Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353016 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6450 Dátum: 2010.08.24 23:01:58 »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6451 Dátum: 2010.08.24 23:06:55 »
Nekem se.  :no: Mar most rettegek a -15 °C-tol, hisz mar +15-ben is gyoszos  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6452 Dátum: 2010.08.24 23:20:30 »
Nekem se.  :no: Mar most rettegek a -15 °C-tol, hisz mar +15-ben is gyoszos  :wacko:
Tedd át a székhelyedet Rómába és a gond megszűnik  :D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6453 Dátum: 2010.08.24 23:21:56 »
Persze, mert ellopjak  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6454 Dátum: 2010.08.25 09:33:58 »
Toyota 75W
Jobb ötletem nincsen.
Lehet, hogy magát a mechanizmust kéne kenni. Rémlik, hogy az AB 100 ezres Auris-nyúzótesztjében is volt szó vmi ilyesmiről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6455 Dátum: 2010.08.25 12:06:02 »
Jah, én azt is kentem. Jobb lett, de csodát azért nem kell várni tőle.

Amúgy nekem egyáltalán nem tetszik ez a bowdenes megoldás,nem tudom, miért nem lehetett merev vasakkal megcsinálni, mint a Hondákon. Azoknak is azért olyan precíz a váltójuk, mert egy merev vasrendszer mozgat mindent. De a Hilux-e is jó, ahol a váltóban túrkálsz a bottal... :D

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6456 Dátum: 2010.08.25 22:02:23 »
Sziasztok!
Szükségem lenne valakire, aki ért is a motorokhoz!
2003-as  Toyota Land Cruiser-em van D4D 3000cm3-es.
A problémám az, hogy hidegen tökéletesen, azonnal indul, de amint eléri az üzemi hőfokot, abban a pillanatban az alacsony fordulatszámon történő (pl elindulás) terhelés következtében a motorhiba kontroll lámpa kigyullad. Az autó vészüzembe kapcsol, s pár száz méteren belül leáll. Újraindítása sok-sok köszörüléssel. Ha beindul, akkor ha 1500-as fordulatszám fölött tartom, akkor tökéletesen lehet vele közlekedni. Ha viszont lejjebb engedem ismét jön a lámpa, és a vonzata. Szerelők, többek között Toyotások is azt mondták porlasztók. 4 újat kapott! Következő diagnózis, ha nem az, akkor nagynyomású szivattyú. Újat kapott, de a hiba továbbra is fenn áll!!!!!!!!
Ha valaki tud valami megoldást, azt előre is köszönöm!!!!!!!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6457 Dátum: 2010.08.25 22:16:33 »
Az a baj, hogy eléggé összetettek ezek a motorok, iszonyatosan sok minden lehet a hiba oka.

A hiba megállapítása eléggé egyszerűnek tűnik, el kell vinni egy mszervízbe vagy egy autóvillamosságihoz és ki kell olvasni a hibakódot, amit a motorlámpa felgyulladása takar. Ekkor elvileg kiderül, hogy mi okozza a hibát vagy hogy melyik alkatrész a rossz. Ha ezen már túl vagy és nem sikerült semmit sem kiolvasni, akkor ezt a bekezdést hagyd figyelmen kívül.


Sokszor nem is kell annyira messze menni, lehet, hogy a légtömegmérő romlott el és az okozza a hibát. Ha nem is rossz, egy alapos tisztítás biztosan ráférne. Fék vagy kontaktsprayvel meg kell fújni, ez leoldja a mocskot. Azonban a gumitömítést szedd le róla, mert az megdagadhat a sprayktől...

Nem akarok vészmadár lenni, de még az autó vezérlőelektronikája, az ECU is lehet hibás, ezt azonban csak cserélni lehet.

Miket néztek eddig és hol?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6458 Dátum: 2010.08.25 22:24:12 »
Ha nem írod le, hogycserélték, első körben én is a porlasztócsúcsokra gondoltam, de a csak meleg motornál verziójú gond valami hőérzékelő gubancra is engedhet következtetni. - melegen kevés üzemanyagot, vagysoklevegőt kap. Esetleg az üzemanyagrendszer meleg állapotban valahol levegőt is szív, és nem tud felépülni a megfelelő nyomás - bár ekkor szerintem bizonyos fordulat fölött megint meghalna a gép.

-igaz benzines gépen, de vezérműtengely jeladó produkált hasonlót egy havernak - no neki is kicserélték a fél motort, mire kiderítették.

 
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

tiha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6459 Dátum: 2010.08.25 22:38:55 »
A légtömegmérő is jó, azt is megnézték, kitisztították, ha jól tudom ultrahangosan. A Toyotánál a hibakód olvasó nagynyomású rendszerhibát diagnosztizált. Más hiba nincs a rendszerben. A tankot is kitakarították, ott a szűrőt.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6460 Dátum: 2010.08.25 22:40:55 »
Ez nem tűnik túl bíztatónak... azért ne add fel!

Végig kellene az összes csövet nézni, hogy nincs-e eresztés valahol vagy fals levegő beszívás. A turbo megy rendesen?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6461 Dátum: 2010.08.25 23:25:19 »
Lehet, hogy csak egy kis banális probléma, nem is olyan nagy. Végig néztétek már a vezetékeket, hogy nem-e dörzsölődött ki valamelyik, amelyik aztán zárlatot okoz? Mi anno így jártunk a tdi passattal... megoldás: jó vastagon szigetelő szalag, és a hiba meg is szűnt.
Ezeknél az elektronikai dzsungelharcos modern kocsiknál már ilyen apróság miatt is tilt a motor.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6462 Dátum: 2010.08.25 23:32:08 »
Lehet, hogy csak egy kis banális probléma, nem is olyan nagy. Végig néztétek már a vezetékeket, hogy nem-e dörzsölődött ki valamelyik, amelyik aztán zárlatot okoz? Mi anno így jártunk a tdi passattal... megoldás: jó vastagon szigetelő szalag, és a hiba meg is szűnt.
Ezeknél az elektronikai dzsungelharcos modern kocsiknál már ilyen apróság miatt is tilt a motor.
Különösen a dieselnél... meg a dajcsekraftnál...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6463 Dátum: 2010.08.25 23:33:39 »
Lehet, hogy csak egy kis banális probléma, nem is olyan nagy. Végig néztétek már a vezetékeket, hogy nem-e dörzsölődött ki valamelyik, amelyik aztán zárlatot okoz? Mi anno így jártunk a tdi passattal... megoldás: jó vastagon szigetelő szalag, és a hiba meg is szűnt.
Ezeknél az elektronikai dzsungelharcos modern kocsiknál már ilyen apróság miatt is tilt a motor.
Különösen a dieselnél... meg a dajcsekraftnál...

jól van, na... olyan nagy lehet a különbség a kettő között, hogy a Land Cruisernél tutira kizárható? Én nem lennék ebben olyan biztos...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6464 Dátum: 2010.08.26 07:28:06 »
Lehet, hogy csak egy kis banális probléma, nem is olyan nagy. Végig néztétek már a vezetékeket, hogy nem-e dörzsölődött ki valamelyik, amelyik aztán zárlatot okoz? Mi anno így jártunk a tdi passattal... megoldás: jó vastagon szigetelő szalag, és a hiba meg is szűnt.
Ezeknél az elektronikai dzsungelharcos modern kocsiknál már ilyen apróság miatt is tilt a motor.
Különösen a dieselnél... meg a dajcsekraftnál...
Fontos ezt ha kell-ha nem kell kihangsúlyozni  ::) ?

Miről is beszélgetünk épp? Nem egy Toyota Landcruiserről?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )