Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375388 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10200 Dátum: 2014.03.04 15:12:16 »
Nekem ugyan P2 van, de rögtön a csomagtartó kicsisége szúrt szemet amikor elkezdtem nézegetni a Priusokat.
Előtte egy Megane I volt. Az automata váltótól én is féltem, de azt kell mondjam ezt szoktam meg a leghamarabb. A csomagtartót viszont a mai napig kicsinek találom, de együtt tudok élni vele.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10201 Dátum: 2014.03.04 15:30:00 »
Köszönöm a gyos választ.
Igazából a kombi autók nem tetszenek. Meg úgy vagyok vele, hogy feleslegesen ne cipeljem a nagy puttonyt a mindennapokban.
Viszont hybrid autót nem vezettem sőtt még autómata váltóst sem és a baráti körömben sincs, így egy kicsit odszkodom tölle, hogy a vazetési élmény más lesz.
Néztem a környékbe nincs eladó és kipróbálni sem tudom sehol a Priust. Pedig jó lenne kipróbálni, hogy tényleg ez az én autóm. Talán a helyi Toyota kereskedésben az új Auris HSD de szerintem nem lehet összehasonlítani a két autót.
Az Avensist már ismerem, mert a kollégámnak az van és már egy párszor utaztam vele kényelmes és ami fontos nekem nagy tempónál is csendes.
Ezért kérdezném, hogy 120-130-as tempónál mennyire zavaró a szél a motorzaj és hasonló (kiránduláskor általában autópályázunk)? A mostani autómban már igen csak hallani a zajokat.
Ilyen tempóig, hogy gyorsul? Mennyire dinamikus?
Ha már Ave-t nézel akkor szerintem érdemes a kombit vagy legalábbis az 5 ajtóst választani. Ezzel sok pluszt nem cipelsz egy 4 ajtóshoz képest (alapterület azonos, súlyban minimális eltérés, mégis sokkal jobban variálható).
Az 1.6 benzinesedhez képest a vezetési élmény nem lesz lényegesen különböző a hibridnél, de persze sterilebb lesz a vezetés. Akik dízelből ülnek át inkább megérzik.
Nyugodtan kipróbálhatsz egy Auris HSD-t, hajtáslánc ugyanaz, a futómű hangolása és a térérzet lesz eltérő, de az majdnem Prius.
A hogyan gyorsul és a mennyire dinamikus nem leírható. Ott vannak a katalógus adatok, az alapján objektíven látszik. Az érzetet meg csak te tudod megítélni, attól függ mi az összehasonlítási alapod és az elvárásod (Szerintem a Megane-nél jobban gyorsul és dinamikusabb is)

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10202 Dátum: 2014.03.04 15:38:57 »
Köszönöm a gyos választ.
Igazából a kombi autók nem tetszenek. Meg úgy vagyok vele, hogy feleslegesen ne cipeljem a nagy puttonyt a mindennapokban.
Viszont hybrid autót nem vezettem sőtt még autómata váltóst sem és a baráti körömben sincs, így egy kicsit odszkodom tölle, hogy a vazetési élmény más lesz.
Néztem a környékbe nincs eladó és kipróbálni sem tudom sehol a Priust. Pedig jó lenne kipróbálni, hogy tényleg ez az én autóm. Talán a helyi Toyota kereskedésben az új Auris HSD de szerintem nem lehet összehasonlítani a két autót.
Az Avensist már ismerem, mert a kollégámnak az van és már egy párszor utaztam vele kényelmes és ami fontos nekem nagy tempónál is csendes.
Ezért kérdezném, hogy 120-130-as tempónál mennyire zavaró a szél a motorzaj és hasonló (kiránduláskor általában autópályázunk)? A mostani autómban már igen csak hallani a zajokat.
Ilyen tempóig, hogy gyorsul? Mennyire dinamikus?

Vdanii látom neked is olyana autód van mint amit én kinéztem és úgy érzem a hozzászólásaidból, hogy nagyon szrelmes lettél az autódba, amit nem csonálok (a te feltöltött képeid tereltek eddig legjobban a Prius felé :) ). Meg lehet kérdezni milyen autóból ültél át a Priusba?

A felinket hirdetéshez mit szoltok?

120-130 körül a Prius 3 olyan keveset forog, mint egy dízel. Emelkedőn megjön a motorhang, de igazából akkor is halk, csak az addigi nagy csendhez képest tűnik fel a motorhang.
Ekkor 5 liter körül eszik. Nagyátlagban szerintem 5 körül simán odafigyelés nélkül el lehet autózni. Télen is.
Auris HSD teszttel a hajtás / motor duót ki tudnád próbálni.

