Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355177 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6855 Dátum: 2011.01.29 21:05:35 »
ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt.  :surrender:
Igen, ha nem akarod megszívni amiatt, hogy esetleg nem indul a kocsi, amikor nagyon kéne, akkor tényleg nem árt előtte valamivel beindítani, és néhány percig járatni. Persze úgy, hogy közben semmilyen elektromos fogyasztó (ventillátor, stb) ne legyen bekapcsolva. Így fél órával később egész biztosan be fog indulni megint. Persze ha netán azt tapasztalod, hogy az első próbálkozáskor nehezen indul be, mert gyenge az akksi, akkor hosszabban járasd, mielőtt leállítod.

A generátor mindig tölt, mikor jár a motor. De alapjáraton csak nagyon keveset; érdemben úgy valahol 1000-valahányszázas motorfordulat környékén kezd el tényleg tölteni. Viszont mikor hideg, akkor ugye eleve magasabb az alapjárati fordulat is, tehát lesz töltés.

Az ilyen eseteket leszámítva viszont nem jó percekig helyben járatni a hideg motort (jobban kopik így, mert lassabban melegszik fel), dehát ezt úgyis tudod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6856 Dátum: 2011.01.29 21:07:18 »
Továbbvive, ha az önindító 800W...
Ennél erősebbek az átlagos személyautó-önindítók. Nekem ilyen másfél kW rémlik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6857 Dátum: 2011.01.29 21:09:32 »
Továbbvive, ha az önindító 800W...
Ennél erősebbek az átlagos személyautó-önindítók. Nekem ilyen másfél kW rémlik.
A BMW: 1,7-2,1 KW
LIAZ diesel: 5,8 Kw
Opel Omega  diesel: 2,3 KW
Mazda: 2,2 kW
Peugeot 406: 1,1 KW
Citroen C5:1,5 KW
Corsa C:1,2 KW

Vagyis a kisköbcentis benzineshez 1 KW körüli, míg a dieselekhez 2,0 KW fölöttiek vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.29 21:14:35 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6858 Dátum: 2011.01.29 21:10:15 »
{ Imádom az olyanokat, aki *** a gázpedált 3/4 állásig nyomja 2 mp-et és már vált is. Közben az autó ugyan nem gyorsul, de 1000x annyi üzemanyagot fogyaszt. }
Szerintem aki igazán spórolni akar, az kb. így vezet. (3/4 gázzal kb. 2000-es fordulatig, majd vált.) De erről meg lehet kérdezni valamelyik fogyasztás gurut. Persze csak, ha injektoros az autó.
Egyharmad gáz, fél gáz, háromnegyed gáz... Nincs erre aranyszabály. Motorja válogatja, egy erősebb, nyomatékosabb motornak nyilván kisebb gáz is elég, hogy ne guruló útakadály módjára gyorsuljon az autó. Annyi biztos, hogy a spóroláshoz minél előbb fel kell kapcsolni, tehát az sem jó, ha az ember csak simogatja a gázt. Valamennyire oda kell neki lépni, hogy minél hamarabb kapcsolni lehessen a következő gangot. De pl. ehhez egy 2.0 Carinában kis gáz is elég - egy 1.0 Yarisban már nagyobbra van szükség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6859 Dátum: 2011.01.29 21:10:44 »
Továbbvive, ha az önindító 800W...
Ennél erősebbek az átlagos személyautó-önindítók. Nekem ilyen másfél kW rémlik.
Egy, másfél Kw, így, így, Mester!
És ezek a benzinesek. Feltételezem, a dízeleké erősebb kell legyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6860 Dátum: 2011.01.29 21:15:40 »
Alább módosítottam közben, néhány adattal, arra nem számítottam, hogy így pörög a topic!  :hug:
Lásd ott!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6861 Dátum: 2011.01.29 21:20:08 »
Ja, ez csak egy eldöntendő kérdés volt :D A kérdés csak annyi, hogy olyan sebességgel forog-e a CarinaE és Avensis 4AFE motorokkal szerelt öninditója mint egy németé vagy lassabban.
Hát ezt passzolom.
Szerintem ez teljesen típusfüggő, és a használhatóság szempontjából nyilván mindegy is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6862 Dátum: 2011.01.29 21:24:09 »
no, pöcc-röff  beindult a vén teknő 5 nap állás után.  :yes:
ellenben gondolkodom vmi hőmérőn ami külsö/belső Celsiust mér
olyan vagyok mint vmi nyugdíjas, folyton azt nézem hány fok van.. :cry:
ez milyen?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=312028&pid=853397

