Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355113 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5565 Dátum: 2008.08.24 23:01:56 »
ja, a trafót kicseréltem. Nem lett jobb. Megnéztem sötétben a kábeleket nem látszik-e áthúzás.
A gyertyákat még az elején kiszedegett, arany tiszták és nincsenek is elégve. Azért lehet teszek bele egy sorozat újat.

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5566 Dátum: 2008.08.24 23:19:52 »
megnézem mégegyszer a folytószelep potmétert mert az érzékel külön alaphelyzetet, részleges nyitást fokozatmentesen és egy teljesen nyitott állapotot külön (amivel bármikor el tudok érni gyorsulást). Hátha a részleges nyitást érzékelő ellenállásrész gatyázik.

mit gondoltok?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5567 Dátum: 2008.08.25 08:20:34 »
megnézem mégegyszer a folytószelep potmétert mert az érzékel külön alaphelyzetet, részleges nyitást fokozatmentesen és egy teljesen nyitott állapotot külön (amivel bármikor el tudok érni gyorsulást). Hátha a részleges nyitást érzékelő ellenállásrész gatyázik.

mit gondoltok?
Igen ez is lehet, de most hogy mondod, hogy EGR-es a gép az is lehet gond.
Az EGR-t a legjobb egy az egyben kiiktatni, a vákuumjával együtt.
Egyébként a vákuumcső, amit írtál a kormányszervóra azért van szükség, hogy a szervó igényelte többleterőigény esetén emelni tudja a fordulatot.Nem jellemző hibaforrás.
Bár a toyota rendszerében az EGR sem az, de a kettő közül inkább az a sanszosabb.

Jól emlékszem légtömegmérős a játék, vagy MAP szenzoros? Mert az is egy beteg találmány. Azt cserélted már?
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.25 08:24:09 írta b.c. »

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5568 Dátum: 2008.08.25 10:50:31 »
este még kivettem a potmétert, végig méregettem de nem találtam szakadást vagy kihagyást. Szépen folyamatosan változik az ellenállás.
Amit a teljesen nyitott állapotról írtam az félreértés volt, csak megadja a táblázatban ott milyen értéktartományban kell lennie. Azt hittem azt külön értelmezi úgy mint a zárt állapotot egy kapcsolóval.
ok kiiktatom az EGR-t lássuk mi lesz.
Igen légtömegmérős, már kicseréltem egy másikra, mert azt hittem az a rossz, mivel a lapát a kezdeti szakaszban mintha kicsit szorult volna. De amikor alapjáraton megy és benyúlok érzem az újjammal, hogy már akkor is mintha túl lenne azon a szakaszon. Amit hoztam bele egyébként az is hasonló volt. Azért lehet kíváncsiságból szétbarkácsolom mert valahol belül szorulhat, nem a lapát ér hozzá a házhoz. Biztos ami biztos kimérem azt a potmétert is.
Na és szerinted mit akar azzal a két nagy csővel a gyújtáselosztóházon?
Hoztam injektorokat is, azok nem szoktak megszorulni?
Egyébként az elején alapjárat sem volt rendesen amikor  a hidegindító már kikapcsolt, de levettem a folytószelepházat, kitisztítottam, beállítottam az alaphelyzetét és utánna már nem állt le ha levettem a gázról a lábam. De félmelegen még most is észreveszem, hogy nem egyenletes az alapjárat. de ha felmelegszik rendesen akkor szép az alapjárat. Tegnapelőtt mentem vele kb. 200 km-t és a kipufogó sem kormos egyáltalán. Vagyis talán inkább kevés anyagot kap nem pedig levegő hiánya van. Ha jól agyalok. Bár autópályán is mentem.
Nem tudom, de jó egy ilyen gyakorlatozás mert sokat tanul belőle az ember.

köszi, írok mire jutottam

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5569 Dátum: 2008.08.25 21:49:42 »
De félmelegen még most is észreveszem, hogy nem egyenletes az alapjárat. de ha felmelegszik rendesen akkor szép az alapjárat. Tegnapelőtt mentem vele kb. 200 km-t és a kipufogó sem kormos egyáltalán. Vagyis talán inkább kevés anyagot kap nem pedig levegő hiánya van. Ha jól agyalok.
Kicsit kezdek azon agyalni, hogy a lambdaszonda hiba is hasonló problémát okozhat, és a te autódban ha jól tudom 2 van.
A lambdaszonda jelét csak nagy gázadásnál nem veszi figyelembe a motorvezérlő, és ellenkező esetben ehhez állítja be az üzemanyag keveréket.
Hibakódot próbáltál kiolvasni?

