Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368188 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #7020 Dátum: 2012.11.01 15:20:08 »
Mi volt ebben a teszt?

Sajnos valóban nem sikerült sok érdemi dolgot megtudni, a hangúly a hölgyön volt (ami ugyebár ízlések és pofonok kérdése  :szemez:  ;) ), nem sok autós teszthez készített képen láttam nőt végigfeküdni a csomagtartóban. Ez a 2 dolog nem való egy helyre, egy tesztbe.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7021 Dátum: 2012.11.01 15:25:26 »
Sajnos valóban nem sikerült sok érdemi dolgot megtudni, a hangúly a hölgyön volt (ami ugyebár ízlések és pofonok kérdése  :szemez:  ;) ), nem sok autós teszthez készített képen láttam nőt végigfeküdni a csomagtartóban. Ez a 2 dolog nem való egy helyre, egy tesztbe.  :hmmmm:
Lehetett volna egy kicsit fiatalabb :tt2:
Bezzeg a motortérbe nem nézett bele ;)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7022 Dátum: 2012.11.02 19:02:44 »
A PHEV-nél az is probléma, hogy a hidegben rögtön a bekapcsoláskor át kell váltani a csak elektromos hajtásra, különben elkezdi felmelegíteni a rendszert, és akkor már nem is lehet bekapcsolni.
Hidegben még a hűtőrács takarásával is jelentősen többet megy a benzinmotor.

Ma 6C külső hőmérsékletnél 13C motor hőmérsékletről 2 km alatt lett kb 40C, 8km 70C, 10km től 84-86 a motor be-ki kapcsolásának függvényében.
A beszívott levegő rögtön indulás után felment 18-ra, majd a kb. 20 km városban közlekedés alatt végig 20C volt.
Probléma? Nekem inkább az lenne a probléma, ha nem lenne fűtés.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7023 Dátum: 2012.11.02 20:10:06 »
Sajnos valóban nem sikerült sok érdemi dolgot megtudni, a hangúly a hölgyön volt (ami ugyebár ízlések és pofonok kérdése  :szemez:  ;) ), nem sok autós teszthez készített képen láttam nőt végigfeküdni a csomagtartóban. Ez a 2 dolog nem való egy helyre, egy tesztbe.  :hmmmm:

Egyetértek, a hölgy jelenléte számomra fordítva sült el. Természetesség helyett mesterkéltek számomra a fotók,  "Cuncius pilátusunk"-at önmagán kívül, a tuti pózokon kívül, amelyen mindennek stimmelni kell, más nem igazán érdekli - számomra ez jött le a képekről. A szerkesztőket így utólag nem egészen értem, pontosan mit is akartak üzenni. Ha a természetesség és a mesterkéltség kontrasztját szerették volna kiemelni, akkor viszont bravo :?:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7024 Dátum: 2012.11.02 20:18:05 »
Nekem inkább az lenne a probléma, ha nem lenne fűtés.
Arra a néhány percre teljesen felesleges. Télen ahol beszállok már kabát kell, kiszállás után szintén. 10-15 percekért nem veszem le a kabátot.
Nálam az a határ, ahol a csupasz kezem fázni kezd, addig nem foglakozom a fűtéssel, csak rám melegedne a kabát. Kényes utasokkal, családdal természetesen más.

Egyébként nem erről volt szó, hanem arról, hogy a PHEV előnye a 15-20 km-es ingázásnál jönne ki a sima PIII-hoz képest. A viszonylag hosszabb benzinmentes haladás képességének a kihasználása viszont nehézkes hidegben.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 20:30:43 írta Agyarka »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7025 Dátum: 2012.11.02 21:08:07 »
Nem szeretnék egy alkalmi vételbe belerondítani de 5x114,3-as felnit ne vegyél PIII-hoz !
A PII felnije pont jó lesz rá, az meg már gondolom úgy is van. :whistling:
:eek: 5x100 = 5x114,3 ???
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7026 Dátum: 2012.11.02 22:24:43 »
Arra a néhány percre teljesen felesleges. Télen ahol beszállok már kabát kell, kiszállás után szintén. 10-15 percekért nem veszem le a kabátot.
Nálam az a határ, ahol a csupasz kezem fázni kezd, addig nem foglakozom a fűtéssel, csak rám melegedne a kabát. Kényes utasokkal, családdal természetesen más.
Néhány percre valóban, efelett elsiklottam.

Ennek ellenére szerintem a pár másodperces/perces motor beindulás egy nagyon jó kompromisszum.

