a gumicsohoz van rogzitve vagy a fojtoszelephazhoz valahova.
A logikam szerint a D4 motorok eseteben is tudnia kell az ECU-nak a levego parametereit.

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7182 Dátum: 2011.04.20 12:48:54 »
akinek ilyen van és maga szerelgeti azt mondta nincs, volt már ez a téma az avensis topicban. este megyek vele egy 30km-es próbát, addig bemelegszik aztán hallgatózok.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7183 Dátum: 2011.04.20 13:00:00 »
Milyen olaj van most benne es mennyit futott? Rendben van a szintje? Milyen a szine, nem tul fekete?

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7184 Dátum: 2011.04.20 13:03:29 »
Milyen olaj van most benne es mennyit futott? Rendben van a szintje? Milyen a szine, nem tul fekete?

már írtam Eneos 5W30, 5000km van benne kb, pont 1 éve lett cserélve, szintje semmit nem változott az 1 év alatt és a színe is olyan, mint az újnak. (mondjuk kb 1 hónapja volt nézve, majd ma megnézem újra)