Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355193 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6675 Dátum: 2010.12.15 10:24:22 »
Mindegyik benzinbe van kotelezoen keverve min. 5%-nyi etanol  :excl:

A mocskos benzin okozhat hibakat, de a leggyakoribb meghibasodasi ok az, hogy egyesek mindig szinte ures tankkal kozlekednek, igy az osszes mocskot felszivja a pumpa.

Ezert nem is ajanlott tulsagosan leuriteni a tankot, mert felszivja a pumpa a mocskot, illetve a pumpa sem mindig sziv kell mennyiseget. Ez meg az akadozo uzemanyag-elletason tulmenoen a pumpanak is rossz, hiszen azt a benzin keni, igy sokszor nincsen kello kenese, ha keves a benzin a tankban.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6676 Dátum: 2010.12.15 10:26:41 »
Én csak 95 Carrerát tankolok bele, de nem tud(hat)om, hogy az előző 150ezerben mi került bele. A kocogtatással egyelőre egy bajom van, azt sem tudom, hol a pumpa...
Egyébként a D4, tehát közvetlen befecskendezős motorú Toyotákban (jelen esetben Avensis) van ilyen pumpa, de ez nem azonos azzal a benzinpumpával, ami minden benzines autóban van, és a VVTi-s modelleknél a benzintanknál található, amit üzemanyag-szivattyú néven is ismernek. Ennek a pumpának az a dolga, hogy a szegénykeverékhez szükséges nagyobb nyomást előállítsa, és természetesen a motortérben van.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6677 Dátum: 2010.12.15 10:31:40 »
Mellesleg music kolléga el kell, hogy keserítselek, előbb-utóbb újra kell azt a pumpát cserélni, mert a bontott mindíg lutri. Sajnos a kopogtatás meg megszorulást és/vagy kikopást jelent és egyre rosszabb lesz csak.
A szervizben azzal kecsegtettek, hogy nem szokott ez a hiba előfordulni, ők még csak az én kocsimnál találkoztak vele.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6678 Dátum: 2010.12.15 10:32:47 »
Ezert nem is ajanlott tulsagosan leuriteni a tankot, mert felszivja a pumpa a mocskot, illetve a pumpa sem mindig sziv kell mennyiseget. Ez meg az akadozo uzemanyag-elletason tulmenoen a pumpanak is rossz, hiszen azt a benzin keni, igy sokszor nincsen kello kenese, ha keves a benzin a tankban.
Nekem is ezt mondták, 15-20 liter benzin mindig legyen a tankban.
music     

lexuxka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6679 Dátum: 2010.12.20 21:59:12 »
Helló Mindenkinek!Másfél hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy 2000-es kiadású sedán toyota corolla e11-nek az 1.4es vvt-i motoros a 97Le-s!Kereskedésbe vettem azt mondták,hogy egy idős házaspáré volt de látszik is rajt mert megvan kímélve kívül belül és a motorja is csilli villi!
De amióta bejött a hideg azóta gyengélkedik az aksim!Teker meg minden oké de nem úgy ahogy kellene!Aztán olyan -5 -6fokban reggel úgy indult,hogy 3henger ment csak és amíg kinyitottam a kaput és visszamentem arra elindult a 4.henger is és szépen járt!Ezt csinálta szinte minden ilyen hidegben való első elindítás után reggelente!Aztán párszor volt olyan is,hogy elindítottam hidegben hideg motorral,járt 3 4másodpercet aztán leállt!Újraindítottam és utána nem volt semmi gond!De melegen meg szinte semmi baja húz meg minden szépen kigyorsít!Csak egy kicsit mintha rángatna ha mondjuk 4.-be 50-él tartom a gázállást ennyi!Na szóval kérdeztem toyotás szerelőt aki távsegítségből annyit mondott,hogy vagy szar benzin vagy gyújtótrafó a gondja!A benzint kizárnám mert kizárólag csak mol-on tankolok ha az jónak mondható ::)!De mikor megvettem november elején nem volt semmi ilyen problémája,csak amióta bejött ez a hideg!Ezek alapján tudtok nekem valami infót esetleg olyan elérhetőséget adni akinek volt ilyen esete ezzel a corolla típussal?!Ha minden igaz akkor a héten gépre tudjuk tenni,de mégis mire számítsak így Karácsony előtt?
Előre is köszönöm!

Üdv.:TOM
Svájcban órát,Japánban Autót gyártanak!

