Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355482 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6885 Dátum: 2011.02.02 00:30:42 »
Idézet
A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.
Ezt így a távolból honnan tudjuk? Kutyacsont is lóghat és a stabi szilentjei is. A szerelő bizonyára már megnézte, hogy az utóbbiak kellenek neki.
Általában azért ezek eléggé szinkronban szoktak elfáradni. De tényleg nem feltétlenül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6886 Dátum: 2011.02.02 09:08:26 »
12e km alatt 1.5 liter olaj nem a világ vége, pláne ha nem fokozódik az idő előrehaladtával. Ha már 10e alatt megeszik 2 litert vagy többet, akkor érdemes a motorfelújításon gondolkozni, addig szerintem nem. Javaslom, hogy valami jóféle 0W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat használj a kocsiban. Ezzel a motorod élettartama eléggé magas lesz, ha nem gyilkolod hidegen a motort, valamint az olajfogyasztásod is alacsonyabb lesz, mint egy xW-30-as olajjal. A 10W-40 és tsai részemről erősen ellenjavaltak. Maradjunk a 0W-s és az 5W-s (lehetőleg szintetikus) olajaknál.
Hidegindításnál kopog a motor, hidrótőkés a 4AFE ? Ha igen, akkor gondolom az kopog, mert ahogy melegszik a motor, a kopogás megszünik.
Mennyibe fáj ennek a cseréje, és mit célszerű ilyenkor cserélni pl. hengerfej és szelepfedél tömítések?
Azt hogy mennyi olajat eszik a kocsi, még nem tudom, de figyelni fogom.
December közepén lett kicserélve az olajteknő tömítése (itt fogyott el az olaj kb 5000km alatt tűnt el 1 liter) és kapott új Castrol 5W40 olajat.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6887 Dátum: 2011.02.02 09:24:50 »
Idézet
A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.

