Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355165 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6975 Dátum: 2011.02.09 00:03:00 »
Tényleg ennyire gázosak a mai dízelek?   :censored:
Annyi biztos, hogy sokkal több velük a gond, mint a régiekkel. Mert igazából kis technikai remekművek, ennek meg ez az árnyoldala sajnos. Nagyon körültekintően kell választani, ha mai dízelt akarsz, mert bizonyos motorokkal nincs sok gond (ilyen pl. a Toyota 1.4-ese, vagy a VW némelyik 1.9-ese, vagy a Fiat & GM 1.9-ese) - másokkal viszont elég nagy a sansz a komoly szívásra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6976 Dátum: 2011.02.09 00:04:08 »
Nem tudom az E11-be mennyire volt ritka a 2.0 D4D, de gondolom nagyon...
A széria vége felé rakosgatták bele, a 90 lovast... Elég rövid ideig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

LionTR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
    • http://www.abbys.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6977 Dátum: 2011.02.09 09:33:44 »
Ma ahogy hazafele úton lemostam a szélvédőt, azt vettem észre, hogy az ablaktörlők elég komótosan mozognak.
Itthon felhajtottam őket, próbálgattam, és ha nagyobb sebességre kapcsolom, akkor is ugyanolyan lassan mozognak :S

Mi lehet a baj? Haldoklik a motorjuk? Vagy nem kap elég kakaót?

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6978 Dátum: 2011.02.09 14:47:30 »
Üdv.

Ajtókon milyen állítási lehetőségek vannak?
Jelenség: Viszonylag magasabb járdára 45 fokban felállva a vezető oldali ajtó meglehetősen nehezen záródik (nem a helyére akar visszacsukódni).
Sík terepen teljesen ok.
Semmilyen behatás nem érte, nem lóg, stb.
Másik ajtó nem produkálja ezt a jelenséget...

Ötlet?
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

LionTR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
    • http://www.abbys.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6979 Dátum: 2011.02.09 16:52:00 »
Ma ahogy hazafele úton lemostam a szélvédőt, azt vettem észre, hogy az ablaktörlők elég komótosan mozognak.
Itthon felhajtottam őket, próbálgattam, és ha nagyobb sebességre kapcsolom, akkor is ugyanolyan lassan mozognak :S

Mi lehet a baj? Haldoklik a motorjuk? Vagy nem kap elég kakaót?

Közben megoldódott.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6980 Dátum: 2011.02.09 18:04:10 »
Üdv.

Ajtókon milyen állítási lehetőségek vannak?
Jelenség: Viszonylag magasabb járdára 45 fokban felállva a vezető oldali ajtó meglehetősen nehezen záródik (nem a helyére akar visszacsukódni).
Sík terepen teljesen ok.
Semmilyen behatás nem érte, nem lóg, stb.
Másik ajtó nem produkálja ezt a jelenséget...

Ötlet?


Azzal sajnos nem tudsz semmi sem csinálni, mert a kasztni csavarodik. Ez sok mindentől lehet, egyik lehetséges ok, hogy törött volt az autó és a teherviselő elemek megrogytak. A másik lehetséges dolog az az, hogy valamely teherviselő, merevítő elem elrohadt és ezért mozog a kasztni. Ilyen lehet például a küszöb, vagy azok rögzítési pontjai az önhordó karosszéria egyébb pontjaihoz. Lehet, hogy a gólyaláb bekötési pontja van meggyengülve, de természetesen ezek csak találgatások, végig kellene nézni a relaváns részeket.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6981 Dátum: 2011.02.09 18:18:07 »
De az is lehet, hogy semmi baja. Valamennyi karosszéria tekeredés normális, és az már lehet épp elég ahhoz, hogy akadjon az ajtó!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6982 Dátum: 2011.02.09 19:56:57 »
Ajtókon milyen állítási lehetőségek vannak?
Jelenség: Viszonylag magasabb járdára 45 fokban felállva a vezető oldali ajtó meglehetősen nehezen záródik (nem a helyére akar visszacsukódni).
Sík terepen teljesen ok.
Semmilyen behatás nem érte, nem lóg, stb.
Másik ajtó nem produkálja ezt a jelenséget...
Ha sík terepen minden OK, akkor abban a bizonyos pozícióban egyszerűen pont úgy hajlik/csavarodik a karosszéria, hogy fellép ez a dolog. Teljesen normális, együtt lehet/kell vele élni. 2004-es autónál kizárható, hogy korrózió vagy ilyesmi okozná; és feltételezem azt is, hogy a kocsi nem volt korábban ripityára törve és utána full szakszerűtlenül, kókány módon kijavítva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