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5570 Dátum: 2008.08.25 23:15:10 »
igen kettő van.
még nem próbáltam kódot olvasni, mert azt hittem csak akkor van tárolt hibakód ha hibaüzenet is van (mármint ha a kontrollámpa jelez)
megnézem van-e valami
azt hiszem most hagyom ülepedni egy kicsit a dolgokat, illetve szépen végigmegyek azokon a dolgokon amikről beszéltünk.
még olyat is olvastam egy amerikai fórumon, hogy ha a gyújtókábel egy kicsit is áthúz , az zavaró jelet adhat a kopogásérzékelőnek, amitől a motorvezérlő elteszi az előgyújtást. Bár azt írta, mint elektromérnök, hogy ez az ő elmélete. mindenestre az Ő baja gyújtókábelcserével oldódott meg. Ja és cserélt rotort és fedelet is. persze ha mindet egyszerre cserélte, nem tudni ki volt a hunyó.
Azt tudom, hogy évekkel ezelőtt mi is sokat szívtunk az öreg Carina II kábelhibája miatt, mert nem egészen volt egyértelmű a hibajelenség alapján.
Holnaptól dolgozom, így esténként megpróbálok egy-egy okot kiszűrni a tanácsok alapján.

mindent köszi, azonnal jelentem, ha találtam valamit

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5571 Dátum: 2008.08.26 22:47:39 »
úgy néz ki megvan a pontos labda gazdája

vagy legalább is változás következett be a működésbe. Bár én nagyon remélem ez lesz a megoldás.
ma este kikötöttem az első lambda-szondát, tegnap utána olvastam az utolsó tippnek (ezt volt a leggyorsabb kipróbálni). Tehát a könyv szerint ha valami hiba van a körben átáll OPEN LOOP MODE-ba (ha valaki tudja minek hívjuk magyarul az jó lenne mert én úgy jobban szeretem) és egy előre beprogramozott érték alapján működik.
Az első meglepetés az volt, hogy nem jelzett a rendszer hibát. Vezettem az autót több mint fél órát, autópályán is, és meg voltam elégedve. Nem volt megtorpanás vagy meglódulás.
Aztán kiolvastam a hibakódokat és tárolta a jeladó hibáját. Visszakötve, kipróbálva megint lomha az autó, de nem tárolt hibát.
Valószínűleg tartományon berül marad, de nem a megfelelő jelet adja. Legalább is remélem ha kicserélem rendbe jön. Vagy csak hagyjam széthúzva?

Köszönöm mindenkinek aki időt szánt a témára. Hogyan háláljam meg?

Mindenesetre még hírt adok ha benne az új jeladó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5572 Dátum: 2008.08.26 22:55:56 »
úgy néz ki megvan a pontos labda gazdája

vagy legalább is változás következett be a működésbe. Bár én nagyon remélem ez lesz a megoldás.
ma este kikötöttem az első lambda-szondát, tegnap utána olvastam az utolsó tippnek (ezt volt a leggyorsabb kipróbálni). Tehát a könyv szerint ha valami hiba van a körben átáll OPEN LOOP MODE-ba (ha valaki tudja minek hívjuk magyarul az jó lenne mert én úgy jobban szeretem) és egy előre beprogramozott érték alapján működik.
Az első meglepetés az volt, hogy nem jelzett a rendszer hibát. Vezettem az autót több mint fél órát, autópályán is, és meg voltam elégedve. Nem volt megtorpanás vagy meglódulás.
Aztán kiolvastam a hibakódokat és tárolta a jeladó hibáját. Visszakötve, kipróbálva megint lomha az autó, de nem tárolt hibát.
Valószínűleg tartományon berül marad, de nem a megfelelő jelet adja. Legalább is remélem ha kicserélem rendbe jön. Vagy csak hagyjam széthúzva?

Köszönöm mindenkinek aki időt szánt a témára. Hogyan háláljam meg?

Mindenesetre még hírt adok ha benne az új jeladó.

Én kicserélném a helyedben a szondát. Anno hasonló gond volt jóbarátném Volvojával, ott is ki lett kötve a vacakoló szonda, így a motorvezérlés átkapcsolt szükségmódba, amiben egész jól ment. Csak éppen azzal az "apró" bökkenővel, hogy a fogyasztása megnőtt, és olyan brutál károsanyag-értékei lettek (a szabályozott háromutas katis autónak), amiket egy szétkopott motoros öreg Lada is megirigyelt volna - alapjárati CO 3.0, ha jól emlékszem, és hasonlók. Na, ez tutira nem tett jót a katinak - a plusz fogyi meg a tárcánknak. Úgyhogy igen sürgősen vettünk új lambdaszondát bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5573 Dátum: 2008.08.27 08:01:48 »
úgy néz ki megvan a pontos labda gazdája

vagy legalább is változás következett be a működésbe. Bár én nagyon remélem ez lesz a megoldás.
ma este kikötöttem az első lambda-szondát, tegnap utána olvastam az utolsó tippnek (ezt volt a leggyorsabb kipróbálni). Tehát a könyv szerint ha valami hiba van a körben átáll OPEN LOOP MODE-ba (ha valaki tudja minek hívjuk magyarul az jó lenne mert én úgy jobban szeretem) és egy előre beprogramozott érték alapján működik.
Az első meglepetés az volt, hogy nem jelzett a rendszer hibát. Vezettem az autót több mint fél órát, autópályán is, és meg voltam elégedve. Nem volt megtorpanás vagy meglódulás.
Aztán kiolvastam a hibakódokat és tárolta a jeladó hibáját. Visszakötve, kipróbálva megint lomha az autó, de nem tárolt hibát.
Valószínűleg tartományon berül marad, de nem a megfelelő jelet adja. Legalább is remélem ha kicserélem rendbe jön. Vagy csak hagyjam széthúzva?