Ezt így a távolból honnan tudjuk? Kutyacsont is lóghat és a stabi szilentjei is. A szerelő bizonyára már megnézte, hogy az utóbbiak kellenek neki.
Nekem is ilyen kocsim van es tudom, hogy a szilentek is oda vannak, meg a kutyacsontok is. Eddig lattam 5 kotyogos E10-es es E11-es kocsit, mindegyikben a kutyacsont kopasa okozta a kotyogast es nem a szilent. Viszont a szilentek is el voltak oregedve minden esetben, igy elegge mozgott a rud mar kisebb erohatasra is. Ezert mondom azt, hogy a szilentekkel egyutt a kutyacsontot is cserelni kell -- legalabbis az osszes olyan esetben kellett, amivel talalkoztam.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6888 Dátum: 2011.02.02 09:39:10 »
12e km alatt 1.5 liter olaj nem a világ vége, pláne ha nem fokozódik az idő előrehaladtával. Ha már 10e alatt megeszik 2 litert vagy többet, akkor érdemes a motorfelújításon gondolkozni, addig szerintem nem. Javaslom, hogy valami jóféle 0W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat használj a kocsiban. Ezzel a motorod élettartama eléggé magas lesz, ha nem gyilkolod hidegen a motort, valamint az olajfogyasztásod is alacsonyabb lesz, mint egy xW-30-as olajjal. A 10W-40 és tsai részemről erősen ellenjavaltak. Maradjunk a 0W-s és az 5W-s (lehetőleg szintetikus) olajaknál.
Mit célszerű ilyenkor cserélni pl. hengerfej és szelepfedél tömítések?
Azt hogy mennyi olajat eszik a kocsi, még nem tudom, de figyelni fogom.
December közepén lett kicserélve az olajteknő tömítése (itt fogyott el az olaj kb 5000km alatt tűnt el 1 liter) és kapott új Castrol 5W40 olajat.
Ha megbontod a motort, akkor természetesen minden érintett tömítést újra kell cserélni, egy valamire való szerelő nem is csinálja meg úgy, hogy a régi tömítést teszi vissza. Egy jó minőségű szelepfedél tömítés 4-6000Ft között mozog. Az általad említett motorgenerál jó minőségű alkatrészekkel kb 150.000Ft-ba kerül munkadíjjal. (azaz, ekkora nagyságrendű összeggel számolni kell)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6889 Dátum: 2011.02.02 09:53:58 »
Most akarom cserélni a hosszbordásszíjat.
Szigorúan csak GATES márkájút vegyél bele, ez 6000Ft körüli összegbe kerül.
Más: Szelephézag állítást hány e km után kell elvégezni. A szerelőm azt mondta hogy nem kell. De én ragaszkodom hozzá!
Felesleges ragaszkodnod az állításhoz. A manual azt írja, hogy 90.000km-nél ellenőrizni kell, de, ahogy B.S. is írta, állítani valószínűleg felesleges a 300.000km előtt. Ráadásul igen időigényes és bonyolult feladat, nekem a Toyota szervizes szerelőm elmesélte, hogy hogy megy ez, nem egy-két perc. De be lehet mérni a hézagokat, 140e km környékén még közel gyári értékeket kell, hogy produkáljon. Egyébként ezt az ellenőrzést én is meg fogom ejteni valamikor tavasszal, amikor olajcserére megy az autóm
Nekem csipegeti az olajat de nem vészes 1 olaj csere között megeszik  1.5litert. Nálam 12e egy intervallum. Szerelőm azt mondta hogy ezért kár lenne még szétszedni a blokkot. Ez még semmi. Inkább egye meg a kenyere javát mind hogy más főbb baja legyen!
Nekem is hasonló, 1L/10.000km mennyiségben fogy az olaj, de nem megeszi a motor, hanem inkább elfolyatja a blokk tűzfal felőli oldalán lévő gyári illesztési hibák miatt. A blokk oldala olajpárás, de ez csak akkor látszik, ha a felső takaró burkolatot leszedem.
Szerintem őrültség konkrétan ennyi olajfogyás miatt most megbontani a motort, meg nagygenerált (gyűrűzés, stb) végezni rajta. Ha jó a fogyasztásod, szépen jár, jól húz a motorod, felesleges ezzel foglalkozni.
Erre az olajfogyásra is egyszerű (elmondani) a megoldás(t), mert le kell bontani hozzá a vezérlést, meg mindent, ami akadályozza a szelepdekni levételét, majd új tömítést követően újból, a gyári illesztési problémákat helyrehozva összeilleszteni az egységeket. Ezzel a módszerrel el lehet érni, hogy az olajcsereperiódus alatt kb fél literre csökkenjen az olajfogyás. Az, meg természetes fogyás kategória már. Ja, ennek a módszernek a hátránya, hogy iszonyú időigényes xar meló, aminek kb annyi a munkadíja, mintha kuplungszettet cseréltetnél. És, mivel jól szét van ilyenkor berhelve a motor, egyúttal célszerű már feszítőgörgőt is cserélni, hiszen ahhoz is komoly bontási munkák kellenek, így, meg egy rezsi díj alatt meglesz minden fontos dolog. Ahogy gondolod, igen, ez így mind igen költséges, szerintem anyaggal (feszítőgörgő) együtt olyan 20-30e Ft közöttire saccolom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.02 09:56:52 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6890 Dátum: 2011.02.02 14:25:41 »
Hidegindításnál kopog a motor, hidrótőkés a 4AFE ? Ha igen, akkor gondolom az kopog, mert ahogy melegszik a motor, a kopogás megszünik.
Mennyibe fáj ennek a cseréje, és mit célszerű ilyenkor cserélni pl. hengerfej és szelepfedél tömítések?
Azt hogy mennyi olajat eszik a kocsi, még nem tudom, de figyelni fogom.
December közepén lett kicserélve az olajteknő tömítése (itt fogyott el az olaj kb 5000km alatt tűnt el 1 liter) és kapott új Castrol 5W40 olajat.
A 4A-FE nem hidrotőkés, így biztos nem azok kopognak. A hang jöhet a szelepektől, vagy akár a csapágyaktól is, bár azok inkább bemelegedve szoktak jobban kopogni, és nem fordítva. Szal inkább szelep. Mennyi idővel az indítás után múlik el?

