Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368232 alkalommal)

0 Felhasználó és 33 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4380 Dátum: 2012.01.22 19:40:05 »
Bár ezen a szinten már úgy gondolom, hogy messze nincs arányban a befektetett plussz pénz az elérhető haszonnal. Itt már tényleg meg kell nézni, hogy milyen használatra veszi az ember, és komolyan kell számolni, hogy megéri-e?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4381 Dátum: 2012.01.22 19:44:00 »

Értem én, hogy a "a normál használati tartományban szűkebb a fogyasztás ablaka", de akkor erős ellenszélben, esőben a faxért eszik 9-10 litert? Vagy mégsem annyira kicsi az ablaka? Vagy ez nem sorolható a normál használatba? Akkor akinek 6 alatt van 130-nál a hosszútávú átlag fogyija, akkor az gondosan ügyelt arra, hogy csak "normál" körülmények legyenek? :-)

A normál nekem egyenlő normális használattal, és ez az én felfogásom szerint a következőket jelenti:

1. Tempomattal járok, még városban is, 50-el is. Még ezen a kocsin is megfigyeltem, hogy akkor kevesebbet fogyaszt.
2. A viharos, esős idő nekem normál, mert hozzátartozik a természethez, és az is hozzátartozik, hogy ellenszélben egy kocsi többet fogyaszt. Jelentősen.
3. Véleményem szerint a Toyota Atkinson ciklusú motorját nem azért szeretjük, mert a benzinesek közt ez a világ legtakarékosabb motorja. Ha arra lenne szükség, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Itt inkább azért hasznos, mert ez tud a legjobban együttműködni egy villanymotorral. Szerintem.

Nos, amikor megkérdeztem tőletek, hogy mégis milyen a fogyasztása egy ilyen hibrid kocsinak, akkor nem arra voltam kíváncsi, hogy ha nagyon odafigyel az ember, és szinte csak a fogyasztásra koncentrál, akkor mit kap, milyen rekordokat lehet elérni. Nem. Hanem arra voltam kíváncsi, hogy pl. egy feleségnek látszó személy alatt vajon mit fogyaszthat. Pörgök egy másik fórumon is, ahol kifejezetten a benzinzabálók szoktak szerepelni. Hja kérem, V8-ra nem jellemző, hogy kicsi fogyasztású lenne. És ha ott megkérdezik, hogy mennyt fogyaszt egy ilyen nagy kocsi, akkor én elég visszafogottan nyilatkozom, még véletlenül sem írom le, hogy egyik szokásos útvonalamon kb. 6.5 - 7.2 között eszik a 2 tonnás vas. Mert ez nem jellemző, és én sem vagyok jellemző, mert alattam általában kevesebbet fogyasztanak a kocsik. Inkább beszélgetünk a pályás 10-11-ről és a városi 14-15-ről. Mert az a jellemző, tipikus vagy átlagos. És a kérdező nem arra volt kíváncsi, hogy én, aki még a 2 tonnás vasnál is odafigyel az ilyen dolgokra, mennyiből abszolválok egy külvárosi poroszkálást.

Tehát, örülök, hogy ilyen "könnyű lábú" vezető alatt, mint te (nem gúnyolódom, félre ne érts!) ilyen szépen fogyaszt a kocsi (és nincs okom kételkedni) és igen hasznos volt a népítélés posztodat is olvasni. Azonban én nem erre voltam kíváncsi, hanem a nagy átlagra, arra, hogy az egyszeri ember alatt hogy fogyaszt, és hosszútávon, hosszú utakon. És nagy átlagot pedig csak pl. a spritmonitor.de lévő adatokból lehet kiszedni. Bár az sem mindig jó, mert sokan nem írják le a körülményeket. És még az is előfordulhat, hogy 3 hónap múlva én dobok egy posztot, hé skacok, most voltam Zágrábban és oda-vissza 4,2-őt zabált ez a dög. Ha ezt valaki tipikusnak fogja venni, az hiba lesz.

Egyébként a TC-n is volt már ebből parázs vita, hogy az egyik csákó alatt baromi keveset fogyasztott - tán épp egy Prius - míg a másiknál meg baromi sokat. És keveset fogyasztót a többség leszólta, hogy nem közlekedik normálisan. És ha újságírásról beszélünk, akkor talán jobb, ha a tömegnek szól publikáció, mint a kisebbségnek.