Egy 2.0 Mazda MX-5 után váltottam. Erre vártál? :DD

Jól gyorsul teljesen pályatempóig is, azért csak 136ló, egy elég hatékony váltórendszerrel. Ezen ne aggódj. Nézd meg, ez azért nem rossz:

www.youtube.com/watch?v=BOP-ExEj8KM

Egy dízel hirtelen csúcsokban nagyobbakat húz, de aztán jön a váltás és a megfelelő fordulat alatt/feletti halottság nincs. Tehát érzetre lehet erősebb, aztán végeredmény nem gyorsul úgy.
Plusz ez kis fordulaton jár az esetek 90%ban, nagyon halk.
Prius 1.8 HSD

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10203 Dátum: 2014.03.04 15:50:36 »
Szerintem ott rontják el sokan a Prius-szal - vagyis a nem priusszal, hogy azon agyalnak, hogy azon az évi 3-4 alkalommal hogy fog szuperálni, amikor ilyen vagy olyan szituáció áll elő (pl. nagycsaládos kirándulás). Azt kell nézni, hogy a másik 3-360 napján az évnek hogyan fogod használni az autót, és aszerint választani.

Én azért azt mondom, hogy ha valaki nagyrészt a városban használja az autót, akkor érdemes a Priuson gondolkodnia. Itt fogyaszt a legjobban más, hasonló méretű és szolgáltatásokkal bíró autókhoz képest, ritkán pakolja tele az ember a csomagtartóját, és kibírja azt az évi pár alkalmat mikor családdal kell autópályáznia - igen, hangosabb, kényelmetlenebb, mint egy puha nagy hajó olyankor. Én egy 200 lovas automatás autóból lettem Priusos, és szinte 90%-ban a városban járkálok.
Itt a prius közel 3-ad annyit fogyaszt, mint az előző autóm és ez havonta kb 50-70e forint benzinköltség különbséget jelent. Ezzel szemben autópályán kényelmesebb, halkabb, stb.. volt az előző autó - azon az áron, hogy városban sz@rul fogyasztott, és teljesen felesleges volt fenntartani évi +1M forintért (benzin, biztosítás, stb.) a Priushoz képest azért a pár napért amit autópályán töltöttem vele.
Ugyanakkor ha az életemet a pályán tölteném, nem a Priust választanám, egész egyszerűen mert nem arra lett kitalálva - míg vannak olyan autók amik meg igen.

Mindenképpen aszerint választanék, hogy hol töltöm a vezetési időm nagy részét. Ha 100+ tempóknál, sok személlyel, sok csomaggal, hosszú utakon, akkor nem vennék Priust, nem az a célterülete ennek az autónak. Képes rá, de ugyanazért a pénzért, +1-2 literes fogyasztással sokkal alkalmasabb autók is vannak erre a célra. Persze mérlegelje mindenki kénye kedve szerint, hogy mennyi plusz pénzt ér meg a kényelem neki. Nekem megérne egy havi 5öst vagy 10est, vagy dízel esetén kb. ugyanannyiba is kerülne.

Az automatához egy gondolat erejéig: A Prius "váltója" teljesen más, mint egy hagyományos automata. A hagyományos automatánál direkt kapcsolat van a gázpedál, a motor és a kerekek között, sokkal jobban hasonlít egy olyasmi manuálisra ami magától kapcsolgat. Ezzel szemben a Prius "váltója" valamilyen algoritmus alapján szabályozza a motor(ok) teljesítményét ami azt eredményezi, hogy sokszor érzésre feleslegesen jobban pörög a benzinmotor a kelleténél - olyasmi, mintha egy manuálisban csúszna a kuplung. Pl. lepadlózod a Priust, akkor egyből max fordulatra ugrik a benzinmotor, rásegít valahogyan az eletkromos, és a végén kapsz egy szép kis gyorsulást, de végig üveghangon, állandó nyomatékkal, függetlenül a sebességtől. Szemben egy manuálissal vagy egy hagyományos automatával, ahol ahogy pörög fel a motor, úgy nő az autó sebessége, változik a nyomaték, stb.. Elsőre szerintem mindenképpen fura, de aztán megszokja az ember pártucat km után.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.04 16:08:23 írta Sumi »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10204 Dátum: 2014.03.04 16:05:06 »
A hagyományos automatánál direkt kapcsolat van a gázpedál, a motor és a kerekek között,
Ha megengedsz egy szót, ezt pont a hagyományos automata esetében nincs így. Ott ugyanis van még közte egy hidrodinamikus nyomatékváltó amiben az áramló olaj hajtja végül a differenciálművet. Míg a priusnál láncos (prius2) vagy fogaskerekes (prius3) kapcsolat van a power split és a divverencálmű között.

