Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355483 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5550 Dátum: 2008.08.16 18:27:43 »
Sztem érdemes lenne e Carinás topicban is feltenni a kérdést...
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5551 Dátum: 2008.08.16 18:33:37 »

    Sziasztok.
 
   3 hete vettem egy Carina E-t, és azt veszem észre, hogy a motor egy kicsit pörgeti saját magát. Az alapjárat amúgy jó,
   kb. 800, de amikor megtekerem a kormányt, mindjárt 1200-on van. Vagy például: mentem vele 50 kilométert, utána 20 percre
   leállok, majd mikor indulok tovább, újra 1400-on van a fordulat. Pedig a motor nem hideg, és nincs kint 0 vagy minusz 5 fok.
   Tud valaki segíteni, hogy ez miért van?  köszönöm
   
Nem hibajelenség, a szervóoszivattyú működtetéséhez energia kell, azért emeli meg az alajáratot, a klímához hasonlóan.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

NateS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5552 Dátum: 2008.08.16 20:52:37 »
Sziasztok,
Corolla Verso tulaj vagyok, sajnos ma valami gyíkja lett a verdának...
Már a múlt héten is éreztem, hogy 2-esben és 3-asban nem úgy húz ahogy kellene (1.8 VVTi). Ma reggel állok ki a garázsból, a motor össze vissza jár a lefulladás határa és 1100 alapjárati fordulat között. Gondoltam darabos a benzin. Sajnos nem. Elmentem kb 1 km-t, motor hibajelző lámpa felgyulladt, és a TRC OFF valamint a VSC lámpák. Ja közben az autó úgy rángatott, mint amikor a kezdő sofőr elindul. (Ezt még a hibajelző lámpa felgyulladása előtt is csinálta, sőt már tegnap is tapasztaltam hasonlót). Tehát flyamatos gázadás mellett szaggat mint az állat. Valami tippetek van hogy mi lehet? 30.000 km van a kocsiban, most volt gar.szervizen. 2006 évjárat.
Hétfőn beviszem, de addig is idegesít. Nem örülök neki.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.16 20:54:52 írta NateS »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5553 Dátum: 2008.08.17 11:52:03 »
Sziasztok,
Corolla Verso tulaj vagyok, sajnos ma valami gyíkja lett a verdának...
Már a múlt héten is éreztem, hogy 2-esben és 3-asban nem úgy húz ahogy kellene (1.8 VVTi). Ma reggel állok ki a garázsból, a motor össze vissza jár a lefulladás határa és 1100 alapjárati fordulat között. Gondoltam darabos a benzin. Sajnos nem. Elmentem kb 1 km-t, motor hibajelző lámpa felgyulladt, és a TRC OFF valamint a VSC lámpák. Ja közben az autó úgy rángatott, mint amikor a kezdő sofőr elindul. (Ezt még a hibajelző lámpa felgyulladása előtt is csinálta, sőt már tegnap is tapasztaltam hasonlót). Tehát flyamatos gázadás mellett szaggat mint az állat. Valami tippetek van hogy mi lehet? 30.000 km van a kocsiban, most volt gar.szervizen. 2006 évjárat.
Hétfőn beviszem, de addig is idegesít. Nem örülök neki.
Ennyiből én azt mondanám, hogy valami a üzememanyaggal lehet, vagy annak a továbbító rendszerében, habár egy 30E km-t futott kocsinál ezt erősen kétlem. Kíváncsian várom a hétfői fejleményeket!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5554 Dátum: 2008.08.17 17:52:02 »
Sziasztok,
Corolla Verso tulaj vagyok, sajnos ma valami gyíkja lett a verdának...
Már a múlt héten is éreztem, hogy 2-esben és 3-asban nem úgy húz ahogy kellene (1.8 VVTi). Ma reggel állok ki a garázsból, a motor össze vissza jár a lefulladás határa és 1100 alapjárati fordulat között. Gondoltam darabos a benzin. Sajnos nem. Elmentem kb 1 km-t, motor hibajelző lámpa felgyulladt, és a TRC OFF valamint a VSC lámpák. Ja közben az autó úgy rángatott, mint amikor a kezdő sofőr elindul. (Ezt még a hibajelző lámpa felgyulladása előtt is csinálta, sőt már tegnap is tapasztaltam hasonlót). Tehát flyamatos gázadás mellett szaggat mint az állat. Valami tippetek van hogy mi lehet? 30.000 km van a kocsiban, most volt gar.szervizen. 2006 évjárat.
Hétfőn beviszem, de addig is idegesít. Nem örülök neki.
Ennyiből én azt mondanám, hogy valami a üzememanyaggal lehet, vagy annak a továbbító rendszerében, habár egy 30E km-t futott kocsinál ezt erősen kétlem. Kíváncsian várom a hétfői fejleményeket!
Esetleg vmi szutykot beszívott és elkoszolódott a légtömegmérő :wacko:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

