Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1024535 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #3465 Dátum: 2013.03.18 16:19:39 »
Drágább, és, mint mondottam, az összes magyar gázolaj száraz, szóval, nem garancia, hogy az jó lesz.
Azért az az ötlet is érdekesnek tűnik hogy öntsek kétütemű olajat a tankban. Lenne egy garis masinám és ezzel állítanák be a markászérvízbe, tuti széttépnék a garipapíromat, még ha a módszer működik is :D
Meg így felmerül bennem, hogy mi biztosítja hogy az "adalék" egyenletesen oszlik el az üzemanyagban és állandó lesz a "nem szárazsága" (nem írom hogy nedvessége, mert a perverz banda félreérti). :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.18 16:22:09 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: D-4D
« Válasz #3466 Dátum: 2013.03.18 16:33:01 »
Először öntöd bele az olajat, majd utána tankolod a dízelt. Hidd el, össze fog keveredni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:D-4D
« Válasz #3467 Dátum: 2013.03.18 16:35:28 »
Azzal nincs gond elkeveredik az. Jó tudni ezt. És az a 80 literhez 2 deci az egyáltalán nem is sok, szinte 0. Hiszen a robogómhoz kb. pont a duplája megy, 80 literhez már 2 liter, tehát az meg negyvenes keverék. Még csak azt se lehet mondani hogy lerakódásokat okoz, mert autóba az a 80 liter / 2 deci mennyiség nagyon kicsi. 
                                                                                                                                                   

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3468 Dátum: 2013.03.18 16:54:53 »
Gázolajmennyiségtől függ, valami 1-2 deci kell 80literhez... De megkérdezem tesómat... ;)

A jobbakat ajánlják, Sthil, Makita, stb...

Könyörgöm NE!

Valahol már leírtam sztem, de leírom ide is. A fent említett olajok arra vannak kitalálva, hogy a kisköbcentis motorok, konstans, magas fordulaton üzemeljenek vele, sima rezonátoros kipuffal.
Namost ennek nekünk a konkrét ellenkezőjére van szükségünk. Viszonylag nagy motor, változó, de leginkább alacsony fordulat (15.000 vs 5.000 1/min), katalizátor.

Az ilyen olajok iszonyatosan kokszolnak ha alacsony égéshővel/hűvös kipufogóval találkoznak. Sajnos sokan belefutottak már 2T motoroknál. Merthogy az drága, biztos jó. Sajnos erre nem.  :no:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:D-4D
« Válasz #3469 Dátum: 2013.03.18 17:28:41 »
Könyörgöm NE!

Valahol már leírtam sztem, de leírom ide is. A fent említett olajok arra vannak kitalálva, hogy a kisköbcentis motorok, konstans, magas fordulaton üzemeljenek vele, sima rezonátoros kipuffal.
Namost ennek nekünk a konkrét ellenkezőjére van szükségünk. Viszonylag nagy motor, változó, de leginkább alacsony fordulat (15.000 vs 5.000 1/min), katalizátor.

Az ilyen olajok iszonyatosan kokszolnak ha alacsony égéshővel/hűvös kipufogóval találkoznak. Sajnos sokan belefutottak már 2T motoroknál. Merthogy az drága, biztos jó. Sajnos erre nem.  :no:
Sejtettem hogy nem eszik forrón a kását, valami hasonlót olvastam TCn is. Ettől függetlenül valami adalékot lehetne kapni, ami benedvesíti a bu ... ize gázolajat.
Az 5000es fordulatig meg nem pörgetünk mert kopik a motor :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3470 Dátum: 2013.03.18 18:03:51 »
Valami full szintetikussal lenne érdemes foglalkozni.(Pl.:http://www.olaj24.hu/T/castrol-power-1-racing-2t-ketutemu-motorolaj-1l/604 )Viszont nekem kicsit vészjósló ez a dolog katalizátor, neadjisten részecskeszűrő részről.
Az rendben, hogy a befecsiket megóvjuk a kopástól, de kérdés, hogy ez az (elégetett)olaj nem-e árt a kipuffnak/turbónak.

