Most akarom cserélni a hosszbordásszíjat.
Szigorúan csak GATES márkájút vegyél bele, ez 6000Ft körüli összegbe kerül.
Más: Szelephézag állítást hány e km után kell elvégezni. A szerelőm azt mondta hogy nem kell. De én ragaszkodom hozzá!
Felesleges ragaszkodnod az állításhoz. A manual azt írja, hogy 90.000km-nél ellenőrizni kell, de, ahogy B.S. is írta, állítani valószínűleg felesleges a 300.000km előtt. Ráadásul igen időigényes és bonyolult feladat, nekem a Toyota szervizes szerelőm elmesélte, hogy hogy megy ez, nem egy-két perc. De be lehet mérni a hézagokat, 140e km környékén még közel gyári értékeket kell, hogy produkáljon. Egyébként ezt az ellenőrzést én is meg fogom ejteni valamikor tavasszal, amikor olajcserére megy az autóm
Nekem csipegeti az olajat de nem vészes 1 olaj csere között megeszik 1.5litert. Nálam 12e egy intervallum. Szerelőm azt mondta hogy ezért kár lenne még szétszedni a blokkot. Ez még semmi. Inkább egye meg a kenyere javát mind hogy más főbb baja legyen!
Nekem is hasonló, 1L/10.000km mennyiségben fogy az olaj, de nem megeszi a motor, hanem inkább elfolyatja a blokk tűzfal felőli oldalán lévő gyári illesztési hibák miatt. A blokk oldala olajpárás, de ez csak akkor látszik, ha a felső takaró burkolatot leszedem.
Szerintem őrültség konkrétan ennyi olajfogyás miatt most megbontani a motort, meg nagygenerált (gyűrűzés, stb) végezni rajta. Ha jó a fogyasztásod, szépen jár, jól húz a motorod, felesleges ezzel foglalkozni.
Erre az olajfogyásra is egyszerű (elmondani) a megoldás(t), mert le kell bontani hozzá a vezérlést, meg mindent, ami akadályozza a szelepdekni levételét, majd új tömítést követően újból, a gyári illesztési problémákat helyrehozva összeilleszteni az egységeket. Ezzel a módszerrel el lehet érni, hogy az olajcsereperiódus alatt kb fél literre csökkenjen az olajfogyás. Az, meg természetes fogyás kategória már. Ja, ennek a módszernek a hátránya, hogy iszonyú időigényes xar meló, aminek kb annyi a munkadíja, mintha kuplungszettet cseréltetnél. És, mivel jól szét van ilyenkor berhelve a motor, egyúttal célszerű már feszítőgörgőt is cserélni, hiszen ahhoz is komoly bontási munkák kellenek, így, meg egy rezsi díj alatt meglesz minden fontos dolog. Ahogy gondolod, igen, ez így mind igen költséges, szerintem anyaggal (feszítőgörgő) együtt olyan 20-30e Ft közöttire saccolom.