Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355518 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6060 Dátum: 2009.11.21 13:14:37 »
Na, az akkutöltőt megtaláltam, de ezer éve használtam utoljára, és mint azt szoktam volt jelezni, láma vagyok minden elektromossággal kapcsolatos kérdésben.
A töltő egy kék színű, magyar gyártmányú (Elkis), nem mai darab. Az előlapján van egy műszer mutatóval: 0 és 6 Amper között tud mutatni, illetve egy csavarhúzó hegyével állítható gomb, ami gondolom a töltés erősségét szabályozza 0 és 4 fokozatok között.
Ezeken kívül még néhány felirat található rajta: 12V, Max.: 4A, B1, 0,5A. Ezeket az azonosítás/besorolás végett írtam le.

Kérdések:
- ha a csatlakozókat ráhelyezem az akkusarukra, és a masinát bekapcsolom, akkor a mutató állásából lehet-e bármire, különösen az akku töltöttségére következtetni?
- hányas fokozaton kezdjem a töltést, kell-e közben erősebbre váltani, stb.?
- mennyi ideig kell tölteni?
- honnan tudom, hogy már elég (gyári, gondozásmentes akku) a töltés, és levehetem a töltőről, avagy nem szabad továbbtölteni?
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6061 Dátum: 2009.11.21 13:58:16 »
Na, az akkutöltőt megtaláltam, de ezer éve használtam utoljára, és mint azt szoktam volt jelezni, láma vagyok minden elektromossággal kapcsolatos kérdésben.
A töltő egy kék színű, magyar gyártmányú (Elkis), nem mai darab. Az előlapján van egy műszer mutatóval: 0 és 6 Amper között tud mutatni, illetve egy csavarhúzó hegyével állítható gomb, ami gondolom a töltés erősségét szabályozza 0 és 4 fokozatok között.
Ezeken kívül még néhány felirat található rajta: 12V, Max.: 4A, B1, 0,5A. Ezeket az azonosítás/besorolás végett írtam le.

Kérdések:
- ha a csatlakozókat ráhelyezem az akkusarukra, és a masinát bekapcsolom, akkor a mutató állásából lehet-e bármire, különösen az akku töltöttségére következtetni?
- hányas fokozaton kezdjem a töltést, kell-e közben erősebbre váltani, stb.?
- mennyi ideig kell tölteni?
- honnan tudom, hogy már elég (gyári, gondozásmentes akku) a töltés, és levehetem a töltőről, avagy nem szabad továbbtölteni?

1. Igen, minél magasabb a töltöáram, annál kisültebb az akksi.
2. Attól függ, hogy mi akarsz. Gyorsan tölteni, vagy alaposan? Ha gyorsan, akkor magas tölrőárammal, ha csepptöltéssel, akkor alacsonyabbal.
3. Amígy teljesen fel nem töltődik. (nyugalmi állapotban tartósan olyan 12-13 V közé)
4. Amikor a töltőáram már a 0A felé tendál, akkor már nem vesz fel töltést.

Ne felejtsd el az akku cellazáró dugót kitekerni!!!  Ha nem teszed felrobbanhat!! Célszerű a kinyitott aksira egy újságpapírt, vagy rongyot tenni, hogy a pezsgő akkusav ne spricceljen szanaszét, mert erősen korrodáló hatású.  Olyan 5-8 óra alatt fel kell, hogy töltődjön, ha jó az akksi és a töltő is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6062 Dátum: 2009.11.21 14:05:01 »
Idézet
Ne felejtsd el az akku cellazáró dugót kitekerni!!!  Ha nem teszed felrobbanhat!!

music gondozásmentes akksiról beszél. Azokon többnyire nincs záródugó, vagy le van ragasztva... Tehát a dugókat kitekerni csak a régebbi gondozást igénylő akkumulátoroknál kell!