babi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6983 Dátum: 2011.02.10 09:41:27 »
belphegor:
a generátor hátsó részére egyes dízeleknél vákuumszivattyút szerelnek, mert a szívócsőben nem alakul ki megfelelő mértékű vákuum.
500 e. km után  megérdemelne a generátor minimum egy csapágy- és szénkefecserét. Az is lehet, hogy a kommutátorok "vezetőgyűrűk"
is megkoptak, esztergával le kell szabályozni. Ha nincs gond a kefékkel lehet kontakthiba és még egy csomó dolog, amit kár találgatni látatlanba.
Valószínűleg azért nem tolonganak a segítőkész emberek mert nem jellemző a generátorhiba, és nem megszokott az ilyen hangnem!

Szerintem a vákuumszivattyút a generátor elejére szerelik, persze nézőpont kérdése   :lol: .

B.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6984 Dátum: 2011.02.10 09:46:09 »
Nagyon remélem, hogy nem egy rommá tört autót vettem 6,5 évvel ezelött az EF-től.  :D

Persze csavarodik a karosszéria, de nem gondoltam, hogy ilyen mértékben.
Eddigi autóimon nem tapasztaltam hasonló jelenséget.
Szóval azt mondjátok állítási lehetőség nincsen, egyszerűbb mint egy mezei konyhabútor ?  :lol:
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6985 Dátum: 2011.02.10 09:50:36 »
Nekem egyszer sikerult ugy parkolnom jarda es uttest koze, hogy az egyik kerek elig erte a foldet. A csomitarto eleg nehezkesen es furcsa hanggal zarodott. Ekkor volt a kocsi kb 1 eves.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6986 Dátum: 2011.02.10 09:56:35 »
Szóval azt mondjátok állítási lehetőség nincsen, egyszerűbb mint egy mezei konyhabútor ?  :lol:
De, van állítási lehetőség. De ha sík talajon minden OK, akkor hova akarod állítani ;) ? Ott kell stimmelnie, nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6987 Dátum: 2011.02.10 10:02:44 »
Szóval azt mondjátok állítási lehetőség nincsen, egyszerűbb mint egy mezei konyhabútor ?  :lol:
De, van állítási lehetőség. De ha sík talajon minden OK, akkor hova akarod állítani ;) ? Ott kell stimmelnie, nem?

Gondoltam van egy tartomány amin belül sík talajon és kissé elcsavart karosszéria esetén is probléma nélkül csukódik.

E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6988 Dátum: 2011.02.10 10:16:55 »
Van persze ilyen tartomány. Azt úgy kell elérni hogy fogod a kalapácsot és minden oldalról bevered az ajtókat 1 centit. Így akkora lesz a hézag hogy tuti akárhogy csavarodik a kasztni nem fog sehova beleérni. Csak egy kicsit nagy lesz a szélzaj menet közben.  :sorcerer: :sorcerer:

Amúgy no para, teljesen normális az autód.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.10 10:23:30 írta kleingy »

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6989 Dátum: 2011.02.10 10:20:59 »
Köszönöm, hogy időt szántál rám! Sajnos én nem igazán értek ehhez. Nem tudnál egy szerelőt ajánlani? Köszönöm: Balázs

Köszönöm a gyors reagálást! Az eredeti motoron nincsenek betűk csak számok. A többi csatlakozó azért stimmel mert átpakoltak mindent az eredeti motorról, csak ez a csati maradt az originál. Alvázszámot írok remélem ez segít. Az újé: VNKKV12340A080511 a régié: JTDV123900207473. A réginek csak ennyi a motorkódja: 0471283 az újé: ISZU081407. Remélem ez segít, előre is köszönöm: Balázs

egy kicsit valóban más a két motor.
Kicsit csemegéztem rajt de nem egyszerű.

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-CHMNKW_8401.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_SCP10L-AGMRKW_8401.html

Itt a két motor elektromos érzékelői.
Úgy látom vannak közös pontok. Előfordulhat hogy a vége elektronika csere lesz. Nem ?

Keress a környékeden olyat akiről jókat mondanak. Ha bemész a műhelybe és a földön van az összes szerszám akkor ott ne csináltasd.    :D
Valahogy nekem bejött ez a dolog hogy ahol rend van ott jobban oda is figyelnek.