amiről outlow-val beszélgettünk, az CSAK a hűtővíz melegítőre vonatkozott, ehhez nincs utastér fűtés funkció.
Tudom, csak azért mondtam, hogy erről jut eszembe, PIIInál .... !
Amúgy annyi, hogy PIIInál nyári napon, mikor közeledsz az autóhoz, távirányítón van egy A/C gomb, ami kapcsolja a klímát. Erről jutott eszembe, hogy mivan, ha az a beállított teszemazt 22fok nyáron klímát indít, de télen képes-e indítani a benzinmotort, hogy elkezdődjön a motor melegedése (és emiatt közvetve az utastér fűtése)? (persze nyilván azalatt a száz méter alatt nem fog felmelegedni, de nyáron sem lehűlni)
Amúgy élvezném én is, csakhát ugye a lakótelepen nincs konektor a parkolóban!
(Másik: ez már többször eszembe jutott: Színesfém tolvaj embercsoporttól hogy lehet védeni egy Plug-in verziót, hogy egy bevásárlóközpontban ne keljen lába a töltőkábelnek, ami gondolom elég spéci kábel, és gondolom nem olcsóság (pláne ha egy hosszabb, combosabb kábel, ami ugye soksok réííííz)?)
@NoName: Elvileg benzineseknek sem kell egyhelyben melegednie (illetve hamarabb melegszik menet közben), de annak kevésbé rossz, mert benzinesnek azért nagyobb hőtermelése van alapjáraton (is), mint egy korszerű modern dieselnek, de azért arra is a menetközbet mondják. De a Prius meg megint más kategória, mert itt az autó dönti el mikor mennyit menjen a benzinmotor. Meg ez még csak nem is Otto motor, hanem
Attkinson-cilkusú, ami talán már nem is Attkinson, hanem annak továbbgondolása, a
Miller-cilkus. Ennek a motornak szerintem szinte semmi sem árt (persze hidegen azért ennek sem nyomom).
De én pl észrevettem, h hidegebb időben közvetlenül bekapcsolás után elindulva a benzinmotor fordulata nem emelkedik gyorsításkor, magyarul szinte tisztán elektromosan gyorsít, és a benzinmoci szinte alapjárat környékén pörög csak. Jó pár száz méterig így megy, mikor is kicsit már jobban felpörög a benzinmoci (ez kb 15-20mp - gondolom Te ezt várod meg, csak a kisebb terhelés miatt akár fél perceket is vársz).
Mikor jeget vakarok, én akkor szoktam egyedül melegíteni, hogy amíg kaparom, addig legalább fújja, meg fűtse az ablakot és még melegszik is. Nekem hidegben sosem szokott leállni (20 fokra állított fűtés miatt), szóval ha azt várnám , meg is őszülnék (mire a vízkört, olajat, motort kicsit fűti, katalizátort is üzemmelegre kell hozni - ez nem fél perc, és csak ezután állítja le - ha nincs fűtés, mert akkor csak utsatérhőfok elérésekor állítja le) .