Köszönöm mindenkinek aki időt szánt a témára. Hogyan háláljam meg?

Mindenesetre még hírt adok ha benne az új jeladó.
Az OPEN LOOP a nyílt szabályozási kört jelenti magyarul.
A motor vezérlése ugyanis szabályozás, mert a lamda szondán keresztül van visszacsatolás a vezérlőnek, hogy amit csinál az elég jó-e. HA nincs ez a visszacsatolás, a zárt szabályozási kör, akkor mondják, hogy nyitottá válik, ergo csak irányítja a motort, nem vezérli. Ez amit látod , tapasztalod is nagy különbség!
Örülök, hogy meg van a hiba. Én is azt javallom, mielőbb cseréld a szondát, mert így- attól függetlenül, hogy megy - nagyon nem jó neki.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5574 Dátum: 2008.08.27 08:03:38 »
ezt meg Jency-nek mondom:
látod már megint beleestünk abba a hibába, hogy egyből valami véresen komoly dologra gondolunk, pedig így utólag milyen triviális ez a hiba és az oka is.
 :hammer: :hammer: :hammer:

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5575 Dátum: 2008.08.27 17:38:20 »
ezt meg Jency-nek mondom:
látod már megint beleestünk abba a hibába, hogy egyből valami véresen komoly dologra gondolunk, pedig így utólag milyen triviális ez a hiba és az oka is.
 :hammer: :hammer: :hammer:
Második körben azért utaltam a Lambdaszonda hibára, de abból a kis leírásból nehéz egyből rávilágítani a hiba okára.
Én legtöbbször inkább beülök az autóba és teszek egy próbautat vele, és azután mondok véleményt.
Sajnos sok esetben mondják félreérthetően a hibát, itt is először nem azt ítra, hogy ingadozó teljesítményű a motor hanem, egyszer csak megindul ez meg gyújtáshiba szokott inkább lenni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5576 Dátum: 2008.08.27 19:55:42 »
gadnai gábor:

Örülök, hogy rendeződik a hiba, igen tanulságos, volt az eset!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5577 Dátum: 2008.08.27 23:04:36 »
szerencsére volt a csomagtartómban egy ilyen jeladó, a múltkor azt is kimentettem (csak azt hittem a kétvezetékeset), elnézést kérek, hogy használtat beletettem, de szépen megy vele.Remélem nem pillanatnyi elmezavar. Felhívtam egy toyota alkatrészkereskedőt azt mondta kb 140 font. Bár úgy tudom van "univerzális" is . De amíg megy nem törpölök rajta.

Azt reméltem van valami frappáns magyar megfelelője mint pl. stand by-készenlét vagy by-pass - megkerülő. Ilyesmire gondoltam.
De ez mér eltér a lényegtől.

még egyszer köszi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5578 Dátum: 2008.09.02 13:34:47 »
HELP!

a héten még a balcsin vagyok király idő van.
vasárnap fenn voltam a ringen ezen a ferrari dayen hát nem vót nagy szám.ellenben ma reggel észrevettem h kapott egy követ a bal fényszorom!
totál kész van lukas! a bal fényszoro szélétol befelé kb 1 centire egy 1-2mm atmeroju luk.
biztos azon a ***a nulláson a kamionok mögött.
ideges vagyok mert az ok h berakok egy másik féyszorot de a 20éve állo gyári illesztések már ugyse lesznek olyanok.
mit tegyek? nem lehet ezt ugy javitani mint a szélvédőt? ragasztani?
 :online2long: :wacko: :2guns:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5579 Dátum: 2008.09.02 15:05:15 »
HELP!

a héten még a balcsin vagyok király idő van.
vasárnap fenn voltam a ringen ezen a ferrari dayen hát nem vót nagy szám.ellenben ma reggel észrevettem h kapott egy követ a bal fényszorom!
totál kész van lukas! a bal fényszoro szélétol befelé kb 1 centire egy 1-2mm atmeroju luk.
biztos azon a ***a nulláson a kamionok mögött.
ideges vagyok mert az ok h berakok egy másik féyszorot de a 20éve állo gyári illesztések már ugyse lesznek olyanok.
mit tegyek? nem lehet ezt ugy javitani mint a szélvédőt? ragasztani?
 :online2long: :wacko: :2guns:

Nézzél a bontóba egy másik lámpát.A műszakin úgyis meghúzzák a javított fényszórót.Meg a vetített képe is más lesz.
Egyébként a lámpatest nem befolyásolja az illeszéseket mert az első nyúlványra vannak felcsavarozva az index lámpa meg 1 csavar és némi pattintás kérdése ;)
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16