Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353026 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6495 Dátum: 2010.09.14 11:13:32 »
Attól még a tiédnek nem kizárt, hogy ez a baja. Persze ez csak egy tipp. De a dízelnél ugye tényleg úgy kb. minden az üzemanyag-ellátáson múlik, szóval valahol itt kéne keresgélni a problémát. Ennek a te autódnak a motorja azért még szerencsére egy elég egyszerű szerkezet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6496 Dátum: 2010.09.15 00:07:14 »
A 106 e km valóban nagyon kevés egy ilyen motornak. Ha nem írtad volna hogy cseréltétek az üzemanyagszűrőt, egyből azt mondtam volna hogy kezdd ezzel!
Az üzemanyagellátó rendszer a legesélyesebb a hibára. Nehéz így látatlanban bármi konkrét dolgot mondani, csak találgatni lehet!
Szívóoldalon tömítetlenség: a motor nehezen indul,  le akar fulladni a levegős gázolaj miatt
Dugulás, szűrőeltömődés: ha nincs teljes dugulás, a motor nagyobb fordulaton erőtlen
Természetesen az adagoló, és a porlasztók is benne vannak a pakliban, de ezek meghibásodása nem jellemző.
Az hogy nem tankoltál be valami trutyit ugye kizárható?
Kicsit bővebben körbeírhatnád a jelenséget, egészen a hidegindítástól! hirtelen jött a hiba vagy fokozatosan! Szívódízelről beszélünk?
üdv.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6497 Dátum: 2010.09.15 10:02:45 »
Szívódízelről beszélünk?
'95-ös Corolla, úgyhogy tudtommal csak szívó lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6498 Dátum: 2010.09.15 20:08:19 »
nézd végig a csöveket 1 hajszál repedés elég lehet hogy levegőt szívjon vagy a tanknál a szűrő

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6499 Dátum: 2010.09.15 20:35:17 »
Szóval leírom.
Kannázva sose volt én is csak kúton tankolok bele.
Hidegen izzítás után ahogy kell, csak meg kell neki mutatni a kulcsot. Nem dadog nem akadozik egyböl egyenletesen jár.
Melegen akár izzítás nélkül is.
Hidegen kicsit lustább, melegen jobban megy. Kb 160-at megy végre. Nem füstöl se hidegen se melegen. Azaz este ha jól meghúzatom és jön utánam valaki akkor azért látni hogy kormol.
Nem tudok mire gondolni.
Az egyik vákumcső le volt csúszva a helyéről mikor megvettem. De visszadugtam. Tök stabilan állt rajt. De azért holnap kicserélem az összes vákumcsövet. Van méterben nem drága.
Mert ugye pár hete vettem az autót. Akkor nem vettem észre. Mert csak kint megpróbáltam, jó  volt és kész. Igazából nem került olyan sokba hogy nagyon nézegessem.

Hidegen nem rángat sehol. Ahogy bemelegszik egyre jobban csinálja. De csak azon a bizonyos fordulaton se alatta se fölötte.
Harmadikban 45nél elveszem a gázt, 40nél elkezdem finoman nyomni hogy ne ugorjon az autó nagyot, nem mint a falábúak, és elkezd rángatni. De csak ha tartani próbálom a 40-et akkor rángat. Ha gyorsítani akarok túlnyomom a gázt akkor kettőt hármat ránt és megy szépen. Persze mert már nem 40-el megyek. Többi fokozatban is kb ugyanennél a fordulatnál csinálja. De harmadikban lehet legjobban észrevenni.

Remélem mindent felvázoltam világosan. :D
Várom ötleteiteket.

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6500 Dátum: 2010.09.15 20:37:37 »
A tanknál is van szűrő? Nem csak elöl?

nézd végig a csöveket 1 hajszál repedés elég lehet hogy levegőt szívjon vagy a tanknál a szűrő

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6501 Dátum: 2010.09.16 00:29:26 »
Egyenlőre lövésem sincs hozzá!
Próbálj meg valamilyen üzemanyagrendszer tisztító adalékot (STP, Wynns) de csak 1/2 tankhoz
Helyileg merre vagy?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6502 Dátum: 2010.09.16 00:33:07 »
Bagatell kérdés: légszűrő tiszta?

Én a gyertyákra gyanakodnék, de az a dieselben nincsen.  :lol: (Pontosabban van, de az csak melegít.)

Az ECU reset még jó barátunk :excl:

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6503 Dátum: 2010.09.16 10:50:17 »
Új légszűrőt tettem bele miután ezt a hibát észrevettem. De semmit változás. Amúgy ma reggel megnéztem a vákumcsöveket olyanok mint az új.
Ecu reset hogy? Aksisaru le ötpercre?



Bagatell kérdés: légszűrő tiszta?

Én a gyertyákra gyanakodnék, de az a dieselben nincsen.  :lol: (Pontosabban van, de az csak melegít.)

Az ECU reset még jó barátunk :excl:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6504 Dátum: 2010.09.16 15:44:06 »
Inkább fél órára és párszor javasolták, hogy érdemes a féket is nyomkodni, hogy kimenjen a kondikból is az áram teljesen.

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6505 Dátum: 2010.09.16 18:11:25 »
Nem segített sajnos. Szombaton Egr szelep leszedés vizsgálás.


Inkább fél órára és párszor javasolták, hogy érdemes a féket is nyomkodni, hogy kimenjen a kondikból is az áram teljesen.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6506 Dátum: 2010.09.16 22:41:07 »
ECU szerintem nincs.
Az adagoló mechanikus, csak egy poti nézi a gázpedálállást. Ennek lehet köze az EGR szelephez.
Régebben erről a szelepről lehúztam az elektromos csatit, de változást nem történt!
Esetleg próbaképpen húzd le a poti, vagy az EGR csatlakozóját!
Vákumcsövek az adagoló működésébe nem szólnak bele.
A volt gazditól az előzményeket nem lehetne megkérdezni?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6507 Dátum: 2010.09.17 11:06:18 »
A potit lehuztam változás nincs.
Az egr-t vákum vezérli azt is lehuztam de semmi változás.
Hát 6ezer kilométerrel ezelőtt volt vezérműszíj csere.
Mást nagyon nem tudok.
Meg az elején megkoccolták 1 éve kb. Mert a hütő az új. De más nem sérült ott semmi.


ECU szerintem nincs.
Az adagoló mechanikus, csak egy poti nézi a gázpedálállást. Ennek lehet köze az EGR szelephez.
Régebben erről a szelepről lehúztam az elektromos csatit, de változást nem történt!
Esetleg próbaképpen húzd le a poti, vagy az EGR csatlakozóját!
Vákumcsövek az adagoló működésébe nem szólnak bele.
A volt gazditól az előzményeket nem lehetne megkérdezni?

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6508 Dátum: 2010.09.17 22:21:52 »
nekem volt ilyen esetem igaz teherautó a kézi tápszivattyú alatt volt 1 pici szűrő 1 üveg "pohárba" néha szoktam pucolni na 1x rosszul tettem vissza a tömítést na akkor ugyan az volt a tünetem mint neked / mire rájöttem  :whistling:/mert nem szivárgott nem könnyezett ezért írtam hogy nézd meg a gázolaj gumi csöveket mert lehet hogy öregek vagy a bontott fém csöveknél a réz tömítések szerintem mindig ezek az első lépések ja az EGR szelepet legjobban hideg zsíroldó +víz tisztítja  a legjobban

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6509 Dátum: 2010.09.17 23:42:47 »
Laci76! Hova valósi vagy?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D