Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353063 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6900 Dátum: 2011.02.02 15:40:08 »
Idézet
A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.
Ezt így a távolból honnan tudjuk? Kutyacsont is lóghat és a stabi szilentjei is. A szerelő bizonyára már megnézte, hogy az utóbbiak kellenek neki.
Általában azért ezek eléggé szinkronban szoktak elfáradni. De tényleg nem feltétlenül.

A kutyacsont cserélve lett újra. Ezután is klattyanó hangot ad! De csak akkor ha nagyon egyenetlen úton megyek sima kátyún át meg ilyeneken akkor nem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6901 Dátum: 2011.02.02 15:41:22 »
Én csak azt mondom, hogy ha a géped ezt a mennyiséget kifelé veszítené el, az nem így nézne ki. Ott lennének az alján az olajcsöppek, meg alatta a földön, stb.

Persze ettől ez még szépséghiba, amit sokan megcsináltatnak pusztán amiatt, hogy ne legyen már olajos a motor. Én erre mondjuk magasról teszek, ez nem zavarna adott esetben egy autó megvételekor sem. Mert ez tényleg csak szépséghiba, hacsak nem folyatja valóban az adott motor az olajat - az viszont azonnal látszik.

Ami magát a mennyiséget illeti: ha lenne egy ilyen autóm, ami ennyi olajat fogyaszt, elégedetten hátradőlnék és egy pillanatig nem foglalkoznék tovább a gondolattal  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6902 Dátum: 2011.02.02 15:42:13 »
A kutyacsont cserélve lett újra. Ezután is klattyanó hangot ad! De csak akkor ha nagyon egyenetlen úton megyek sima kátyún át meg ilyeneken akkor nem.
Hát naná hogy megmaradt a hang - hisz le is írtad, hogy megnyomorodott az egyik stabi-szilent.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6903 Dátum: 2011.02.02 16:19:51 »
A kutyacsont cserélve lett újra. Ezután is klattyanó hangot ad! De csak akkor ha nagyon egyenetlen úton megyek sima kátyún át meg ilyeneken akkor nem.
Hát naná hogy megmaradt a hang - hisz le is írtad, hogy megnyomorodott az egyik stabi-szilent.

Unix-os oldalon (vki belinkelte) nem derül ki a leírásból hogy első vagy hátsó stabilizátor rúdba való ez a szilent:(!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6904 Dátum: 2011.02.02 16:28:56 »
Nem valaki hanem én linkeltem  :yes:!

Húzkodd meg a szilent mellett az egész stabilizátort és ha tudod mozgatni fel-le, lóg, akkor a gumi a ludas.
Nem egyértelmű, kérdezz rá boltban. Lángon is nézd meg!
Van pár!

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6905 Dátum: 2011.02.02 19:50:38 »
A 4A-FE nem hidrotőkés, így biztos nem azok kopognak. A hang jöhet a szelepektől, vagy akár a csapágyaktól is, bár azok inkább bemelegedve szoktak jobban kopogni, és nem fordítva. Szal inkább szelep. Mennyi idővel az indítás után múlik el?

5 ezer km-en 1 liter olaj nem vészes... Ehette/eheti amúgy, legalábbis részben, befelé is; ennyi idős géptől ez teljesen normális lenne.
Majd megfigyelem a csattogást meddig csinálja, és hogy mennyi olaj fogy el X km alatt, csak most a marha nagy hidegek miatt nem nagy kedvem volt ezt figyelni :no: és különben is a terhességgel foglalkozunk mostanság, nem a kocsi lelkivilágával :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6906 Dátum: 2011.02.02 21:50:57 »
Én csak azt mondom, hogy ha a géped ezt a mennyiséget kifelé veszítené el, az nem így nézne ki. Ott lennének az alján az olajcsöppek, meg alatta a földön, stb.

Persze ettől ez még szépséghiba, amit sokan megcsináltatnak pusztán amiatt, hogy ne legyen már olajos a motor. Én erre mondjuk magasról teszek, ez nem zavarna adott esetben egy autó megvételekor sem. Mert ez tényleg csak szépséghiba, hacsak nem folyatja valóban az adott motor az olajat - az viszont azonnal látszik.