Agyarka, ezt nem neked, hanem általánosságban: :)
Ebben a PHEV témában is azt érzem, mint korábban, hogy "elferdülnek" az igazi célok. Pl. ugye könnyen alakulnak/alakultak ki viták azzal kapcsolatban, hogy a Prius vagy egy kis fogyasztású dízel eszik e kevesebbet különféle helyzetekben. Csak éppen a lényeg nem a fogyasztás, hanem a károsanyag kibocsátás. És ebben a Prius verhetetlen.
A másik, szerintem tévedés, hogy a PHEV lehetőleg nulla benzint fogyasszon az elektromos hatótávon belül. Ne felejtsük el, hogy ez továbbra is egy hibrid autó, ahol nem lehet cél a tisztán elektromos üzem, hanem az a cél, hogy úgy lehessen használni az autót, mintha egy hagyományos autó lenne és emellett lehetőleg a legkisebb legyen a szennyezése. Ez a cél pedig csak úgy teljesülhet, ha a benzin motor bármikor hadra fogható. Bármelyik pillanatban szükség lehet egy-egy erőteljesebb gyorsításra, amihez a tisztán elektromos üzem már nem elég. Vészhelyzetben nem mondhatja azt a rendszer, hogy "bocs, de most csak villannyal megyek, nincs több lóerő és amúgy is csak 85-ig gyorsulok". A csont hideg motor és a szintén csont hideg katalizátor gyilkolódjon halálra ilyenkor? Csökkenjen az élettartama felére, harmadára és nőjön meg a károsanyag kibocsátás?
Ezen kívül ott van az akku hőmérséklet témája. Az akku 20-25 fokos szeret lenni. Ha nem ennyi, akkor vagy a tölthetősége, vagy a kisüthetősége csökken és ezzel együtt az élettartama is. Ezt csak azért mondom, mert sokan spórolnak nyáron a klíma kikapcsolásával, aminek az az egyik eredménye, hogy lassuláskor kevesebb mozgási energia hasznosul, mint hasznosulhatna. Ráadásul még izzad is a delikvens, az akku pedig gyorsabban öregszik. Télen pedig ott a fordított szitu, csökken a hatótáv, pedig lehet, hogy néhány csepp benzin elégetése mellett jelentősen növekedne. (A PIII nagyon gyorsan melegszik a kipufogó fűtés miatt!)

Mindezeket figyelembevéve, csak ismételni tudom magam, nem sok értelme van trükközni. Ha lenne PHEV-em, inkább beérném egy 1-3 literes téli fogyasztással, minthogy hosszú távon rongáljam a rendszert, ezáltal a nagy spórolásnak idő előtti elhasználódás (és súlyos pénzek) legyen az eredménye. (Általában sokáig megtartom az autóimat.)

Persze vannak olyan kivételes helyzetek, melyekre nem tudnak felkészülni a tervezők és érdemes bizonyos trükköket alkalmazni, amelyek nem károsak. 5 km reggel/este, a sebesség tutira nem közelíti meg a limitet, stb., ilyenkor tényleg érdemes forszírozni az EV módot, télen nem fűteni, nyáron nem hűteni.

Idézet
Egyébként nem erről volt szó, hanem arról, hogy a PHEV előnye a 15-20 km-es ingázásnál jönne ki a sima PIII-hoz képest. A viszonylag hosszabb benzinmentes haladás képességének a kihasználása viszont nehézkes hidegben.
Ezzel teljesen egyetértek, de ha nem benzinmentes a haladás, akkor is kb. fele annyit fogyasztana. Fagypont körül a Corollánk kb. 13-at kajál 5 km-es utakon, egy PII kb. 7-8-at, trükközés nélkül a PHEV pedig csak hasraütésre kb. 3-4-et (15-20 km-es ingázással 2-2.5-öt tippelek). Szerintem ez jelentős előnynek mondható.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 22:27:14 írta bozman »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7027 Dátum: 2012.11.02 22:39:43 »
:eek: 5x100 = 5x114,3 ???
Kis netes keresés után az jött ki, hogy a PII=PIII 5x100,
az Auris 5x114,3.

Kacsabi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
  • '10 Prius
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7028 Dátum: 2012.11.02 23:05:19 »
Kis netes keresés után az jött ki, hogy a PII=PIII 5x100,
az Auris 5x114,3.
Pontosan, a PIII-nak sose volt 5x114,3-as ösztóköre.
Valami rejtélyes okból maradt 100-as, talán a PII-t PIII-ra cserélőkre gondoltak.
007

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7029 Dátum: 2012.11.03 02:13:15 »
A másik, szerintem tévedés, hogy a PHEV lehetőleg nulla benzint fogyasszon az elektromos hatótávon belül. Ne felejtsük el, hogy ez továbbra is egy hibrid autó, ahol nem lehet cél a tisztán elektromos üzem....(A PIII nagyon gyorsan melegszik a kipufogó fűtés miatt!)....