Én a következőt tenném: az akksit mondjuk feltenném délután töltőre és ráállítanám a töltőt max töltőáramra. Aztán lefekvés elött levenném a töltőáramot mimimumra, és úgy hagynám éjszakára! Reggel mehet vissza az autóba. Ezzel tutira jót teszel az akksinak.
Ha egyszerűbben akarod megoldani, akkor felteszed max töltőárammal 5-6 órára és kész is.
Xanyi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6063 Dátum: 2009.11.21 15:47:25 »
sarukról csiszolopapirral szedd le a koszt legyen fémtiszta ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6064 Dátum: 2009.11.21 20:51:01 »
music gondozásmentes akksiról beszél. Azokon többnyire nincs záródugó, vagy le van ragasztva...
Mi több, a leszedése akár garanciavesztéssel is járhat.
Úgy tűnik, az akksi lesz a ludas, mert amikor koradélután ráraktam a töltőt (maximumra állítva), kiakadt a mutatója, úgyhogy vissza kellett venni 3-as fokozatra, így is 4A felettről indult a töltés. Most már lejjebb raktam 1-re, majd éjjel megnézem, úgyis fel kell kelni az etetés miatt.
music     

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6065 Dátum: 2009.11.21 21:32:52 »
Sziasztok!

A VDO T22 típusú km órám már csak a sebességet mutatja. Tud valaki valami tutit,  :helpsmilie: vagy tuti a csere   :?: Sajnos bontottat sehol sem lelek.  :hmmmm:

üdv

www.automuszer.eu
Köszönöm !

Ma gondoltam egyet és délután szétszedtem. Kissé agodtam, deee végül sikerült és még össze is tudtam rakni. Úgy tűnik csak elakadt... legalábbis most mér. Majd hosszab távon kiderül, hogy jólett e.  :hmmmm:
Különben pedig nagyon egyszerű volt az egész. Nem hittem volna. Rugókra, szétugró fogaskerekekre számítottam, de közben csak egy kis csavarhúzó és némi kézügyesség kellett hozzá. Természetesen példás szerelhetőséggel, 13 év után kevés porral és újszerű állapotú alkatrészekkel találkoztam. TOYOTA

üdv
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6066 Dátum: 2009.11.22 09:47:04 »
Na, a jó hír az, hogy az akksi feltöltve, így már kirobbanó erővel nem történik semmi... :helpsmilie:
Az indítómotor valamit biztosan forgat, mert súrlódó hang hallatszik, és a fordulatszámmérő is elmozdul felfelé. Megfigyeltem, minden alkalommal ugyanaz történik: kb. 2-3 mp-ig semmi, aztán reményt keltően egy-egy pillanatra mintha elkapná, de nem marad úgy, és aztán megint semmi, aztán megint mintha elkapná, és így tovább, amíg le nem állítom az indítózást.

A motortérben látszólag semmi változás, próbáltam keresni friss rágcsáló-nyomokat, de nem látszik megrongálódott vezeték. Gyertyákat 87e cserélték, és 90ezrenként kell (most járok 126-nál), tehát ennek nem illenék elromlania. AC-pumpa lenne?

És mit tegyek, mert az autó saját lábán nem tud elmenni sehová, keressek első körben a környéken egy villanyászt, aki legalább bizonyos hibalehetőségeket ki tud zárni illetve feltárni, avagy célozzam meg a szervizt - kérdés, ők tudnak-e trélert biztosítani, vagy olcsóbb, ha magam vitetem oda?
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6067 Dátum: 2009.11.22 11:00:40 »
be kell húzni a szervizbe és kész. a tréler drága. csak ki kell próbálni h a fék fog-e  álló motor esetén.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6068 Dátum: 2009.11.22 15:23:17 »
Mindenképpen a márkaszervízt ajánlom, hidd el ők tudják tudni fogják hová nyuljanak, nem csak találgatnak napokig...
3 verzió is van: vagy trélert hívsz (vagy a márkaszervízzel küldetsz), vagy bevontatod. De én a harmadikkal próbálkoznék elöször: ha olyan városba vagy amelyikben van márkaszervíz, akkor bemennék a legközelebbibe, és megkérném őket szépen hogy küldjenek ki valakit az autóhoz. Az is lehet, hogy 5 perc alatt beindítja, de ha mégsem még mindig marad az első két verzió...
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6069 Dátum: 2009.11.22 17:26:48 »
be kell húzni a szervizbe és kész. a tréler drága. csak ki kell próbálni h a fék fog-e  álló motor esetén.