az a jegesedésmérés az mi? azt honnan veszi?
Ezresé' kapsz egy egyszerű, elemes, öntapadóval a műszerfalra ragasztható hőmérőt, aminek van külső-belső hőmérséklet-funkciója, csipogással tud figyelmeztetni, ha a külső hőmérséklet egy bizonyos érték alá csökken (jegesedés-veszély), és az időt is mutatja. Én is applikáltam egy ilyet a Starletbe. Az egyetlen hátránya, hogy nincs világítása.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6863 Dátum: 2011.01.31 10:34:41 »
Sziasztok!
Rokon Toyota Hiace kb. 10 éves manuális váltós diesel kisbuszában napok óta, csak hosszabb úton van néha rövid ideig töltés. Én szénkefére gyanakodom így látatlanban, megjegyzem nem ismerem ezt a típust  .  A napokban jön hozzánk a kocsival és megkért, hogy próbáljak majd segíteni.
Kb. 500 000 km van a kocsiban, nem emlékszik szénkefe cserére a tulaj. Ékszíjakat átnézte, nem csúsznak. Most úgy jár vele, hogy ha leáll, ráteszi a töltőt. Mi a tapasztalatotok töltés kimaradás ügyben? Mire számítsak, mennyire problémás a generátor szénkefe kivétele - cseréje?
Előre is köszönöm a segítséget.

Feri

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6864 Dátum: 2011.01.31 15:07:52 »
Üdv!

Nyilván nem mértem meg, de az alábbi önindító-adatok alapján írtam, ezeket javítási könyvekből vettem, tehát ha nem jók az adatok, a forrás helytelen:
Toyota Carina (ezt mellékelem is):
4A-FE motor  0,8 kW
3S-FE motor  1,2 vagy 1,4 kW:
Na most az nem egyértelmű, hogy mennyit is vesz fel, elég keveset írnak róla.

Suzuki Maruti: 0,6 kW (létezik 0,8 kW-os kiadás is)
MTZ 82 - 4,5kW (4,75l-es dízelmotor), de áttételes cseh önindítóból a 2,7 kW-os beindítja, mint a szél.

belphegor:
A töltés hiánya szerintem nyugodtan lehet szénkefe hibája, de töltőáramkör is (kisebb valószínűséggel), de akár sima kontakthiba, vezetéktörés is. Ha a kefe csavarral erősítető fel, akkor nem gond a cseréje, azért remélem, nem ponthegesztették a vezetéket.


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 15:13:41 írta vd1234 »

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6865 Dátum: 2011.02.01 19:02:36 »
SziaszTok!

Pár kérdésem lenne hozzátok!
 Először is a kocsim egy Toyota Corolla 2000-es évjárat(147e futott km, én beletettem 30e-t) 1.4VVTI 5ajtós sedan Linea Terra ABS, és Japán gyártású.
A szerelőm mondta hogy az első stabilizátor rúdnál van két szilent. Nagy valószínűséggel nem lett volna gond vele, de a bal oldali összenyomódott sajna:(. Egyszer nálam leért az alja egy földúton(horgászgatok vele:)), és ekkor megnyomódott. Amikor folyamatos rugózásba van a kocsi egyenetlen úton, lehet hallani apró klattyanó hangot. És azért írok nektek, mert sehol nem láttam a neten(webáruház) ilyen alkatrészt. Nehezen hiszem el hogy nem lehet ilyet venni újonnan!
Ha valaki tudna ide linkelni, vagy az e-mail címemre válaszolni! Megköszönném!

ui: Toyotát a népnek! Ja és soha többet be nem teszi a portára nálam Német autó!

Üdv_Szmuki

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6866 Dátum: 2011.02.01 19:09:43 »
ok, hőmérő ügyben megyek a lidlibe !  :yes:
ÍME :D
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6867 Dátum: 2011.02.01 19:16:59 »
Ilyet tettem a szobába, külső-belső hőmérő...Hát ha nem zavar, hogy nincs háttérvilágítása a kijelzőnek, akkor jó ez kocsiba!

zsili

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6868 Dátum: 2011.02.01 19:34:03 »
SziaszTok!

Pár kérdésem lenne hozzátok!
 Először is a kocsim egy Toyota Corolla 2000-es évjárat(147e futott km, én beletettem 30e-t) 1.4VVTI 5ajtós sedan Linea Terra ABS, és Japán gyártású.
A szerelőm mondta hogy az első stabilizátor rúdnál van két szilent. Nagy valószínűséggel nem lett volna gond vele, de a bal oldali összenyomódott sajna:(. Egyszer nálam leért az alja egy földúton(horgászgatok vele:)), és ekkor megnyomódott. Amikor folyamatos rugózásba van a kocsi egyenetlen úton, lehet hallani apró klattyanó hangot. És azért írok nektek, mert sehol nem láttam a neten(webáruház) ilyen alkatrészt. Nehezen hiszem el hogy nem lehet ilyet venni újonnan!
Ha valaki tudna ide linkelni, vagy az e-mail címemre válaszolni! Megköszönném!

ui: Toyotát a népnek! Ja és soha többet be nem teszi a portára nálam Német autó!

Üdv_Szmuki


zsili

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6869 Dátum: 2011.02.01 19:36:04 »
Szmuki.
Keres rá úgy hogy kutyacsont.