Teljes generált kérdezted. Abba azért sok olyan dolog is beletartozik, amire nem feltétlen van szükség (összes csapágy cseréje, főtengely köszörülés stb.) mindent szétszedni végigmérni.
Egy általános szerelő kb. így indul neki:
Hengerfej le, elküldi gépműhelybe, szelepszár szimeringek cseréjére, szelepek megpucolása, szelephézag beállítás, síkolás. Meg amit kifelejtettem és alap dolog ilyenkor.
Ő meg kiszereli a dugattyúkat és gyűrűket cserél rajtuk. Tömítéseket stb.
Aztán ha ilyenkor derül ki, hogy esetleg lógnak a csapágyak, megégett ez az, kopottabb a vezérműtengely a megengedettnél, le kell kapni az olajpumpát is, mert 20 éves a tömítése és ereszt, le kell kapni a váltót lendkereket is, mert a hátsó főtengely szimering is szivárog stb. Ha már ott jár, akkor érdemes kuplungot is cserélni. A váltón is szimeringet javasolt ilyenkor cserélni meg olajat is érdemes. Akkor az mind növeli a munkát és költséget.
Ha csak gyűrűzni kell + HF felújítás, az kb. a 200-250e kategória. Normál körülmények között innen indul a javítás.
A vezérműtengely, hengerfal, csapágyak csak akkor kopnak el ezeken a motorokon, ha huzamosabb ideig kenési elégtelenséggel használták, és/vagy nagyon sokat mentek már vele, esetleg megszorult/eltört a gyűrű, vagy évekig nem volt benne termosztát, lyukas a légszűrő utáni cső stb. Az olajfolyások meg látszani szoktak, a tervezett javítással lehet kalkulálni.
Látatlanban ezért nem tudnak rá konkrét árat mondani.
Mondjuk ha 400e-t rá tudsz szánni, akkor nagy meglepetés szerintem nem várható. Ha a kasztni még kibír 10 évet (mivel nincs látható korrózió) és meg is akarod tartani, akkor én biztos megcsináltatnám a helyedben a motort.