Még egy fontos dolog. Engem is magával ragad a hibrid technika, nálam is mindig az a grafika van a kijelzőn, ami a motor - akku - hajtás viszonyokat mutatja, és én is az ECO műszert bámulom, és próbálok úgy vezetni, hogy lehetőleg a sötétzöldben legyen a mutató,  Szinte lelkiismeret furdalásom van, ha a fehérbe lendül a mutató. Alig várom, hogy amikor megérkezem, mit ír ki, hogy hogyan vezettem, gazdaságosan, vagy sem, megkapom-e az villogó "excellent" dicséretet. Szóval ez a "betegség" ragályos, ezért abszolút megértem a hasonló kórban szenvedőket. :)
Pár dologra reagálva:
Az 5,5-6-os autópályás fogyasztás teljesen reális, nálam is annyi. Tempomattal, szóval ebben semmi vezetéstechnikai bravúr sincsen.
Akár tetszik, akár nem, a priust meg kell tanulni használni. Nincs benne semmi ördöngösség, de egy hagyományos motor-váltó összeállításhoz képest néhány helyzetben az optimális fogyasztáshoz másként kell vezetni. De pl. egy hagyományos automatához képest már nincsen akkora különbség. Persze ha valaki ezt teljesen figyelmen kívül hagyja akkor lehet vad fogyasztásokat elérni. De ugyanez elérhető ha mondjuk csak 1-2. fokozatban járok városban egy "normál" autóval. Akkor az rossz konstrukció? Vagy csak nem megfelelően használom?


Az 50-es tempomat pont nem jó az alacsony fogyasztás szempontjából - legalábbis a PII-nél biztosan nem. Így sokkal többet megy a benzinmotor mint tempomat nélkül felgyorsítva majd gurulva. Lehet ezt túlzott odafigyelésnek nevezni, és talán valóban már az is, de ez már csak néhány deci fogyasztáscsökkenést eredményez.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4382 Dátum: 2012.01.22 19:46:32 »
Akkor megkérdezem, hogy miért vettél Aurist? Szeptemberben, vagy mikor jön a  Plug in Prius.

Mert most kellet a kocsi, nem szeptemberben. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4383 Dátum: 2012.01.22 19:49:18 »
Megértettem!  :D

De akkor kérdezek még1et.

Miért nem a nagyobb PIII, használtan 1-2 évesen?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.22 19:51:57 írta b.c. »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4384 Dátum: 2012.01.22 19:49:55 »
Az 50-es tempomat pont nem jó az alacsony fogyasztás szempontjából - legalábbis a PII-nél biztosan nem. Így sokkal többet megy a benzinmotor mint tempomat nélkül felgyorsítva majd gurulva. Lehet ezt túlzott odafigyelésnek nevezni, és talán valóban már az is, de ez már csak néhány deci fogyasztáscsökkenést eredményez.

Hmm, ez érdekes. Az Aurisnál, ami ugye egy-azegyben a PIII technikáját tartalmazza, ez valahogy másképp lehet. Abból gondolom, hogy az esetek többségében ahogy tempomatra kapcsolok, szinte azonnal átkapcsol aksira. Már ha van benne elég energia.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4385 Dátum: 2012.01.22 19:53:42 »
Azt ne felejtsük el, hogy a PII technika és  a PIII-é nem ugyanaz!!!
Teljesen új fejlesztés. Éppen csak az elv egyezik. Direkt azért növelték az MG2 teljesítményét, hogy többet tudja használni. Ettől jobb a fogyi is.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4386 Dátum: 2012.01.22 19:57:27 »
Bár ezen a szinten már úgy gondolom, hogy messze nincs arányban a befektetett plussz pénz az elérhető haszonnal. Itt már tényleg meg kell nézni, hogy milyen használatra veszi az ember, és komolyan kell számolni, hogy megéri-e?

Utaltam rá, hogy prémium dízelt használtam, annak ellenére, hogy abból többet evett a kocsi. Pedig 400 forintos gázolajnál ezt 480 forintos árat jelentett.

Eleve a hibrid nem éri meg. Legalábbis ha az új árból indulunk ki. Lássuk csak, az Auris most engedménnyel közel 7.5 millába kerül. Ezért igen jó és baromi kis fogyasztású kocsit lehet venni. Praktikusan egy Golf 1.4 TSi GSD HighLine-ért nem is tudsz ekkora összeget kifizetni, a full-full felszerelt kijön kb. 6.8-ból. Városban normálisan vezetve olyan 6-7 között kajál. De ha családon belül kutakodunk, egy 1.4-es Auris vagy két millával olcsóbb. az életben nem tudok annyit autózni, hogy visszajöjjön a különbség.