5 ezer km-en 1 liter olaj nem vészes... Ehette/eheti amúgy, legalábbis részben, befelé is; ennyi idős géptől ez teljesen normális lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6891 Dátum: 2011.02.02 14:29:19 »
Nekem is hasonló, 1L/10.000km mennyiségben fogy az olaj, de nem megeszi a motor, hanem inkább elfolyatja a blokk tűzfal felőli oldalán lévő gyári illesztési hibák miatt. A blokk oldala olajpárás, de ez csak akkor látszik, ha a felső takaró burkolatot leszedem.
Szerintem, ha tényleg csak olajpára van ott, akkor nem folyat el ez a motor kifelé semmit, hanem befelé eszi meg (ami teljesen normális lenne). Ha kinyomna magából 1000 km-enként egy deci olajat (képzeld el ezt a mennyiséget egy pohárban), akkor nem olajpárás kéne legyen a blokk oldala, hanem tocsognia kéne az olajban, és állandóan cseppeket kéne találj az autó alatt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6892 Dátum: 2011.02.02 14:36:11 »
Nekem is hasonló, 1L/10.000km mennyiségben fogy az olaj, de nem megeszi a motor, hanem inkább elfolyatja a blokk tűzfal felőli oldalán lévő gyári illesztési hibák miatt. A blokk oldala olajpárás, de ez csak akkor látszik, ha a felső takaró burkolatot leszedem.
Szerintem, ha tényleg csak olajpára van ott, akkor nem folyat el ez a motor kifelé semmit, hanem befelé eszi meg (ami teljesen normális lenne). Ha kinyomna magából 1000 km-enként egy deci olajat (képzeld el ezt a mennyiséget egy pohárban), akkor nem olajpárás kéne legyen a blokk oldala, hanem tocsognia kéne az olajban, és állandóan cseppeket kéne találj az autó alatt.
A szerelő is csak saccolni tudta, azt mondta, pár deci folyhat így el egy olaj csereperiódus alatt. A helyzet az, hogy máshol egyszerűen észrevehetetlen a fogyás, úgy értem, belül a motorban, mert nem füstöl (kicsit sem semmikor), nem olajos a kipufogó (ezt beszéltük már, hogy, ha a kipuff is olajos, akkor már nem 10e-ként eszik 1L-t, hanem 1000km-ként...), lényeg, hogy sehol másutt nem lehet észrevenni rajta olyan árulkodó jelet, ami olaj fogyASZTásra utalna... :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6893 Dátum: 2011.02.02 14:38:05 »
Megtanultam ezzel együtt élni, évente 2500Ft-ba kerül a plussz olajmennyiség, ezt azért bevallom derekasan, kibírom! :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6894 Dátum: 2011.02.02 14:52:21 »
A szerelő is csak saccolni tudta, azt mondta, pár deci folyhat így el egy olaj csereperiódus alatt. A helyzet az, hogy máshol egyszerűen észrevehetetlen a fogyás, úgy értem, belül a motorban, mert nem füstöl (kicsit sem semmikor), nem olajos a kipufogó (ezt beszéltük már, hogy, ha a kipuff is olajos, akkor már nem 10e-ként eszik 1L-t, hanem 1000km-ként...), lényeg, hogy sehol másutt nem lehet észrevenni rajta olyan árulkodó jelet, ami olaj fogyASZTásra utalna... :?:
Dehát naná, hogy egy 1 deci/1000 km-es olajfogyasztásnak nem lesznek látható jelei  :) ... Ennyinek még egyáltalán nincsenek, se füst, se semmi egyéb. Látható füst csak ennek a fogyasztásnak legalább a kétszeresénél, vagy inkább még többnél kezd megjelenni... A Camrym régebben, amikor kb. 2.5 deci olajat evett meg ezer km-en, még nem is füstölt. Igazán jelentős, szinte mindig látható füstölés csak 4-5 deci/ezer km mennyiségnél kezd jelentkezni!

Ami meg az olajos kipufogót illeti... Igen, tudom, hogy ilyen volt Gyöngyi kolléganőjének az autója; de én még ilyet nem láttam élőben. Pedig volt olyan Moszkvicsom, ami 5 liter (!) olajat evett meg 1000 km-en. De annak sem volt olajos a kipufogója; csak kormos. Azért műszakilag kicsit gondoljatok bele, minek kéne ahhoz történnie, hogy olyan mennyiségű elégetlen (!!) olaj hagyja el az égéstereket, hogy még hátul a kipuffcső is olajos legyen tőle. Szerintem annak a motornak már nem lenne szabad járnia, pl. mert az olaj rárakódna a gyertyák elektródáira. Mondom, négyütemű autón én még olajos kipufogót nem láttam. Maximum egy nagyon súlyosan hengerfejes autón tudnék ilyesmit elképzelni, aminek egy vagy több hengere már nem is dolgozik.

Szerintem, ha a blokk oldala tényleg csak párás, akkor ennek a szerepe a motor olajfogyasztásában kb. egyenlő a nullával. Ha ott számottevő (akár 1-2 deci/10 ezer km-es) mennyiséget nyomna ki magából, akkor olajos kéne legyen a blokk, nem párás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6895 Dátum: 2011.02.02 14:53:42 »
Megtanultam ezzel együtt élni, évente 2500Ft-ba kerül a plussz olajmennyiség, ezt azért bevallom derekasan, kibírom! :D
Hát persze. Ez a fogyasztás szinte semmi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6896 Dátum: 2011.02.02 15:15:04 »
Szerintem, ha a blokk oldala tényleg csak párás, akkor ennek a szerepe a motor olajfogyasztásában kb. egyenlő a nullával. Ha ott számottevő (akár 1-2 deci/10 ezer km-es) mennyiséget nyomna ki magából, akkor olajos kéne legyen a blokk, nem párás.
Hát, nehéz erről így beszélgetni, hogy sajna nem tudom megmutatni, még úgy sem biztos, hogy le tudnám fényképezni, ha a felső takaró burkot leveszem, mert nem biztos, hogy látszik. De inkább nevezném az én esetemben plajSÁRnak, mint PÁRÁnak. Azért 10 év alatt rakódott rá rendesen.