NateS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5555 Dátum: 2008.08.18 10:22:01 »
Nem jó hírek.
Bevittem reggel az autót, rátették a diagnosztikát, kihagy az egyik henger.
Gyertya kivesz, szétégve de úgy, hogy a kerámia rész kotyogott. Ami még rosszabb, hogy a gyertya alján tele volt fémforgáccsal.  :(
Most egy hétig ott kell hagyni az autót, mert szabin van a szervíz.
Félek, hogy komoly gond van a hengernél.  30e km vazze...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5556 Dátum: 2008.08.18 10:52:35 »
Nem jó hírek.
Bevittem reggel az autót, rátették a diagnosztikát, kihagy az egyik henger.
Gyertya kivesz, szétégve de úgy, hogy a kerámia rész kotyogott. Ami még rosszabb, hogy a gyertya alján tele volt fémforgáccsal.  :(
Most egy hétig ott kell hagyni az autót, mert szabin van a szervíz.
Félek, hogy komoly gond van a hengernél.  30e km vazze...

Most vagy repedt volt a gyertyatest, és ettől adta meg magát, vagy annál a hengernél nem volt rendes a hűtés - akár a vízkör, akár az olajkör dugulása miatt.

-remélhetőleg az első, és nem lesz blokkcsere.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5557 Dátum: 2008.08.18 10:57:42 »
Nem jó hírek.
Bevittem reggel az autót, rátették a diagnosztikát, kihagy az egyik henger.
Gyertya kivesz, szétégve de úgy, hogy a kerámia rész kotyogott. Ami még rosszabb, hogy a gyertya alján tele volt fémforgáccsal.  :(
Most egy hétig ott kell hagyni az autót, mert szabin van a szervíz.
Félek, hogy komoly gond van a hengernél.  30e km vazze...

Most vagy repedt volt a gyertyatest, és ettől adta meg magát, vagy annál a hengernél nem volt rendes a hűtés - akár a vízkör, akár az olajkör dugulása miatt.

-remélhetőleg az első, és nem lesz blokkcsere.



A femforgacsok miatt (amit a gyertyan talalt) nemtudom en minek orulnek jobban.... Ha cserelnek a blokkot, vagy ha nem ???


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

NateS

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5558 Dátum: 2008.08.18 11:05:21 »
Nem lesz blokkcsere.
Szóltak, hogy kész az autó, a trafó volt meghibásodva.
A fémforgácsot csak remélni tudom hogy nem a hüvelyből jött.
Egyenlőre most úgy néz ki hogy jó.

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5559 Dátum: 2008.08.24 10:35:55 »
pontos labdáért megy a kérdés!