Használtan már más egy kicsit a helyzet, főleg úgy, ha az ember alkalmi vételhez jut. ;)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4387 Dátum: 2012.01.22 20:10:33 »
Megértettem!  :D

De akkor kérdezek még1et.

Miért nem a nagyobb PIII, használtan 1-2 évesen?

Nagyobb kocsim van, több is, többféle is. Nekem egy Golf osztályú kellett. Pontosabban nekünk, mert ez közös kocsi a zasszonnyal. Fontos szempont volt, hogy ezt a méretet ő is jól kezeli, belátja az autót. De még nem Polo osztály. Abban meg már én nem férek el a 120 kilómmal.

A Prius belső anyaga valahogy nem az igazi. Nekem kicsit kopogósnak tűnt. Talán el lettem kényeztetve. Meg sok teszt halkabbnak mondja az Aurist. Ez is fontos nekem. Fene tudja...

De azt is mondhatnám, lehet, hogy elkapkodtam a dolgot, de annyira megtetszett az Auris, miután kipróbáltam, hogy egyszerűen csőlátásom lett. Olyan bizonytalan vagyok, vagy mégsem?

De ez az egész, amit eddig írtam, lehet, hogy nem is igaz. Már én sem tudom. Ha abból indulok ki, hogy mi volt az egyik fő szempont, akkor az feltétlenül az Auris felé billenti a mérleget. Az egyik fő szempont (amiért lecseréltem az egyik brutális kocsimat) az volt, hogy amikor megérkezem az ügyfélhez, ne azt lássa, hogy valami prémium, vagy különleges kocsival jöttem. Hanem "csak" egy dojodával. Bevallom, amióta megvan az Auris nagyon élvezem, hogy beleszürkülök a tömegbe, engem lehet, hogy a trafipax kamera se látna.  :lol: Ugyanakkor a belbecs, amit én látok és tapasztalok nem átlagos, és nem hétköznapi. Ez nagyon jó így.  A Priuson azért látszik, hogy nem akármi.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4388 Dátum: 2012.01.22 20:16:09 »
De a GPS-ek mindig kevesebbet mutatnak 2-3 km/h-val.
Ezt azért furcsállanám... A GPS elve miatt muszáj nagyon pontosnak lenniük, különben nem lenne pontos a pozíciód sem. Bocsi, ezzel (is) foglalkozom, tehát biztosak az információim. Max egyedi szoftveres probléma lehet, bár még olyannal sem találkoztam.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4390 Dátum: 2012.01.22 20:17:21 »
szürke.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4391 Dátum: 2012.01.22 20:18:20 »
A PIII és az Auris HSD sokkal intenzívebben használja a villanyos hajtást mint a PII. Valamint az átmenetek is érezhetően finomabbak. Az Auris pedig feltűnően csendesebb is (mintha a PIII nem annyira de lehet, hogy ez már füllel nem dönthető el).

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4392 Dátum: 2012.01.22 20:20:54 »
Átolvasva ezt a kis flame-et, 1 dolgot nem értek. Többen is leírtátok, hogy meg kell tanulni vezetni az autót, holott a vita (főleg) a 130-as tempomatos fogyasztásról szólt,legalábbis abból indult ki. :?:

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4393 Dátum: 2012.01.22 20:26:47 »
Akkor meg sem mutatom ezt:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.8_hybrid_sol_navi_xenon.tolato_kam.navi._tartos-5450332
Ennél még jobb vételek is fel szoktak tűnni. Ha lenne pénzem én is PIII-at vettem volna, a PII-vel ellentétben még jól is néz ki, már-már sportosnak nevezném a sziluettjét. Aki nem ért egyet az kövezzen meg nyugodtan :)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4394 Dátum: 2012.01.22 20:28:56 »
Átolvasva ezt a kis flame-et, 1 dolgot nem értek. Többen is leírtátok, hogy meg kell tanulni vezetni az autót, holott a vita (főleg) a 130-as tempomatos fogyasztásról szólt,legalábbis abból indult ki. :?:
Arra nyilván nem vonatkozik - én külön le is írtam.