Fagypont körül a Corollánk kb. 13-at kajál 5 km-es utakon, egy PII kb. 7-8-at, trükközés nélkül a PHEV pedig csak hasraütésre kb. 3-4-et (15-20 km-es ingázással 2-2.5-öt tippelek).

Ilyen megközelítésből nem gondoltam teljesen végig a témát,de elgondolkoztató.
Az akkumulátornak tartósság szempontjából ideál is általában a 10C alatti hőmérséklet, mert akkor a legkisebb az önkisülése. A magas hőm.a töltés miatt nem jó, az alacsony + a kapacitás csökkenése miatt. Ugyanakkor az északi és az egyenlítő menti országokban is használják őket,és onnan sem érkeztek meghibásodásról információk. A lithium akkuk még érzékenyebbek a magas hőmérsékletre.

A hidegen induló benzinmotor védelmére van az, hogy az elindulása utáni néhány másodpercben nem lehet nagy gázt adni (az ideális az lenne,ha az átolajazás idejéig terheletlen lenne,de ezzel kizárnák a hidegen elektromos elindulást). A gyorsabb bemelegedésre van az általad említett kipufogófűtés (A YHSD-ben is van?).

A PHEV-nél hűtőtakarás nélkül nincs értelme a motor és a katalizátor felmelegítésének elindulás után, mert
a) hatósugáron belül közlekedve csak vészhelyzetben lehet rá szükség
b)amennyiben az út hatósugáron kívül esik addigra a kérdéses alkatrészek visszahűlnek.

A Corim télen mx 6,8-at evett 2-3 km-es etapokon használva. (Igaz0W20 volt benne és 5-10C körüli garázsból indult.) A PIII.-é a leghatékonyabb Toyota hybrid (jóval hatékonyabb mint a YHSD ami ugye egy kicsit javított PII) még jó, hogy kevesebbet eszik. A PHEV hatótávon belüli ingázással erősen közelíthet a 0-hoz a fűtés/ hűtés, akkutöltés miatt nem teljesen 0. Amennyiben azonban csak a hatótávolságon kívüli üzemet néznénk, kicsi a valószínűsége, hogy előnyben van a sima PIII-hoz képest.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7030 Dátum: 2012.11.03 10:05:25 »
Egyetértek, a hölgy jelenléte számomra fordítva sült el. Természetesség helyett mesterkéltek számomra a fotók,  "Cuncius pilátusunk"-at önmagán kívül, a tuti pózokon kívül, amelyen mindennek stimmelni kell, más nem igazán érdekli - számomra ez jött le a képekről. A szerkesztőket így utólag nem egészen értem, pontosan mit is akartak üzenni. Ha a természetesség és a mesterkéltség kontrasztját szerették volna kiemelni, akkor viszont bravo :?:
Nekem is hasonló a véleményem! Nem oda illik (meg nekem nem is jön be). Az egész kicsit gagyi lett. Ez egy tuning show-n elmegy, meg ott természetes, de egy autótesztelésen gagyi.

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7031 Dátum: 2012.11.04 22:30:37 »
Hello mindenkinek!
Epp Prius II vasarlas elott allok.Esetleg tudnatok-e ajanlani valamit hogy mire figyeljek az auto vetelnel.
Napi 5-5kmes tavolsagon is fogja hozni a jo fogyasztast?

Koszi elore is!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #7032 Dátum: 2012.11.04 22:35:50 »
Árammal mindenképp!:-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7033 Dátum: 2012.11.05 09:47:43 »
Hello mindenkinek!
Epp Prius II vasarlas elott allok.Esetleg tudnatok-e ajanlani valamit hogy mire figyeljek az auto vetelnel.
Napi 5-5kmes tavolsagon is fogja hozni a jo fogyasztast?

Koszi elore is!
Ha gyalog mész, akkor abszolút 0-ás emisszió és fogyi is lehetséges :D
Azért ilyen rövid távon ne reménykedj, főleg ha az utcáról indulsz majd.
Today, tomorrow and after tomorrow!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7034 Dátum: 2012.11.05 11:33:44 »
Ha gyalog mész, akkor abszolút 0-ás emisszió és fogyi is lehetséges :D
Azért ilyen rövid távon ne reménykedj, főleg ha az utcáról indulsz majd.
Azért ez így nem tejesen igaz. :)
Outlaw kolléga ezt csak a hideg időszakra értette, amíg sokat kell fűteni. Egyéb időjárási körülmények között elég jelentős spórolást lehet elérni. De ha nem fűtesz télen sem, akkor majdnem ugyanolyan takarékos tud lenni, mint nyáron. :) Éppen erről folyt a beszélgetés, ha egy kicsit visszaolvasol vitomi24. Bár ha nagyon visszaolvasol, minden ősszel erről folyt a beszélgetés. :D