Csak hangosan gondolkozok:
40l benzinhez 1 deci olaj esetén: ~5 literes fogyasztással számolva, 800km alatt juttatunk +1dl olajat az égéstérbe. Hogyha ezt olajfogyasztásként fogjuk fel (10.000km-en ~1,25l), akkor elég vészjóslóan hangzik. Úgy tudom az olajfogyasztós autók ölik a katalizátort/részecskeszűrőt... Rendben, hogy a motorolaj nem ég el olyan szépen, de akkor is.  :hmmmm:

Szívesen vennék ezirányú tapasztalatokat. Nem-e veszítjük el a vámon, amint a réven nyertünk?    :hmmmm:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3471 Dátum: 2013.03.18 18:42:23 »
De az 1.4 d4d ben nincs részecskeszűrő , és a katalizátor is csak visszafogja a lovakat  ;) :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3472 Dátum: 2013.03.18 18:47:38 »
De az 1.4 d4d ben nincs részecskeszűrő , és a katalizátor is csak visszafogja a lovakat  ;) :D
Asszem a 2009-esekben már van . Az enyémben még nincs részecskeszűrő.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #3473 Dátum: 2013.03.18 18:50:29 »
Először öntöd bele az olajat, majd utána tankolod a dízelt. Hidd el, össze fog keveredni.
Hidd el nem rakok bele semmit! :D Lehet hogy van egyik oldalon pozitiv hatása, más oldalon lehet több kárt okoz.
Valószinű még akkor se raknék, ha egy márkaszerviz mondaná :no:
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.18 18:52:09 írta OldPiet »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3474 Dátum: 2013.03.18 18:53:08 »
De az 1.4 d4d ben nincs részecskeszűrő , és a katalizátor is csak visszafogja a lovakat  ;) :D

Előbbit tudom, utóbbi hogyanismondod?  :D :innocent:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3475 Dátum: 2013.03.18 18:55:36 »
Előbbit tudom, utóbbi hogyanismondod?  :D :innocent:
Katalizátor minden autónál, a benzineseknél is , csökkenti a teljesitményt.
Bár önmagában a kipufogók is :D

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3476 Dátum: 2013.03.18 19:03:23 »
utóbbi hogyanismondod?  :D :innocent:
már kivágtam volna a kocsi alól, ha nem olyan nyakatekerten lenne felrakva...... igazából kellene egy bontott, aminek a tartó füleit le lehetne szedni , azok fel az üres csőre és kész :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3477 Dátum: 2013.03.18 19:08:37 »
Szerintem ez elég nagy tévedés. Maximum a csúcsteljesítményt csökkenti, az alacsonyabb maximális gázsebesség miatt. Viszont alsó tartományban nyomatéktöbbletet hoz a kisebb öblítés miatt.

Katalizátor meg elvileg úgy van méretezve, hogy nagyobb az átáramló gázmennyiség mint a kipuff többi részének. Nem véletlenül akkora bumszli.  :)

Amúgy a kérdést úgy értettem, hogy flexxel kiszedte, aztán kész? ECU nem hisztizik? Vagy van valami okosság a helyére?  :?:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3478 Dátum: 2013.03.18 19:21:28 »


Amúgy a kérdést úgy értettem, hogy flexxel kiszedte, aztán kész? ECU nem hisztizik? Vagy van valami okosság a helyére?  :?:
igazából egy nagyon "buta" egy motor az 1.4 d4d, ilyenekért nem fog semmi hibát dobni.... és csak előnyére változhat

gyorsulási versenyen volt egy yaris 1.4 d4d, 140 le-re volt felhuzva.... turbotól hátra üres cső volt és kész :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3479 Dátum: 2013.03.18 19:38:09 »
Hát annyi pacinak már kell a szellőzés. Amit írtam azt gyári rendszerre értettem. ;)

Amúgy érdekes, hogy nem rí érte. Talán gondoltak a japók a tuningpotenciálra... :whistling: :D