Esküszöm nem kötekedni akarok, meg írtad, hogy más szempontok is vezéreltek,
Nem gondolom, hogy kötekednél. Leírom neked, hogy miért, csak aztán Lacke1 nehogy befenyítsen.
Volt egy brutális terepjárónak látszó BMW-m. Ezt kellett lecserélnem egy nagyon szolidnak látszó járműre. Valamilyen kompaktra. Hogy miért?
A gazdasági környezet oly mértékben romlott, hogy egy ilyen autót ma már nem engedhetek meg magamnak.
- Drága a biztosítás (kötelező, Casco), műholdas védelem (újabban népszerű a tolvajok közt), cégautó adó.
- Garancia lejárt, ezért ha valamit esetleg javítani kell, az nem két fillér.
- Annak ellenére, hogy dízel, nem fogyaszt annyira keveset.
- Ma már kétszer is meg kell gondolni, hogy az ember milyen kocsival menjen a megrendelőhöz, lehetséges vevőhöz. Bizony manapság visszaüthet, ha egy "luxus" autóval jelenünk meg. Érted, mire gondolok, ugye?
- Az se mindegy, hogy amikor a betörő tanulmányozza a környezetet és benéz az udvarra, mit lát. Egy átlagos autót, vagy egy BMW-t.
Egy ilyen autó alsó hangon 700 ezerrel többe kerül évente, mint egy kompakt. Jelen helyzetben inkább odaadom ezt az összeget bérként a dolgozóknak.
A fenti megfontolások alapján úgy döntöttem keresek egy tömegbe simuló kompakt autót. Zárójelben hozzáteszem, hogy azért maradt még olyan kocsim, amit titkon előhúzhatok a garázsból, és éjszakánként lopva élvezkedhetem kicsit. Kell egy olyan kocsi, amivel megjelenhetek a vevőnél, nem kell se szégyenkeznem, és nem is hivalkodó. Összeállítottam a listát, ami az Octavia, Golf, Kókusz, Mazda3, Astra kocsikból állt. A cél az volt, hogy amit kapok a BMW-ért, azt ráköltöm a kompaktra, mert nem a két kocsi ára közti pénz kellett, hanem a későbbi gazdaságosság, stb. A teszteket követően sok okból a lista hamar leszűkült a Golfra és az Astrára, majd megvettem ezt az Auris HSD-t.
A futásteljesítmény azért alacsony, mert kampányszerűen kell vele megmozdulnom. Akkor viszont lehet, hogy komolyabb távolságot megyek vele, még akár 1-2000 km-t. Aztán akár 1 hónap szünet. Napi használatra van más, kis dízel furgon. Szóval évi max. 8-10 ezret saccolok. A hosszú állás miatt érdekes, mi történik, ha lemerül az aksi.
Most kérdezhetnéd, hogy miért vettem egy hibridet ilyen futásteljesítményre? Hiszen nem használom ki. Persze, lehet azt mondani, hogy az életben nem jön vissza az árkülönbség. Ahogy sok minden másnak sem. Egyszerűen megtetszett. Jól felszerelt, egészen kényelmes, rabul ejtett a hibrid technika működése. A kis fogyasztás már csak egy bónusz, amit egyébként nagyon élvezek.
Miért nem Prius? Az Aurissal meg lehet jelenni, kívülről semmi extra, "csak" egy tojoda. A Priuson már meglátszik, hogy különleges. Belülről meg barátságosabb az Auris. Autószerűbb. Félre ne érts, nem vagyok a modern kinézet ellen. De ha lehet választani a digit kijelző és a körműszerek közt, nekem az utóbbi jobban tetszik. nem kell akkora kocsi, mint a Prius. Egyrészt ha mennem kell, max. ketten ülünk benne kevés motyóval, meg családi használat esetén is ma már csak max. ketten vagyunk az asszonnyal is. A fiaim nem nagyon jönnek velünk. Ha meg mindenképpen kell egy nagy, tágas kocsi, van. Aztán szerintem a PIII belső anyagai nem olyan jók, mint ezé az Aurisé. Másrészt viszont - szerintem - a PIII sokkal jobban van összerakva, az én kocsim angol, és ezzel mindent elmondtam. Ne vegyetek angol kocsit, ha jót akartok! Tavasszal lesz dolga a tojoda szerviznek.
Annyit hozzátennék még, hogy soha nem vettem volna japán kocsit. Mindig azt tartottam, hogy európai ember, európai autót vegyen. Ezt megerősítette az is, hogy többször voltam japánban, és az ottani habitus sok mindenben merőben más, mint az itteni. Ezért egy kocsi sem lehet alkalmas egy gaidzsinnak. Tévedtem.