Egy ritkán emlegetett dologról szólnék, mert nálam is "beszorult a fiók végébe": TŰZKARIKA! Az évek során lassan megnőtt a fogyasztás (főleg autópályázás közben - magas fordulat), egyre csúnyább lett az injektorok hangja, de a DPF tisztításon kívül csak a szokásos EGR takarítás és 2 alkalombéli szívósor tisztítás volt képben. (Az autót 1 éves kora én hajtottam, és mindig, mindent megkapott, amit előírás szerint kért.) Néhány éve kíváncsiságból beépítettem egy kartergáz szűrőt, mert gyanítottam ezt-azt. Ezt ráadásul kétféle módon is használtam. Először zárt módban begyűjtöttem a cuccot, ami a szelepfedél alól kikívánkozott, majd később, a tűzkarika csere után a szűrő alján kifolyócsövet építettem be. A tűzkarika csere előtt 1000 km-en kb. 0,5 dl vízszerű savas lé, és kb. ugyanennyi olajiszap-szerű cucc gyűlt össze. Ebből gondoltam, hogy ideje lesz tűzkarikát cserélni. A csere után nagyon kevés anyag gyűlik össze, az is inkább a hosszabb, taposós autózások után. Szerintem a tűzkarikákat kb. 100e km-ként mindenképpen cserélni kellene, de márkaszervízben szó sem esett róla. . .)
Csere után a motor úgy duruzsol, hogy néha csak azért hajtom, hogy hallhassam a hangját.
A fogyasztás meg visszament kb. 1,5-2 literrel.
Természetesen a beégett, koksszal "körberagasztott" injektorokkal csak óvatosan, és főleg türelmesen! Érdemes akár napokon át megfelelő szerrel áztatni, hogy egyben kijöjjön, és vissza is lehessen tenni. . .
Egyébként szűrő nélkül a szelepfedél alatti gáz-nedvesség elegy a fedél oldalánál lévő szellőztető csövön át egyenesen a turbóba jut, és amikor a szívosor tetején az EGR irányából érkező korommal találkozik, azt jól megáztatja, ami ettől remekül le tud tapadni a szívósorban. Ha aszáraz maradna, talán nem tudna olyan vastag réteg és olyan makacsul rátapadni a fémre, ahogyan sok esetben ez látszik.