Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374351 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4455 Dátum: 2012.01.25 07:32:25 »
Benyomod az EV gombot?  :flowers:

RX400h-n?!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4456 Dátum: 2012.01.25 09:10:49 »
Az van, hogy valszeg beszart a katalizátorom ...
Hű de kellemetlen! (együttérzés) Viszont ha ennyiből megúszod, akkor nagy varázsló vagy. :) Mennyi lenne ez gyáriból, 500e?  :whistling:

Viszont ha zörög is, akkor lehet, hogy nem (csak) az etanol ölte meg, hanem valami ütés.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4457 Dátum: 2012.01.25 15:36:10 »
Én nem tartom valószínűnek, hogy az etanol megöli.
Égéshője kisebb, az égés maga tisztább. Nemigazán kellene, hogy zavarja.
Én jobban aggódnék az előzőleg említett rugalmas ballonért a tankban, hogy az mit szólhatott a tiszta etanolhoz.
Annyit tudok, hogy a gyár az E10-et engedte a priusbaa, de E95-tel????

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4458 Dátum: 2012.01.25 17:50:36 »
Én nem tartom valószínűnek, hogy az etanol megöli.
Égéshője kisebb, az égés maga tisztább. Nemigazán kellene, hogy zavarja.
Én jobban aggódnék az előzőleg említett rugalmas ballonért a tankban, hogy az mit szólhatott a tiszta etanolhoz.
Annyit tudok, hogy a gyár az E10-et engedte a priusbaa, de E95-tel????
Hol sikerült E95-öt venned?
Egyébként az égéshője valóban alacsonyabb, de átalakító nélkül elszegényedik a keverék. És ugye tudjuk hogy a szegény keveréktől elmelegszik a motor, sőt. Láttma én már elcseppent gyertát is :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4459 Dátum: 2012.01.25 18:18:25 »
Részletkérdés. Legyen E85. A lényeg nem változik.

Másrészt meg az Atkinson motor egyébként is szegény-keverékes motor szélessávú lamdaszondával, kopogásérzékelővel.
Bizonyos mértékig a vezérlés, különösen a prius-é, amit számos országban forgalmaztak tudnia kell kezelni az etanolt, mint motorhajtóanyagot.

Másrészt a hagyományos carina is tolerálta 60%-ig az etanolt, minden következmény nélkül. A hagyományos rendszereknek is tudnia kell utána menni befecskendezési  idővel, ergo mennyiséggel az oxigénben dúsabbnak érzett kipufogógáznak.
A prius esetében jobban tartanék az egyéb segédberendezések károsodásától. Ajánlom figyelmetekbe nem csak a tankot, hanem mindazt, ami rá van aggatva.
De megint visszautalok arra, hogy a toyotára nem jellemző (legalább is ebben a kategóriában) a rossz anyagminőség. Ez adja a megbízhatóság egy részét. Másrészt meg mondom, sok helyen forgalmazták. Megannyi üzemanyag minőségre kellett a rendszert optimalizálni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.25 18:30:58 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4460 Dátum: 2012.01.25 18:24:42 »
Nem akarok lebukni vele (bár nem tudom azt sem, hogy mennyire reális az esélye), meg kímélem is amúgy a gépet, de csak nem hagyott békét tegnap a kisördög.
Így csak ennyit mondok: 180   11 l/100km!    :D

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4461 Dátum: 2012.01.25 19:30:54 »
Gyíííí! :)

Ez egész jó érték! A Corollánk kb. 14-15-öt eszik végsebességnél.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4462 Dátum: 2012.01.25 21:09:30 »
Nem akarok lebukni vele (bár nem tudom azt sem, hogy mennyire reális az esélye), meg kímélem is amúgy a gépet, de csak nem hagyott békét tegnap a kisördög.
Így csak ennyit mondok: 180   11 l/100km!    :D
Nekem sem ment feljebb az M30-ason annak idején... (Gondolom a kiírt 180 nagyjából 170 lehetett valójában ami a gyári vége a gépnek)
Today, tomorrow and after tomorrow!