PREVIA 1994, 2,4i .  A MOTOR NÉHA ERŐTLEN, ÜZEMMELEGEN JOBB, ALATTA KINLÓDIK. NYOMOD A GÁZT NEM AKAR GYORSULNI, MAJD HIRTELEN, MINT AKIT SEGGBERÚGTAK MEGLÓDUL. AUTÓPÁLYÁN AMIKOR TARTANÁL EGY TEMPÓT, ÉRZED AMIKOR MEGLÓDUL NÉHA. OLYAN MINTAH KI-BE KAPCSOLGATNA VALAMI.
MIT NÉZTEM EDDIG: FOLYTÓSZELEPHÁZ KITAKARÍTVA, POTMÉTER BEÁLLÍTVA GYÁRI ÉRTÉKRE,  Ü.A. NYOMÁS MÉRVE 36-44 PSI MENET KÖZBEN TERHELÉSTŐL FÜGGŐEN,  LÉGMENNYISÉGMÉRŐ CSERÉLVE (SZERENCSÉRE VAN ITT EGY JÓ BONTÓ),  ELOSZTÓFEDÉL-ROTOR-KÁBELEK CSERÉLVE (UGYANÚGY HASZNÁLTRA, DE A JELENSÉG U.A. MARADT),  A VÁKUMCSÖVEK JÓ RÉSZÉT MÁR ÁTNÉZTEM (DE KI TUDJA)

HA VALAKINEK VAN JÓ ÖTLETE, KÉREM OSSZA MEG VELEM

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5560 Dátum: 2008.08.24 10:52:57 »
pontos labdáért megy a kérdés!

PREVIA 1994, 2,4i .  A MOTOR NÉHA ERŐTLEN, ÜZEMMELEGEN JOBB, ALATTA KINLÓDIK. NYOMOD A GÁZT NEM AKAR GYORSULNI, MAJD HIRTELEN, MINT AKIT SEGGBERÚGTAK MEGLÓDUL. AUTÓPÁLYÁN AMIKOR TARTANÁL EGY TEMPÓT, ÉRZED AMIKOR MEGLÓDUL NÉHA. OLYAN MINTAH KI-BE KAPCSOLGATNA VALAMI.
MIT NÉZTEM EDDIG: FOLYTÓSZELEPHÁZ KITAKARÍTVA, POTMÉTER BEÁLLÍTVA GYÁRI ÉRTÉKRE,  Ü.A. NYOMÁS MÉRVE 36-44 PSI MENET KÖZBEN TERHELÉSTŐL FÜGGŐEN,  LÉGMENNYISÉGMÉRŐ CSERÉLVE (SZERENCSÉRE VAN ITT EGY JÓ BONTÓ),  ELOSZTÓFEDÉL-ROTOR-KÁBELEK CSERÉLVE (UGYANÚGY HASZNÁLTRA, DE A JELENSÉG U.A. MARADT),  A VÁKUMCSÖVEK JÓ RÉSZÉT MÁR ÁTNÉZTEM (DE KI TUDJA)

HA VALAKINEK VAN JÓ ÖTLETE, KÉREM OSSZA MEG VELEM

Pöttyös labda...  És máskor nyugodtan írj kisbetűkkel. ::)

Esetleg a gyertyákat nem nézted, nem cserélted?

Én az üzemanyagellátórendszerben lévő eseti dugulást tenném, mint elsődleges okot, az első helyre. Mostanában nem ürült le a tankod minimumra? Az AC- szűrője rendben van?
Egy adag üzemanyag adalékkal próbálkoznék első körben, hátha az a baj.

Írtad a bontott rotort, kábelszettet. Sajnos ezek sem csodafegyverek, én a magam részéről ezekből csak újat tennék be, de ez én vagyok ugye.

Remélem hamarosan megoldódik a problémád. Ha itt nem kapsz egzakt választ, akkor a Carina topicban keresd b.c. és Jency nevű kollégát, ők nem nagyon mozdulnak errefele, de mindjárt megemlítem a dolgot ott is. :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.24 10:54:58 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5561 Dátum: 2008.08.24 18:10:10 »
pontos labdáért megy a kérdés!