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6680 Dátum: 2010.12.20 23:45:07 »
Elsőként a gyertyákat nézném meg.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6681 Dátum: 2010.12.21 07:33:26 »
Ja, gyertya első körben... Szerintem is. De tényleg lehet trafó is, bár ezeken nemigen szokott gond lenni vele. De nem kizárt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6682 Dátum: 2010.12.21 08:58:33 »
A gyertya pontos típusát pedig a kezelésiben találod (én nem térnék el a gyári ajánlástól).  :)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6683 Dátum: 2010.12.21 10:47:09 »
Helló Mindenkinek!Másfél hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy 2000-es kiadású sedán toyota corolla e11-nek az 1.4es vvt-i motoros a 97Le-s!Kereskedésbe vettem azt mondták,hogy egy idős házaspáré volt de látszik is rajt mert megvan kímélve kívül belül és a motorja is csilli villi!
De amióta bejött a hideg azóta gyengélkedik az aksim!Teker meg minden oké de nem úgy ahogy kellene!Aztán olyan -5 -6fokban reggel úgy indult,hogy 3henger ment csak és amíg kinyitottam a kaput és visszamentem arra elindult a 4.henger is és szépen járt!Ezt csinálta szinte minden ilyen hidegben való első elindítás után reggelente!Aztán párszor volt olyan is,hogy elindítottam hidegben hideg motorral,járt 3 4másodpercet aztán leállt!Újraindítottam és utána nem volt semmi gond!De melegen meg szinte semmi baja húz meg minden szépen kigyorsít!Csak egy kicsit mintha rángatna ha mondjuk 4.-be 50-él tartom a gázállást ennyi!Na szóval kérdeztem toyotás szerelőt aki távsegítségből annyit mondott,hogy vagy szar benzin vagy gyújtótrafó a gondja!A benzint kizárnám mert kizárólag csak mol-on tankolok ha az jónak mondható ::)!De mikor megvettem november elején nem volt semmi ilyen problémája,csak amióta bejött ez a hideg!Ezek alapján tudtok nekem valami infót esetleg olyan elérhetőséget adni akinek volt ilyen esete ezzel a corolla típussal?!Ha minden igaz akkor a héten gépre tudjuk tenni,de mégis mire számítsak így Karácsony előtt?
Előre is köszönöm!

Üdv.:TOM
Szia!

Szerintem csereld ki elso korben a gyertyakat. Denso K16RU11 kell neki. Kb 5 rugo a szett.

Ha utana sem OK, akkor meg kellene nezni, hogy melyik henger az, ami nem indul be. Ha a be lett azonositva, akkor a gyujtotrafokat meg kellene cserelni es figyelni, hogy most melyik nem indul be. Ha ugyan az a bajos, akkor nem a trafo a gazos, hanem mas, ha a masik vacakol, akkor viszont a trafo hibaja ki is van szurve egybol.  :excl:

Celszeru meg egy injektortisztito adalekot venned a kuton. Ezt egy telitankhoz a tankba belenyomod, azt menni kell vele hosszabb tavokat. Ezalatt kipucolja az injektort es a szelepeket kicsit. Lehet, hogy van egy kisebb dugulasod, ez is lehet a baja.

En azt mondom neked, hogy 99%, hogy a gyertya vagy a trafo a rossz. A gyertyacsere amugy sem art, szoval azt meglepnem. Ez 5 rugo. A trafo meg ha rossz, akkor 28e korul van sajnos ezen felul meg.

Ha van meg ra penzed, akkor az akkud is ki kellene cserelned egy ujra, nehogy ne erjel be emiatt a melodba...

Az olajat amugy nem eszi a motorja? (Csak mert az elso szeria szereti enni az VVT-i-bol az olajat.)

lexuxka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6684 Dátum: 2010.12.21 22:05:52 »
Helló!

Köszönök szépen a gyors segítséget,de úgy néz ki megoldódott a probléma!Tegnap még délután félig tankoltam a mol-on és vettem bele injektor tisztítót "spurit" :clap:és bevált!Aznap még mentem vele egy jó 30km-ert és letettem az autót estéra/éjjelre!Másnap reggel megint -4-ben indítottam és láss csodát úgy indult ahogy egy Toyotától egy fanatikus elvárja :sorcerer:Ment mind a négy henger kapásból,de ekkor még világított a visszajelző!Aztán spuri a munkahelyre!Majd 8 óra meló után elindítom és jár mint az óra!De a visszajelzőt már csak az utcánkba érve vettem észre,hogy elaludt!Mondanom sem kell majdnem kiugrottam az autóból örömömben,de talán nem látta senki az ucán mert biztos nem néztek hülyének ::)Na szóval azóta minden ok vele és nagyon remélem,hogy így is marad!Köszönöm még egyszer a segítséget és remélem nem gond,hogy új tagként nem csak egy köszönöm-öt írtam!Mindenkinek Nagyon Boldog Békés Karácsonyt kívánok!
"Azért a gyertyacserét mindenképp beiktatom"

Üdv.:TOM
Svájcban órát,Japánban Autót gyártanak!

lexuxka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6685 Dátum: 2010.12.21 22:10:28 »
Bocsi,lemaradt a kérdésedre a válasz!Hát még csak 1000km-ert tettem bele,de nem tapasztaltam olajfogyást,maradjon is így még sok 100.000kilóméterig!

Üdv.:TOM
Svájcban órát,Japánban Autót gyártanak!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6686 Dátum: 2010.12.21 22:26:26 »
Örülök hogy rendbe jött :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

menyes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6687 Dátum: 2010.12.21 22:32:03 »
helo. van egy e12-es corollám és a jobb első ajtó csere után az ablak felhúzása után félig lejön. hogyan kell tanítani ? valaki tudna segíteni ?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6688 Dátum: 2010.12.21 22:49:37 »
Úgy emlékszem, hogy ráadott gyújtás mellett fel kell húzni, majd a felhúzás után is még néhány mp-ig úgy tartani a gombot.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6689 Dátum: 2010.12.22 07:22:48 »
Asszem ennél is a bűvös 5 sec. a határérték. Ha ez egy kicsit túlléped, akkor sincsen semmi baj.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.