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4463 Dátum: 2012.01.25 21:17:27 »
Nem akarok lebukni vele (bár nem tudom azt sem, hogy mennyire reális az esélye), meg kímélem is amúgy a gépet, de csak nem hagyott békét tegnap a kisördög.
Így csak ennyit mondok: 180   11 l/100km!    :D
Hány km-t tettél meg ezzel a tempóval?  :cry: Remélem semmi baja nem lett!! Egyszer már én is kipróbálom.
Üdv!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4464 Dátum: 2012.01.25 21:21:43 »
: Remélem semmi baja nem lett!!
Mi baja lenne?
Ismerve a magyar autópálya viszonyokat, nem gondolom, hogy órákig tolta nyélgázon  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4465 Dátum: 2012.01.25 21:44:19 »
Nem volt hosszú csak éppen hogy kipróbáltam, hogy mennyi az annyi. A fogyasztás is természetesen pillanatnyi érték volt.
Megjegyzem a városba beérve a körúton FORGALOMMAL SZEMBEN  :eek: mértek a drágák. Este 11-kor!

Másrészt ez egészen biztosan egy leszabályozott érték. Úgy megállt a szám 180-on, mintha odaszögezték volna. Aztán onnan se le, se fel.

Háát, ilyen se lesz többet, de remekül ment a kicsike. Semmi vibráció egyetlen tartományban sem, csak pörögtek fel a számok és ment, mint ha sínen húzták volna. Remek volt.   
 

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4466 Dátum: 2012.01.25 22:18:31 »
Mi baja lenne?
Ismerve a magyar autópálya viszonyokat, nem gondolom, hogy órákig tolta nyélgázon  ;)
Ja, Ja! Én sem hiszem :no: egyetlen Prius-os fórumtársamról, hogy büntetné egyik legkedvesebb "családtagját"!  :pai:
Üdv!

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4467 Dátum: 2012.01.25 22:21:26 »
Nem volt hosszú csak éppen hogy kipróbáltam, hogy mennyi az annyi. A fogyasztás is természetesen pillanatnyi érték volt.

Egészségetekre!
A tiedben mennyi is van?
Üdv!

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4468 Dátum: 2012.01.25 22:49:01 »
Nem volt hosszú csak éppen hogy kipróbáltam, hogy mennyi az annyi. A fogyasztás is természetesen pillanatnyi érték volt.
Megjegyzem a városba beérve a körúton FORGALOMMAL SZEMBEN  :eek: mértek a drágák. Este 11-kor!

Másrészt ez egészen biztosan egy leszabályozott érték. Úgy megállt a szám 180-on, mintha odaszögezték volna. Aztán onnan se le, se fel.

Háát, ilyen se lesz többet, de remekül ment a kicsike. Semmi vibráció egyetlen tartományban sem, csak pörögtek fel a számok és ment, mint ha sínen húzták volna. Remek volt.   

Zajügyileg mi volt a tapasztalatod 130-180 tartományban?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4469 Dátum: 2012.01.26 00:58:23 »
Részletkérdés. Legyen E85. A lényeg nem változik.

Másrészt meg az Atkinson motor egyébként is szegény-keverékes motor szélessávú lamdaszondával, kopogásérzékelővel.
Bizonyos mértékig a vezérlés, különösen a prius-é, amit számos országban forgalmaztak tudnia kell kezelni az etanolt, mint motorhajtóanyagot.

Másrészt a hagyományos carina is tolerálta 60%-ig az etanolt, minden következmény nélkül. A hagyományos rendszereknek is tudnia kell utána menni befecskendezési  idővel, ergo mennyiséggel az oxigénben dúsabbnak érzett kipufogógáznak.
A prius esetében jobban tartanék az egyéb segédberendezések károsodásától. Ajánlom figyelmetekbe nem csak a tankot, hanem mindazt, ami rá van aggatva.
De megint visszautalok arra, hogy a toyotára nem jellemző (legalább is ebben a kategóriában) a rossz anyagminőség. Ez adja a megbízhatóság egy részét. Másrészt meg mondom, sok helyen forgalmazták. Megannyi üzemanyag minőségre kellett a rendszert optimalizálni.

Nos én ethanoloztam egy évig a Ford Ka-val. (igaz akkor még 200 alatt volt az E85) és sima e85 mellett bizony 2000 kilométeren belül elcseppent az elektródám. Az átalakítóval jobb lett, de hidegen akkor is halál volt. Sajnos a befecskendezési idővel sem lehet a végtelenségig játszani mert idővel kikésőbe fordul. Én a végén a befecskendezőket is kicseréltem és így használható volt. (sajnos közben álszállt az ára)
Próbálkoztam a priussal is. Németroszágban az E10-et ette rendesen. Igaz itthon a 95-ös is valahol E5 környékén mozog. De bekeverve E50-nél már hányta a hibákat ODB-n keresztül loggolva