OFF Viszont az olajbetöltő nyílásomon át készítek egy fényképet majd, azt megnézhetnétek, hogy indokolt lenne-e olajcsere előtt egy blokktisztító folyadékos kezelés... légyszíves.  :hug: ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6897 Dátum: 2011.02.02 15:25:02 »
SziaszTok!

Pár kérdésem lenne hozzátok!
 Először is a kocsim egy Toyota Corolla 2000-es évjárat(147e futott km, én beletettem 30e-t) 1.4VVTI 5ajtós sedan Linea Terra ABS, és Japán gyártású.
A szerelőm mondta hogy az első stabilizátor rúdnál van két szilent. Nagy valószínűséggel nem lett volna gond vele, de a bal oldali összenyomódott sajna:(. Egyszer nálam leért az alja egy földúton(horgászgatok vele:)), és ekkor megnyomódott. Amikor folyamatos rugózásba van a kocsi egyenetlen úton, lehet hallani apró klattyanó hangot. És azért írok nektek, mert sehol nem láttam a neten(webáruház) ilyen alkatrészt. Nehezen hiszem el hogy nem lehet ilyet venni újonnan!
Ha valaki tudna ide linkelni, vagy az e-mail címemre válaszolni! Megköszönném!

ui: Toyotát a népnek! Ja és soha többet be nem teszi a portára nálam Német autó!

Üdv_Szmuki


Ha tényleg szilent kell itt találsz:
http://www.unixauto.hu/Unix_Startlap_Form.aspx -> Webshop

http://webshop.langauto.hu/frmCarBrowser.aspx

A vizpumpát a szijat levéve kézzel érdemes megnézni nem-e lóg valamilyen irányban.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6898 Dátum: 2011.02.02 15:29:03 »
Hát, nehéz erről így beszélgetni, hogy sajna nem tudom megmutatni, még úgy sem biztos, hogy le tudnám fényképezni, ha a felső takaró burkot leveszem, mert nem biztos, hogy látszik. De inkább nevezném az én esetemben plajSÁRnak, mint PÁRÁnak. Azért 10 év alatt rakódott rá rendesen.

OFF Viszont az olajbetöltő nyílásomon át készítek egy fényképet majd, azt megnézhetnétek, hogy indokolt lenne-e olajcsere előtt egy blokktisztító folyadékos kezelés... légyszíves.  :hug: ON
Így látatlanban azt mondom: nem kell öblítés.

És így látatlanban azt is mondom, hogy a motorod kifelé kvázi nulla olajat folyat.

Láttam azért én már pár Toyota motort  ;) ... De olyat, amelyikből folyik kifelé az olaj, még nem igazán. Az olajpára, vagy akár (ahogy te is írod) a sok év alatt összegyűlt kis olaj & por kombóból létrejött olajsár, egészen más dolog. Már leírtam: ha tényleg folyatja, az egész máshogy néz ki.

Figyelem egy ideje ezt, hogy itt a fórumon gyakran felmerül a kifelé történő olajszivárogtatás, mint az olajfogyasztás egyik lehetséges, valószínű összetevője... Hát nem. Ennek ezeknél a motoroknál sokkal-sokkal kisebb az esélye, mint a befelé történő elfogyasztásnak. Szerintem az egésznek az oka ez a fura, nem igazán indokolt irtózás a befelé történő olajfogyasztástól  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6899 Dátum: 2011.02.02 15:36:43 »
Nem mondanám, hogy írtózom a tudattól, hogy a motorom ESZI az olajat, de valahol mégis arra törekszem, hogy kiderítsem ennek az okát, noha, mint, ahogy írtam is, a mindennapi életemben ez az évi 2500Ft plusz kiadás nem zavar.  :flowers:
A szerelőm is azt mondta, hogy kifelé nagyon nehéz megsaccolni, hogy ilyen "szivárgás" által mennyi olaj fogy/folyik el, de az biztos, hogy az említett illesztési hiba okán már 10-15 motort helyrehoztak szervi szinten (Yaristól a Corollán át egészen a Rav4-ig mindennel találkoztak már ebben a témában). Ebben voltak olyanok is, amiknél tényleg olajfogyasztós volt a motor és olyan is, amit csak szétszedtek, újratömítettek, majd összeraktak. Azóta, hogy megcsinálták ezeket a motorokat még nem vitték vissza hozzájuk, hogy reklamáljanak, tehát részben Neki is lehet ebben igaza, és abban is van valami, amit Te mondasz.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i