Ami magát a mennyiséget illeti: ha lenne egy ilyen autóm, ami ennyi olajat fogyaszt, elégedetten hátradőlnék és egy pillanatig nem foglalkoznék tovább a gondolattal  :)
Mint, ahogy én is?  :hug: (najó, néha előredőlök és elkezdek hülyeségeken gondolkodni, de aztán csak hátradőlök megint...) ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6907 Dátum: 2011.02.02 22:05:05 »
 :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6908 Dátum: 2011.02.03 11:08:05 »
Sziasztok!
Rokon Toyota Hiace kb. 10 éves manuális váltós diesel kisbuszában napok óta, csak hosszabb úton van néha rövid ideig töltés. Én szénkefére gyanakodom így látatlanban, megjegyzem nem ismerem ezt a típust  .  A napokban jön hozzánk a kocsival és megkért, hogy próbáljak majd segíteni.
Kb. 500 000 km van a kocsiban, nem emlékszik szénkefe cserére a tulaj. Ékszíjakat átnézte, nem csúsznak. Most úgy jár vele, hogy ha leáll, ráteszi a töltőt. Mi a tapasztalatotok töltés kimaradás ügyben? Mire számítsak, mennyire problémás a generátor szénkefe kivétele - cseréje?
Előre is köszönöm a segítséget.
Egyáltalán nem biztos, hogy a kefék okozzák a problémát.

Bővebben, ki tudnád fejteni? De jelen pillanatban azt is nagyon megköszönöm, ha megosztja velem valaki a tapasztalatát, honnan lehet jól hozzáférni, hogyan kell kivenni a generátorból a szénkefét, aztán ha szükséges lépek tovább. Némi szakirodalom lelőhelye is jól jönne :) .

Feri

zlk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6909 Dátum: 2011.02.03 16:33:44 »
Sziasztok..!
Segítsetek léccé-lécci,ha tudtok !!! Van egy Carina 1.6-osom 1995 -ös ,japán..Benzin -gázos..elkezdett puffogni gázon,majd még 1 hétig elment benzinnel gond nélkül,(gondoltam a gáznak lett baja) aztán egyik alkakommal már benzinnel is puffogott .. másnapra be se indult ... azóta cseréltem már gyújtásegységet,szétszedtem az injektort,átnéztem a gyertyákat és az elosztót,de semmi..már a lambdát is kiszedtem,de azt mondták ennél nem befolyásolja a hidegintítást...ha nagy nehezen életet lehelek bele hosszas kínlódás után,akkor nem tudom 2500 fölé pörgetni és puffog,meg iszonyú benzinszaga van..melegedés után is ez a helyzet ..és nem villogtat ki semmit a computer .. valakinek valami ötlet?? :helpsmilie: minden érdekel,ami közelebb visz a megoldáshoz ..előre is köszi ..  :cry: még egy kérdés .. van ebben fordulatszám jeladó????? vagy benne van az elosztóban??

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6910 Dátum: 2011.02.03 16:52:19 »
Bővebben, ki tudnád fejteni? De jelen pillanatban azt is nagyon megköszönöm, ha megosztja velem valaki a tapasztalatát, honnan lehet jól hozzáférni, hogyan kell kivenni a generátorból a szénkefét, aztán ha szükséges lépek tovább. Némi szakirodalom lelőhelye is jól jönne :) .
Nekem tavasszal a Camry generátora játszott hasonlót - hol töltött, hol nem. Mindezt úgy, hogy az ellenőrző-lámpa nem világított olyankor sem, amikor nem töltött! Kiderült, hogy a fesz-szabályzó volt a hibás, azt kellett cserélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6911 Dátum: 2011.02.03 16:55:03 »
Sziasztok..!
Segítsetek léccé-lécci,ha tudtok !!! Van egy Carina 1.6-osom 1995 -ös ,japán..Benzin -gázos..elkezdett puffogni...
Hát én vmelyik érzékelőre tippelnék... Fojtószelep-jeladó (TPS), főtengely-jeladó... De az nem világos, hogy a check-engine lámpa miért nem jelez  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6912 Dátum: 2011.02.03 17:35:08 »
De az nem világos, hogy a check-engine lámpa miért nem jelez

Az csak akkor jelez, ha az elektromos rendszerben van hiba. Lehet szar attól még bármelyik szenzor, csak mondjuk tűréshatáron belüli szar értéket ad, ami még nem hiba, de hibás működést eredményez(het).
De okozatként megjelenhet hiba a tárolóban.

pl.: azt nem jelzi, a Check lámpa, ha kopott a vezérműtengely, de ha emiatt égéskimaradás történik azt már okosabb ecu-k beirják hibába.

Ez esetben, a srácnak lehet szar gyújtáskábele, azt sem fogja beirni, kivéve okos ecu -> égéskimaradás cimen.
De Carina véleményem szerint még nem ilyen okos sajna/szerencsére.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.03 17:37:04 írta kamikaze555 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6913 Dátum: 2011.02.03 18:15:10 »
Az autója kvázi üzemképtelenné vált. Ilyesmit, ilyen hirtelen, nem okozhat gyújtáskábel vagy vezérműtengely... Ha jól emlékszem, pl. squiddynek anno volt a Carinájával főtengely-jeladó gondja (nem indult az autó), és azt jelezte a check engine  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6914 Dátum: 2011.02.03 18:22:56 »
Arra a hihetetlen dologra senki sem gondol, hogy esetleg az izzó kiégett, vagy - uram bocsá' - nincs is benne?  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.