PREVIA 1994, 2,4i .  A MOTOR NÉHA ERŐTLEN, ÜZEMMELEGEN JOBB, ALATTA KINLÓDIK. NYOMOD A GÁZT NEM AKAR GYORSULNI, MAJD HIRTELEN, MINT AKIT SEGGBERÚGTAK MEGLÓDUL. AUTÓPÁLYÁN AMIKOR TARTANÁL EGY TEMPÓT, ÉRZED AMIKOR MEGLÓDUL NÉHA. OLYAN MINTAH KI-BE KAPCSOLGATNA VALAMI.
MIT NÉZTEM EDDIG: FOLYTÓSZELEPHÁZ KITAKARÍTVA, POTMÉTER BEÁLLÍTVA GYÁRI ÉRTÉKRE,  Ü.A. NYOMÁS MÉRVE 36-44 PSI MENET KÖZBEN TERHELÉSTŐL FÜGGŐEN,  LÉGMENNYISÉGMÉRŐ CSERÉLVE (SZERENCSÉRE VAN ITT EGY JÓ BONTÓ),  ELOSZTÓFEDÉL-ROTOR-KÁBELEK CSERÉLVE (UGYANÚGY HASZNÁLTRA, DE A JELENSÉG U.A. MARADT),  A VÁKUMCSÖVEK JÓ RÉSZÉT MÁR ÁTNÉZTEM (DE KI TUDJA)

HA VALAKINEK VAN JÓ ÖTLETE, KÉREM OSSZA MEG VELEM
Az üzemanyag nyomással szerintem nincs gond, nálad 2,48-3,03 bar és a gyári érték 2,6-3 bar.
Én a leírásod alapján gyújtás problémára gondolnék, és először ellenőríni kellene a gyertyákat (hézag, szín, sérülés, lerakódást), amit Trotter is javasolt.
Ellenőrízni kell a gyújtó trafót vizuálisan illetve méréssel, ami az elosztóban van, az ellenállás értékek: Primer 0,5-2,0 Ohm, Szekunder 10 000-16 000 Ohm. Sajnos ha az ellenállás értékek is megfelelők, attól még lehetséges, hogy belül áthúz, és emiatt csökken a a gyertyáknál fellépő szikra teljesítménye.
Ennél a hibajelenségnél nem gondolom, hogy ki lehetne olvasni hibakódot, de mindenképpen érdemes, mert lehet ez egy összetett hiba is.
Vákuum csövek ellenőrzését érdemes végigcsinálni, de erről majd b.c. biztos kimerítő választ fog adni.

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5562 Dátum: 2008.08.24 20:02:15 »
én úgy emlékeztem Tibi bácsi annak idején pontos labdát osztogatott. (Trotternek)
a szűrőt már megnéztem, bár úgy látszik már kínlódhatott az előző tulaj is vele mert új szűrő van rajta.
Egyébként az autót 300 angol fontért vettem, mert ennyit megért, hogy egy álmom valóra váljon. Régebben is tetszett ez az autó, az újabb változatról nem is beszélve. Túl sokat nem akarok rá költeni, egy új kábelkészlet stb. csak ha nagyon muszály. Azért is mertem megvenni, mert tudtam, van egy ugyan ilyen a bontóban. Amit eddig hoztam hozzá az elfért a szerszámosban.

A trafót mindjárt ki is cserélem, mert azt is hoztam tartalékba. Egyébként külön van mint a régebbi kocsiknál. Az a szerencsém, hogy ami a bontóban van abban volt egy javítási utasítás, onnan tudom a specifikációkat is.

Köszönöm az eddigi tippeket, várom a további ötleteket is.

egyébként láttam két Carinát is a bontóban, ha valami kell valakinek ami húzós és nem is biztos hogy az a baj megpróbálom elküldeni innen Bristol (UK) mellől

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5563 Dátum: 2008.08.24 21:41:00 »
pontos labdáért megy a kérdés!

PREVIA 1994, 2,4i .  A MOTOR NÉHA ERŐTLEN, ÜZEMMELEGEN JOBB, ALATTA KINLÓDIK. NYOMOD A GÁZT NEM AKAR GYORSULNI, MAJD HIRTELEN, MINT AKIT SEGGBERÚGTAK MEGLÓDUL. AUTÓPÁLYÁN AMIKOR TARTANÁL EGY TEMPÓT, ÉRZED AMIKOR MEGLÓDUL NÉHA. OLYAN MINTAH KI-BE KAPCSOLGATNA VALAMI.
MIT NÉZTEM EDDIG: FOLYTÓSZELEPHÁZ KITAKARÍTVA, POTMÉTER BEÁLLÍTVA GYÁRI ÉRTÉKRE,  Ü.A. NYOMÁS MÉRVE 36-44 PSI MENET KÖZBEN TERHELÉSTŐL FÜGGŐEN,  LÉGMENNYISÉGMÉRŐ CSERÉLVE (SZERENCSÉRE VAN ITT EGY JÓ BONTÓ),  ELOSZTÓFEDÉL-ROTOR-KÁBELEK CSERÉLVE (UGYANÚGY HASZNÁLTRA, DE A JELENSÉG U.A. MARADT),  A VÁKUMCSÖVEK JÓ RÉSZÉT MÁR ÁTNÉZTEM (DE KI TUDJA)