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10205 Dátum: 2014.03.04 16:08:54 »
Ha megengedsz egy szót, ezt pont a hagyományos automata esetében nincs így. Ott ugyanis van még közte egy hidrodinamikus nyomatékváltó amiben az áramló olaj hajtja végül a differenciálművet. Míg a priusnál láncos (prius2) vagy fogaskerekes (prius3) kapcsolat van a power split és a divverencálmű között.

Igen, úgy értettem, hogy érzésre direkt, vagy direktebb a kapcsolat.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10206 Dátum: 2014.03.04 16:14:09 »
Max kb. 100-ig merészkedtem. De gondolkodtam már rajta hogy egyszer egy kanna benzinnel a csomagtartóban kipróbálom :)
cca.150km illetve 49 l ment bele max. (télen)
kb. 8-10 liter a "vésztank" tartalma, kifogyasztani nem ajánlatos a tank speciális, rugalmas jellege miatt.
Today, tomorrow and after tomorrow!

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10207 Dátum: 2014.03.04 16:19:56 »
Én az üveghangra annyit mondanék, hogy 4-5000 fordulatig megy fel a motor, tehát nincs nagy üveghang, hisz a fordulat sem igazán magas.

Egyetértek, hogy az átlagos felhasználást kell nézni, mert minden autók valahol lesz hátránya.
A Prius egy 3 ezres dízel BMW-hez képest kevésbé dinamikus pályán, cserébe ha beéred 130-140 körül, akkor kevesebbet eszik még a dízelnél is (5).
Automatából azért sokféle van, van a robotváltó ami olyan, mint egy manuál csak motorok kapcsolgatják, van a klasszikus hidrodinamikus automata, ott már azért van egy (kis) szlip, hiszen az autó erejét olaj viszi át, van a szíjas fokozatmentes váltó (CVT) és akkor van a Prius bolygóműves rendszere, ami teljesen egyedi.
Valóban néha túl nagynak tűnhet a fordulat, de ugye köztudott, hogy a kis fordulaton kínzás nem tesz túl jót a motornak, ezt is kerüli a rendszer, vigyáz magára.
Prius 1.8 HSD

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10208 Dátum: 2014.03.04 16:33:54 »
Valóban néha túl nagynak tűnhet a fordulat, de ugye köztudott, hogy a kis fordulaton kínzás nem tesz túl jót a motornak, ezt is kerüli a rendszer, vigyáz magára.
:eek:
 [rohog] [rohog] [rohog]

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10209 Dátum: 2014.03.04 16:55:27 »
Hiába nevetsz, Astra használati kézikönyv bigyójában is azt írják 1200-1500 alatt ne járassuk :D

henry

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10210 Dátum: 2014.03.04 17:02:08 »
P2 utolsó villogó kockával:

60-70 km-nél még nem mertem többet menni vele,
most kb. 70-et mentem és 48 litert tankoltam (ENVI-Budakalász 2. oszlop),
eddig ez a legtöbb, amit bele tudtam préselni.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10211 Dátum: 2014.03.04 17:17:49 »
Hiába nevetsz, Astra használati kézikönyv bigyójában is azt írják 1200-1500 alatt ne járassuk :D
Az alacsony motorfordulat (terhelés mellett) káros, ez rendben is van.
De ezzel magyarázni az intenzív gyorsítás közben a maximális teljesítmény közelében tartott fordulatszámot - na ez volt mókás. ;)

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10212 Dátum: 2014.03.04 17:49:54 »
Köszi a válaszokat a villogó kockára:)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10213 Dátum: 2014.03.04 17:59:16 »
Ez csak ennek a 6.3 km átlaga.

A 4xx km átlaga 4.3, ebben van 30% pálya 130al (5L), országút 30% (3,6-3.8L), város 40% (4.2L) körül.

22 km/h átlagsebességhez jó fogyasztás :)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10214 Dátum: 2014.03.04 18:00:49 »

Mint látod mindegyik 4 körül van, több 100km átlagok is, a B-t naponta nullázom, mindben van sok város.
4l / 100 km-et egy 1.4 d4d is tudhat, tehát egy dízel is tudhat annyit.... :)