Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355236 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6165 Dátum: 2010.02.25 21:35:48 »
Illetve van-e valakinek olyan fővárosi, vagy környéki megbízható ismeretsége, aki B Corsára vállal ilyet átvágás szándéka nélkül?
Mi, ha a 18,5éves Fastra olyat produkál, hogy a szakik feladják a harcot...akkor az egykoron Opel Kövesdán néven futó szervizbe visszük, ami ma már független szerviz, nagy Opel múlttal. Esetleg egy diagnosztikára be lehetne oda is vinni: www.kovesdan.hu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6166 Dátum: 2010.02.25 21:40:01 »
Amennyire tudom, elő szokott fordulni ezekkel a 16V Opel motorokkal. Nem vészmadárkodni akarok, csak jobb, ha ez is szerepel a fejedben a lehetőségek között.
Igen, tudom. Ennél a szerviznél 150e körüli árat mondtak erre.
Mi okoz ilyet, úgy értem, megelőzhető?
Szerintem nem. "Gondol egyet", és elreped.

A szervízben meg alkalmasint azért nem sikerült reprodukálni a hibát, mert lehet, hogy pl. csak felmelegedés közben (hőtágulás) átmenetileg fogyaszt valamennyi vizet. Kár hogy nem szoktatok többszáz km-es utakat menni (mármint egyhuzamban) a kocsival, mert akkor ellenőrizhetnéd, hogy üzemmelegen is folyamatos-e a veszteség.

Sajnos az ilyen, még relatíve kismértékű vízveszteséggel járó hengerfej-problémákat nagyon nehéz detektálni. Ilyenkor még kvázi semmi hibajelenség nincs - mármint magán a vízfogyáson kívül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6167 Dátum: 2010.02.25 21:51:52 »
A szervizben meg alkalmasint azért nem sikerült reprodukálni a hibát, mert lehet, hogy pl. csak felmelegedés közben (hőtágulás) átmenetileg fogyaszt valamennyi vizet.
persze, ott csak állt és alapjáraton járt a motor, nem volt komoly terhelésnek kitéve. Hosszabb útra viszont nincs komoly esély. pedig érdekelne, márcsak az országúti/autópályás fogyija miatt is.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6169 Dátum: 2010.02.25 23:02:15 »
A szervizben meg alkalmasint azért nem sikerült reprodukálni a hibát, mert lehet, hogy pl. csak felmelegedés közben (hőtágulás) átmenetileg fogyaszt valamennyi vizet.
persze, ott csak állt és alapjáraton járt a motor, nem volt komoly terhelésnek kitéve. Hosszabb útra viszont nincs komoly esély. pedig érdekelne, márcsak az országúti/autópályás fogyija miatt is.

nekem volt hengerfejes kocsim. éppen h alapjáraton látszik ha melegszik baj van. próbáld ki kimész egy főutra meghajtod, és megállsz vhol és alapjáraton járatod vagy 10 percet. ha visszahűti akkor jó. ha elindul felfelé a mutató akkor baj van. én ezt mindig ahorvát pályákon játszottam el amikor a sok km hajtás után beálltam a fizető kapuknál a sorba alapjáraton. na ott megindult a pirosba a mutató.. [rohog]
splitből gyakorlatilag 10l vizzel és leghutessel jöttem haza :1eye:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6170 Dátum: 2010.02.25 23:07:52 »
Ezt csak akkor csinálja, ha már annyi víz elfogyott, hogy kihűlt motornál a tartály alján épp látszik valami. Ilyenkor nem is fűt.  Ha még csak kevés víz ment el, akkor nem csinál ilyet.
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6171 Dátum: 2010.02.26 07:57:43 »
splitből gyakorlatilag 10l vizzel és leghutessel jöttem haza :1eye:
Mi anno egy Opel Omegával a spliti Opel szervizbe mentünk vissza hasonló körülmények között úgy 40-50 km-rel lejjebbről. Nem annyira bírta a horvát autópálya szintkülönbségeit.  :flowers: (2.5 V6 otomata)
Hazáig az út egy repedt hűtős autóval totál esélytelen lett volna.  :devil: Izgalmas volt 40 fokban max fűtésen, max ventivel és letekert ablakokkal utazni... :fuck:
         

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6172 Dátum: 2010.02.26 08:36:28 »
Ezt csak akkor csinálja, ha már annyi víz elfogyott, hogy kihűlt motornál a tartály alján épp látszik valami. Ilyenkor nem is fűt.  Ha még csak kevés víz ment el, akkor nem csinál ilyet.

akkor nemtom. de bármelyik pillanatban átéghet a hfej tömités sőt rosszabb is lehet.
töltsd utána és várjál.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6173 Dátum: 2010.02.26 11:07:45 »
nekem volt hengerfejes kocsim. éppen h alapjáraton látszik ha melegszik baj van. próbáld ki kimész egy főutra meghajtod, és megállsz vhol és alapjáraton járatod vagy 10 percet. ha visszahűti akkor jó. ha elindul felfelé a mutató akkor baj van. én ezt mindig ahorvát pályákon játszottam el amikor a sok km hajtás után beálltam a fizető kapuknál a sorba alapjáraton. na ott megindult a pirosba a mutató.. [rohog]
splitből gyakorlatilag 10l vizzel és leghutessel jöttem haza :1eye:
Ezek a leírt dolgok csak akkor jelentkeznek, ha magával a hengerfej-tömítéssel van gond, és az is már elég előrehaladott állapotban van.