HA VALAKINEK VAN JÓ ÖTLETE, KÉREM OSSZA MEG VELEM
Az üzemanyag nyomással szerintem nincs gond, nálad 2,48-3,03 bar és a gyári érték 2,6-3 bar.
Én a leírásod alapján gyújtás problémára gondolnék, és először ellenőríni kellene a gyertyákat (hézag, szín, sérülés, lerakódást), amit Trotter is javasolt.
Ellenőrízni kell a gyújtó trafót vizuálisan illetve méréssel, ami az elosztóban van, az ellenállás értékek: Primer 0,5-2,0 Ohm, Szekunder 10 000-16 000 Ohm. Sajnos ha az ellenállás értékek is megfelelők, attól még lehetséges, hogy belül áthúz, és emiatt csökken a a gyertyáknál fellépő szikra teljesítménye.
Ennél a hibajelenségnél nem gondolom, hogy ki lehetne olvasni hibakódot, de mindenképpen érdemes, mert lehet ez egy összetett hiba is.
Vákuum csövek ellenőrzését érdemes végigcsinálni, de erről majd b.c. biztos kimerítő választ fog adni.
Sajnos én kicsit bátortalanabb vagyok, ha egy új tipusról van szó, mert jópárszor kerültem a "majdnem olyan csak kicsit más" helyzetbe.
Első körben valóban a Jency által írottakat nézném én is.
Viszont (és itt hiányzik a típusismeret) én meg valami miatt a gyújtómodulra tippelek! Ha jól emlékszem az a DENSO rendszerű motor-gyújtásvezérlő rendszereknél egyben volt az elosztóban a gyújtótekercsel együtt.  Bár írtad, hogy itt a tekercs külön van. Szal én úgy emlékszem a gyújtómodul tud ilyet csinálni, főleg azért is mert hőfüggő a gond, ha jól olvastam!
Azt viszont el sem tudom képzelni, hogy egy 2.4i-s mocin mit szabályoznak vákuummal a szénszűrő szellőztetésén, esetleg a folytószelepcsillapításon kívül.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.24 21:43:40 írta b.c. »

gadnai gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5564 Dátum: 2008.08.24 22:56:59 »
a hőfüggés talán csak annyira, hogy melegen nem annyira erőteljes a hiba. Amit elfelejtettem leírni, hogy amikor nem akar gyorsulni, de betaposom padlóig, ott megindul. de amikor jó akkor nyilván nem kell ilyen durván kezelni a pedált. A könyv szerint van egy gyújtómodul ami egy kis doboz, én még nem kerestem meg, de lehet holnap kiműtöm azt is a másik kocsiból.
Egyébként csak a pillangószelepnél négy kis vákumcső van 3 utána 1 előtte, még van egy másik is de most nincs előttem az hová megy. Az ü.a. nyomást is vákum vezérli, és ezek csak a vékony csövek. Vannak vastagabbak is, pl. nem tudom miért de kettő is megy a gyújtáselosztóra, amiben 3 jeladó van. ebből a vastagabból még megy a kormányszivattyúra is, azt sem tudom miért. Ja az EGR szelepet is vákum vezérli.
Az a baj, hogy nincs minden leírva a kézikönyben. Pl. azt sem írja mi az két cső a gyújtáselosztó házon.
Mindenestre próbálkozok, már én is kíváncsi vagyok mi lessz a vége. Biztos valami banális hiba.

köszi