Sziasztok!
Sikerült beszereznem Toyota Super Long Life Coolant fagyállót.Szeretnem lecserélni .1.6 VVT-i motorú Avensisnél hol van a leeresztő csavar,és hogyan hajtsam végre a cserét?
Köszönöm segítségeteket.
Szia!
Sajnos most nálam megint nem jelennek meg a toyodiy-en a képek, de ott meg lehet találni a motorblokkon levő leeresztőcsavart és a hűtőradiátoron levőt is, ha Avensisen is úgy lenne, mint a Carinán. Jobb híján elmondom a Carinán hogy csinálom.
Fontos!!!
A hűtőfolyadék mérgező, bőrön át is felszívódik, ezért a gumikesztyű. A régi folyadékot veszélyes hulladékként adom le a megfelelő helyen (Pécsen hála Istennek van ilyen hely, ingyen vették át), szóval nem a csatornába öntöm.
0. A hűtőről leveszem a sapkát, a fűtés nálam csappal van, ezt kinyitom (melegre tekerem), hogy a fűtőradiátorból is ki tudjon folyni. Nálad sztem ilyen csap nincs már. Tágulásiból is kiöntöm a régit és kiöblítem a tartályt, majd visszateszem. A tágulásiba vezető tömlő átjárhatóságát ellenőrizni célszerű.
1. A hűtőn levő leeresztő csap szemből bal oldalon van alul, a takaró műanyagon egy lyuk is van, hogy egy rövidebb tömlőt a csonkra lehessen húzni.
egy műanyag tálba szoktam beleengedni.
2. A blokkon szintén bal oldalon van a generátor mögött, a blokk elején egy zárócsavar. Hasonlít a vízszerelvényeknél megszokott záródugóra. Ott árválkodik magában.
Szintén egy tálba fogom fel azt, ami kifolyik.
Ha régen cserélted, akkor esetleg egy vizes átöblítés jó lehet (akár motor indítás nélkül), mert a régi anyag nagyon tud habozni adott esetben...
3. hűtő csapot visszazárni, blokk csavart visszatekerni. Erre nem tudom, lehet tekertem teflon szalagot, de ebben nem vagyok biztos. Ez azért gyorsabb, mint a paszta, mert azt meg kell várni, hogy megszilárduljon. Ezután az előre bekevert hűtőfolyadékot (vagy ha készrekevert, akkor azt) betölteni a hűtőbe. Nálam olyan 6-6,5 liter kell a rendszerbe. Valamennyi marad mindig benne, így olyan 6 liter megy bele általában. Pl. A
Liqui Moly oldalán rákeresel a kocsidra, ott ezt is megadják, ha nem tudod esetleg.
4. Ezt könnyebb megcsinálni, mint leírni. Ha 4-5 liter már belement, akkor a vastag tömlők nyomogatásával rá lehet bírni a rendszert, hogy a levegő jöjjön kifele a betöltőnyíláson. Ha most lezárod a hűtősapkával, akkor jobb egy kicsit emelkedőre állni a kocsival gyorsan (mert akkor nem melegedhet semmi túl...), és leállítani a motort. Ezután levenni a sapkát, mivel a levegő felfele megy, megint ki fog jönni levegő. a levegő helyére mindig hűtőfolyadékot rakok vissza
Szóval nálam van tágulási tartály, azt megtöltöm max-ig, és úgy csinálom ezután, hogy gumikesztyűvel a kezemen betömítem a nyílást (folyadék színültig van), a másik kezemmel megnyomom a vastag tömlőket. A levegős folyadék bemegy a tágulásiba, de onnan már folyadékot szív vissza
Ezt amíg van türelmem, addig csinálom. Mikor már alig jön levegő, akkor visszatekerem a hűtősapkát, max-ra töltöm a tágulásit, és innen lehet melegíteni a motort. Üzem közben saját magát is így fogja légteleníteni, hogy felmelegedéskor a levegő a tágulásiba megy, kihűléskor meg folyadékot szív vissza. Az elején sűrűbben nézem a tágulásiban a szintet, pótolom, ha kell. Aztán szépen beáll majd. Meleg motornál persze nem szabad levenni a hűtősapkát.
(Apósom Corsájában kicsit más, ott a tartály is nyomás alatt van, hűtőn sincs töltőnyílás. Ott megtelt a tartály, és nem ment le a blokkba a folyadék, amíg az egyik vékony tömlőt le nem vettem, onnan frankón feltelt a rendszer).
Ha minden jó, akkor meleg motornál a vastag tömlők kemények, nehezen lehet benyomni őket.