Unokatesóm Audi 100-asa esetében vagy fél órát át kellett helyben járatnunk, pörgetnünk a motort, míg arra jutottunk a szerelővel, hogy hengerfejes alighanem; mert hibajelenség alig volt, nagyon lassan fogyott a víz, viszont nekem feltűnt, hogy üzemmelegen is mintha egy icipicit (!) túl fehér lehhe kipufogógáz. Végül is úgy szedtük szét, hogy korántsem voltunk biztosak a dolgunkban  ::) ... De aztán kiderült, hogy mégiscsak baj volt vele tényleg, az egyik égéstér és a víztér között már volt egy kis "átdolgozás".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6174 Dátum: 2010.02.26 14:46:10 »
köszi a neveket.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6175 Dátum: 2010.03.03 12:04:11 »
A dolog egyre érdekesebb. Múlt pénteken megint teletöltöttem, azóta nem fogyott semmi. Már nem is tudom, hogy ennek örüljek, vagy sem... :wacko:
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6176 Dátum: 2010.03.03 14:15:37 »
Tud-e nekem valaki szupergyors választ :) ?
Néhány nap állás után (akár 48 óra...) alatt szépen lemerül az akksim. Ha egy kicsit töltöm (ma szégyentelenül keveset volt időm, 1/4 órát  :whistling:), utána indul szépen; most speciel mentem ~15 km-t, majd fél óra múlva már nem indult, ismerőssel bikázás és oké. Most töltőn van...
Gyanítom, hogy az akksi kuka. Az, hogy ilyen rövid töltés és kevés km után nem töltődik teljesen, világos. Lehet baj a generátorral is esetleg? (szíj van rajta, forog, nem nyikorog stb.) Mérni még nem tudtam, mert nem tudom, mit és hol kellene :) Gondolom, ha nem töltene, akkor akár menet közben is leállna az autó, lévén benzines, így nem marad semmi az akksiban (jól gondolom,)

Viszont van akcióban Varta C14 (talán...) 15-ért, 56 Ah-s, jó választás lehet?

Köszi!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6177 Dátum: 2010.03.03 14:52:25 »
Ma egy H Astra parkolt le mellem. A faxi felnyitott a motorhaztetot es 2 liter vizet ontott bele. Ez mind ilyen  :?:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6178 Dátum: 2010.03.03 15:34:53 »
Tud-e nekem valaki szupergyors választ :) ?
Néhány nap állás után (akár 48 óra...) alatt szépen lemerül az akksim. Ha egy kicsit töltöm (ma szégyentelenül keveset volt időm, 1/4 órát  :whistling:), utána indul szépen; most speciel mentem ~15 km-t, majd fél óra múlva már nem indult, ismerőssel bikázás és oké. Most töltőn van...
Gyanítom, hogy az akksi kuka. Az, hogy ilyen rövid töltés és kevés km után nem töltődik teljesen, világos. Lehet baj a generátorral is esetleg? (szíj van rajta, forog, nem nyikorog stb.) Mérni még nem tudtam, mert nem tudom, mit és hol kellene :) Gondolom, ha nem töltene, akkor akár menet közben is leállna az autó, lévén benzines, így nem marad semmi az akksiban (jól gondolom,)

Viszont van akcióban Varta C14 (talán...) 15-ért, 56 Ah-s, jó választás lehet?

Köszi!
Ha van voltmérőd, akkor mérd meg a feszültséget amikor jár a motor. Ha van töltés, akkor 13-15V-nak kell rajta lennie. Ha leveszed + sarut akkor minimum 12V-nak kell lennie az aksin. Esetleg érdemes Tuskóban vagy a madarasban is megnézni, rémlik, hogy ott most van akciós Exide - kérdés van-e neked megfelelő.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6179 Dátum: 2010.03.03 18:56:50 »
Ha van voltmérőd, akkor mérd meg a feszültséget amikor jár a motor. Ha van töltés, akkor 13-15V-nak kell rajta lennie. Ha leveszed + sarut akkor minimum 12V-nak kell lennie az aksin. Esetleg érdemes Tuskóban vagy a madarasban is megnézni, rémlik, hogy ott most van akciós Exide - kérdés van-e neked megfelelő.
Mindenesetre mérés nélkül vettem egy Bosch-t (délután viszonylag sokat mentem, így ha nem töltött volna, biztos megáll valahol illetve nem indul be újra, meg amúgy is valami Ezüst Ló vagy mi a régi akksi  :wacko: ), Varta nem volt, csak bal +, Exide szintén; fesz. mérőm van, majd talán hétvégén eljutok a méricskélésig; addig is töltőn van a régi, az új pedig a csomagtartóban, ott nem megy tönkre  :D

Köszi!