Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355645 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6615 Dátum: 2010.11.07 09:55:07 »
Sziasztok!

Augusztus elején voltam hibakód olvasáson.A katalizátort dobta a hibakódolvasó.Törölték és egyenlőre nem csináltunk vele semmit.
Rá 2 hónapra megint kivillant a jel a műszerfalon,akkor az 1-es lambdaszondát dobta a gép.Megint törölték.
Utána 2 hétre rá megint a katalizátort írta hibásnak.
Tegnap voltam éves szervizen a Toyotánál és azt mondták hogy eszi az olajat az auto.
Szerintem megengedett ez az olajfogyasztás,a középső nívó jeltől az alsó nívó jelig fogyott 13000km-után.Szerintem ez nem sok de mindegy.
Na a lényeg hogy az olajfogyasztásra fogták hogy az teszi tönkre a katalizátort.
Teljesen tanácstalan vagyok.
Kérek egy-két véleményt.


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6616 Dátum: 2010.11.07 09:57:27 »
Igen, hosszabb távon tényleg tönkreteszi és nem is olcsó mulatság, ha a kipufogó felé tűnik el az olaj, ám csak 1-2000 km/ liternél mondják a srácok, hogy meg kell csináltatni a motort, addig inkább után kell töltögetni és lelkesen figyelni az olajszintet. Mikori autó? Milyen olaj van benne?
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6617 Dátum: 2010.11.07 10:16:34 »
Sziasztok!

Augusztus elején voltam hibakód olvasáson.A katalizátort dobta a hibakódolvasó.Törölték és egyenlőre nem csináltunk vele semmit.
Rá 2 hónapra megint kivillant a jel a műszerfalon,akkor az 1-es lambdaszondát dobta a gép.Megint törölték.
Utána 2 hétre rá megint a katalizátort írta hibásnak.
Tegnap voltam éves szervizen a Toyotánál és azt mondták hogy eszi az olajat az auto.
Szerintem megengedett ez az olajfogyasztás,a középső nívó jeltől az alsó nívó jelig fogyott 13000km-után.Szerintem ez nem sok de mindegy.
Na a lényeg hogy az olajfogyasztásra fogták hogy az teszi tönkre a katalizátort.
Teljesen tanácstalan vagyok.
Kérek egy-két véleményt.
Ez az olajfogyasztás szinte a nullával egyenlő! Kb. fél deci 1000 km-en, ez semmi. Kizárt, hogy ez okozná a katalizátor & lambda problémákat. Ehhez nagyságrendekkel nagyobb, és régóta fennálló olajfogyasztásra lenne szükség. És ezt a szervíznek is tudnia kellene. Illetve tudja is, csak egyszerűbb nekik erre ráfogni. Ne hagyd annyiban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6618 Dátum: 2010.11.07 10:20:48 »
Igen, hosszabb távon tényleg tönkreteszi és nem is olcsó mulatság, ha a kipufogó felé tűnik el az olaj, ám csak 1-2000 km/ liternél mondják a srácok, hogy meg kell csináltatni a motort, addig inkább után kell töltögetni és lelkesen figyelni az olajszintet. Mikori autó? Milyen olaj van benne?

2002-es évjáratú .Toyota Corolla 1.6 Vvti
5W30-as olaj van benne amit a Toyota márkaszervizben beleraktak.

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6619 Dátum: 2010.11.07 10:23:45 »
Sziasztok!

Augusztus elején voltam hibakód olvasáson.A katalizátort dobta a hibakódolvasó.Törölték és egyenlőre nem csináltunk vele semmit.
Rá 2 hónapra megint kivillant a jel a műszerfalon,akkor az 1-es lambdaszondát dobta a gép.Megint törölték.
Utána 2 hétre rá megint a katalizátort írta hibásnak.
Tegnap voltam éves szervizen a Toyotánál és azt mondták hogy eszi az olajat az auto.
Szerintem megengedett ez az olajfogyasztás,a középső nívó jeltől az alsó nívó jelig fogyott 13000km-után.Szerintem ez nem sok de mindegy.
Na a lényeg hogy az olajfogyasztásra fogták hogy az teszi tönkre a katalizátort.
Teljesen tanácstalan vagyok.
Kérek egy-két véleményt.
Ez az olajfogyasztás szinte a nullával egyenlő! Kb. fél deci 1000 km-en, ez semmi. Kizárt, hogy ez okozná a katalizátor & lambda problémákat. Ehhez nagyságrendekkel nagyobb, és régóta fennálló olajfogyasztásra lenne szükség. És ezt a szervíznek is tudnia kellene. Illetve tudja is, csak egyszerűbb nekik erre ráfogni. Ne hagyd annyiban.

Már több helyen is megkérdeztem, és igen ez az olajfogyasztás nagyon csekély ahhoz hogy a katalizátort tönkretenné.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6620 Dátum: 2010.11.07 10:43:12 »
Valószínűleg az egyik szonda ( mert van a kat előtt, meg után is) lassabban reagál, mind kellene, és néha hibajelre fut. a rendszer. Első javaslatom, hog yválassz másik szervizt, ha hülyítenek, ott mondd el, hogy mi volt az eddigi eredmény. üzem közben a kézikészülékkel tudja mérni a szondák jeleit is, egy jó szerelő pedig azonnal fogja mondani, hogy az 1. vagy a 2. szonda működik kissé hibásan. ( Szerintem az 1. így a második szonda jeleiből a kocsi conputere kat. hibára gondol, mert az első szonda működik, csak lassan, vagy határértékek közelében hibásan.)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6621 Dátum: 2010.11.09 15:43:19 »
Szombaton rámérnek konkrétan a két lambdaszondámra,de valószínű a katalizátorom adta meg magát.
Az 1-es és a 2-es lambdánál a műszer ugyan olyan adatot mutat,ami nem jó.Tehát valószínűleg nem dolgozik a katalizátor.
Az olajfogyasztásra pedig azt mondták hogy tényleg nem vészes ,viszon az 5W-30-as helyett majd próbáljam meg a 10W-40-es olajat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6622 Dátum: 2010.11.09 15:53:56 »
Na neeee. Az olajfogyasztás okát kell megszüntetni, nem pedig nem a legjobb olajat beletenni. :)
Amit írtál, az teljesen üzemszerű, eszedbe ne jusson 5W30-nál sűrűbbet beletenni! Azért persze nézegesd lelkesen az olajszintet, mivel még új nálad a verda.  :szemez:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6623 Dátum: 2010.11.09 16:34:36 »
Szombaton rámérnek konkrétan a két lambdaszondámra,de valószínű a katalizátorom adta meg magát.
Az 1-es és a 2-es lambdánál a műszer ugyan olyan adatot mutat,ami nem jó.Tehát valószínűleg nem dolgozik a katalizátor.
Az olajfogyasztásra pedig azt mondták hogy tényleg nem vészes ,viszon az 5W-30-as helyett majd próbáljam meg a 10W-40-es olajat.
Ezt mondták, fél deci/1000 km-es olajfogyasztásra  :eek: ? Elment az eszük  :nonono: ... Nehogy hallgass rájuk! Mást sem tudnak, mint mindenkire rátukmálni a 10 W-40-est. Hosszú távon mindenképpen többet ártanál vele, mint amennyit használnál. Ez az olajfogyasztás szinte semmi!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

htpc

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
  • auris aquatis 1.4 VVTI
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6624 Dátum: 2010.11.09 21:08:06 »
Meg volt a gumma cseréje, még az emelőn megpörgetem kézzel a kereket, (bal első) de mintha visszafogta volna valami hamar megállt! A jobb első az szépen forgott. Mi okozhatja, a fékek nem visítanak!

 :hmmmm:
auris aquatis

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6625 Dátum: 2010.11.10 17:06:06 »
Szombaton rámérnek konkrétan a két lambdaszondámra,de valószínű a katalizátorom adta meg magát.
Az 1-es és a 2-es lambdánál a műszer ugyan olyan adatot mutat,ami nem jó.Tehát valószínűleg nem dolgozik a katalizátor.
Az olajfogyasztásra pedig azt mondták hogy tényleg nem vészes ,viszon az 5W-30-as helyett majd próbáljam meg a 10W-40-es olajat.
Ezt mondták, fél deci/1000 km-es olajfogyasztásra  :eek: ? Elment az eszük  :nonono: ... Nehogy hallgass rájuk! Mást sem tudnak, mint mindenkire rátukmálni a 10 W-40-est. Hosszú távon mindenképpen többet ártanál vele, mint amennyit használnál. Ez az olajfogyasztás szinte semmi!

Ezt a válaszodat nem értem.Hiszen te is azt írod hogy ez az olajfogyasztás egyenlő a nullával.Ők is azt mondják de mellékesen azért megemlítették hogy egy benzines toyotánál nem megengedett ennyi sem.
Maradjak az 5W30-asnál?
Gyárilag 10W40 -es is mehet bele.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6626 Dátum: 2010.11.10 17:14:03 »
Ennek a motornak a legjobb az 5W30! Felejtsd el az 10W40-et.
         

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6627 Dátum: 2010.11.10 17:15:10 »
Na neeee. Az olajfogyasztás okát kell megszüntetni, nem pedig nem a legjobb olajat beletenni. :)
Amit írtál, az teljesen üzemszerű, eszedbe ne jusson 5W30-nál sűrűbbet beletenni! Azért persze nézegesd lelkesen az olajszintet, mivel még új nálad a verda.  :szemez:
A baj az hogy állítólag ezt a motort nem lehet felújítani,hanem komplett blokkcserével lehet megoldani a problémát,mármint az olajfogyasztást.Ezt mind a két márkaszervízben mondták.Két különböző városban.

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6628 Dátum: 2010.11.10 17:17:18 »
Ha úgy veszem észre hogy tényleg drasztikus lesz az olajfogyasztás,akkor megy a kocsi a háztól.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6629 Dátum: 2010.11.10 17:18:44 »
Amit írsz, az NEM olajfogyasztás gyakorlatilag! Az olajfogyasztás miatti blokkcsere 1 liter / 1000 km-nél esedékes.