Tul sokban nem kulonbozik a spray-s modszertol, de talan alaposabb. Keresd meg a klima elparologtatojabol kivezeto muanyag csovet. Avensis-ben peldaul az anyos ules felol a kozepkonzol oldalan levo szonyeget kell kicsit lehajlitani, es alatta megy ki egy lyukon a padlolemezen at. Ha elinditod a klimat, talan latni hol csopog a betonra. Huzd ki a csovet a padlobol, majd ezen a csovon vezesd fel a tisztitohab csovet amennyire csak tudod, majd jo adagot fecskendezz be, mikozben lassan huzod kifele (igy a csobe is mindenhova jut). A legfontosabb, hogy az elparalogtatoba jusson, ehhez tovig be kell nyomni. Igazsag szerint az lenne a legjobb, ha hosszabb csovet adnanak ezekhez a szerekhez, szerintem erdemes megtoldani valamivel, mar ugy ertve, hogy a szorofej a cso vegen maradjon azert!
Ugyanigy a levego kivezeto nyilasokban is told le a csovet ameddig tudod, majd alaposan fujd be, es fujas kozben lassan huzd ki. Hagyd bent a habot addig, amig el nem kezd pattogva osszeesni, ezt a levego kivezeto nyilasoknal jol latni. Aztan erdemes max homereskeleten es max erovel elinditani a futest. Nem art, ha a motor ehhez jol be van melegedve, tehat ne reggeli indulas elott tisztitsd a klimat. Kb. fel perc utan allitsd a leghidegebbre a klimat, es szinten max. erovel a hutest. Erdemes 1-2x ismetelni a muveletet. A gombak nem igazan szeretik a gyors homersekletvaltozast, meg persze a habban levo gombaoloszert sem, a ketto egyutt altalaban jo eredmenyt hoz.
Evente legalabb egyszer erdemes ezt vegrehajtani. Ha nagyon budos, akkor 2 het mulva ujbol erdemes megcsinalni. Ha akkor sincs valtozas, akkor valoszinuleg ugy elszaporodtak a gombak, hogy mar halomban all az elparologtatoban, es meg ha meg is halnak, a rothado feherje szaga erezheto lesz. Ilyenkor sajnos csak a szetszereles segit, ami jo fel napos melo (amennyire en tudom a Toyotaknal a fel muszerfalat szet kell bontani, hogy hozzaferj az elparologtatohoz). Szet kell szedni az elparologtatot, es eros vegyszeres, pl. hypo-s vizben el kell mosni, finom kefevel ki kell pucolni a gomba maradvanyat. A szetszerelest mar mindenkepp Toyota szerelovel vegeztetnem, ha nem ismered az autot, jopar dolgot el lehet torni, amitol aztan recseg-ropog-zotyog majd folyton a muszerfal menet kozben.
De ha mindig idoben tisztitod/tisztittatod, akkor a szetszerelesre az esetek 99%-ban nem lesz altalaban szukseg.
Hozzateszem, hogy nem vagyok klimatisztito szakember, ezt csak ellestem valakitol, amikor elvittem az automat. Lehet, hogy lehet ennel jobban is csinalni, akkor viszont varom az otleteket. Azota ha van idom, magam szoktam csinalni az automban a klima tisztitasat.
Ja, azt nem mondtam, de ertelemszeruen a pollenszurot is erdemes kicserelni a tisztitas utan, 1-1,5 ezerert lehet kapni utangyartottat.