Koma, ezt ugye Te sem gondoltat komolyan???

Fog az, csak legfeljebb rásegítés nem lesz, vagyis alkalmasint két lábbal kell nyomni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6070 Dátum: 2009.11.22 18:17:46 »
nekem az elozö toyotám a dizel ha nem járt a motor néhány féknyomás után alig fogott a fék.
sosem felejtem el a párkányi hidon gurultam át a hidon enyhe lejtőn a dugóban és elment a fékhatás...izgalmas egy izzitás volt  [rohog]

a mostaniban nem kell.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6071 Dátum: 2009.11.22 18:55:33 »
be kell húzni a szervizbe és kész. a tréler drága. csak ki kell próbálni h a fék fog-e  álló motor esetén.
hát nem tudom, próbáltál-e egy másfél tonnás autót szervó nélkül fékezni, de ne próbáld ki, azt ajánlom. Ez nem Trabant...
Arról nem beszélve, hogy a 2 legközelebbi szervizhez is hegyen kell átvágni, szóval ott ez a verzió nem játszik.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6072 Dátum: 2009.11.22 20:52:39 »
Na, a jó hír az, hogy az akksi feltöltve, így már kirobbanó erővel nem történik semmi... :helpsmilie:
Az indítómotor valamit biztosan forgat, mert súrlódó hang hallatszik, és a fordulatszámmérő is elmozdul felfelé. Megfigyeltem, minden alkalommal ugyanaz történik: kb. 2-3 mp-ig semmi, aztán reményt keltően egy-egy pillanatra mintha elkapná, de nem marad úgy, és aztán megint semmi, aztán megint mintha elkapná, és így tovább, amíg le nem állítom az indítózást.
Wazz ez eddig is ilyen volt? De hiszen akkor ez nem akkumulátor-probléma  ::) ... Ha nem a "normális" önindító-hangot hallod, akkor ott vmi más gond van! Maga az önindító, vagy talán kábel, fene tudja így messziről  :wacko: ...

Nade álljunk meg egy szóra. Te márkaszervízbe hordtad végig az autódat, nem? Ha igen, akkor érvényes kell legyen rá az Eurocare szolgáltatás - ezt a gariidő lejárta után is meghosszabbítják mindig egy évre, ha márkaszervízbe hordod továbbra is a kocsidat (és nem dolgoztatsz hozott anyaggal) :otlet: :otlet: :otlet: ! Klikk :) ... Tehát felhívod őket (éjjel-nappal bármikor), és az autót tréleren (ingyen!) beviszik a legközelebbi szervízbe - illetve ha van rá lehetőség, a helyszínen kijavítják a hibát. Olvasd el, és lépj  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6073 Dátum: 2009.11.22 20:54:46 »
be kell húzni a szervizbe és kész. a tréler drága. csak ki kell próbálni h a fék fog-e  álló motor esetén.
hát nem tudom, próbáltál-e egy másfél tonnás autót szervó nélkül fékezni, de ne próbáld ki, azt ajánlom. Ez nem Trabant...
Arról nem beszélve, hogy a 2 legközelebbi szervizhez is hegyen kell átvágni, szóval ott ez a verzió nem játszik.
Fog a fék ilyenkor is. De sokkal nagyobb erőt igényel a fékezés. Ezzel együtt, ha nincs más megoldás, kivitelezhető a dolog, főleg ha kézifékkel is lassít ilyenkor az ember - bár kétségtelen, hogy nagy odafigyelést igényel, és némi rutin sem árt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6074 Dátum: 2009.11.22 21:06:29 »
ja bocs aszittem az corsa nem indul. most olvasom vissza az ave?  :ph34r:
na ne...."ezen a szinten, ilyen nincs!"   ahogy Knézy mondaná

ez esetben eurocare, amit Palaczk is írt.  :yes:
hozzá nem nyúlnék. se bika, se tolás , se semmi.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002