Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368200 alkalommal)

0 Felhasználó és 35 vendég van a témában

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2505 Dátum: 2011.02.01 21:08:15 »
Elvileg nincs a parkoló állásban rögzítő, mozgó pöcök, retesz, vagy valami. (Eddig!)
De ha gondolod, van komplett szerviz manual robbantott rajzokkal :)

Szerintem az nekem is megvan. de én nem találok semmit erről a 41. oldalon.
Csak erről az oldalról küldj már valamit, hogy be tudjam azonosítani.


Itt látható. Ott van egy pöcök, csúccsal felfelé. Parkoló állásban az ugrik fel és blokkolja a felette lévő fogaskereket.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2506 Dátum: 2011.02.02 07:41:32 »
Ha kigépészkedtétek magatokat nekem a lényeget írjátok le, hogy akkor melyik állás az ajánlott ami legkevésbé veszi igénybe a technikát lámpánál történő állás esetén. Mondjuk a féken való tiprást én sem kedvelem piros lámpánál.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2507 Dátum: 2011.02.02 07:49:48 »
Pedig nyilvánvalóan ez utóbbi a megoldás. Ekkor ugyanis nem vesz részt mozgó alkatrész a folyamatban. Aztán hogy ha mindig P-be rakod, mennyivel rövidíted meg a pöcök életét, az jó kérdés.

Egyébként nemigen értelek benneteket abból a szempontból, hogy _minden_ automataváltós kocsi ilyen. Kúszik, és emiatt áll az ember a féken lámpánál, hogy úgy mondjam ez természetes, ez van. Mellesleg én még kézi váltósnál is ezt csinálom, főleg amióta egyszer félig betoltak egy keresztezésbe. Ha akkor nem állok a féken, sokkal veszélyesebb is lehetett volna. /tudom, kézi váltósnál ott a kézifék is/

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2508 Dátum: 2011.02.02 07:56:29 »
Ha kigépészkedtétek magatokat nekem a lényeget írjátok le, hogy akkor melyik állás az ajánlott ami legkevésbé veszi igénybe a technikát lámpánál történő állás esetén. Mondjuk a féken való tiprást én sem kedvelem piros lámpánál.

A logikám szerint pedig vagy a fék, vagy a P. MIndkettő lekapcsolja az elektromotort és vész esetében mindkettő tölti az akksit.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2509 Dátum: 2011.02.02 10:14:49 »
Ha akkor nem állok a féken, sokkal veszélyesebb is lehetett volna. /tudom, kézi váltósnál ott a kézifék is/
Na jó de ne ebből induljunk ki, ez nem normrál üzemállapot lehetett :) Viszont tényleg nagyon felmegy az emberben a pumpa, ha kb. 1 percig folyamatosan bámulod az előtted álló féklámpáját. Főleg, ha nem egy Ladáról van szó, hanem valami modern, ledes féklámpával rendelkező kocsiról a'la Prius. Tényleg kifolyik az ember szeme tőle. Meg különben is a féklámpa egy "csomó" energiát felzabál és rontja a fogyasztást :lol:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2510 Dátum: 2011.02.02 10:17:50 »
A logikám szerint pedig vagy a fék, vagy a P. MIndkettő lekapcsolja az elektromotort és vész esetében mindkettő tölti az akksit.
Ezen a 2 lehetőségen vacilálok én is. Jól emléxem, hogy a kézifék benyomása egyszerre P-be rakja a kocsit?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #2511 Dátum: 2011.02.02 10:48:10 »
Én ha tudom, hogy 20-30 mp-nél többet kell várakoznom valahol, akkor D-ből N-be teszem a váltót (ha nem sík a terep, akkor behúzom a kéziféket is). Ezzel ki van védve a fékpedálon állás/mögöttem állók zavarása, illetve nem használom/koptatom a reteszelőt (P esetén).

Hibrid esetén nem tudom ez mennyire lenne takarékos, hagyományos Aut váltónál nem tudok ennél kímélőbb megoldást.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2512 Dátum: 2011.02.02 10:54:52 »
Hibrid esetén nem tudom ez mennyire lenne takarékos, hagyományos Aut váltónál nem tudok ennél kímélőbb megoldást.

Ez szerintem nem egészen igaz. Ugyanis a hagyományos automataváltókban a kapcsoló lamellák szoktak tönkremenni, azokat pedig az N-be majd ismét D-be tétellel megmozgatod, míg a szimplán féken állással nem.

Viszont azt hiszem, lassan felesleges tovább ragozni a kérdést. :)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2513 Dátum: 2011.02.02 12:31:32 »
Más vizekre evezve: van itt valaki akinek magyar származású Priusa van? Egy magyar nyelvű használatit szívesen végignyálaznék egyszer. Cserébe egy németet fel tudok ajánlani  :devil:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2514 Dátum: 2011.02.02 12:36:14 »
Nekem meg a német nagy segítség lenne a franszoá helyett...  :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2515 Dátum: 2011.02.02 12:59:02 »

Na jó de ne ebből induljunk ki, ez nem normrál üzemállapot lehetett :) Viszont tényleg nagyon felmegy az emberben a pumpa, ha kb. 1 percig folyamatosan bámulod az előtted álló féklámpáját.

Gondolod, akkor egész Dél-Korea idegbeteg emberekkel van tele? Ott  ugyanis az automata váltós a normál autó, az állomány valami 97%-a ilyen és bizony tapossák a féket.
Nem kell előre egyenesen nézni, van oldalablak is.  :devil:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2516 Dátum: 2011.02.02 14:05:28 »
Nem t'om Dél-Koreában mi a helyzet, de én alapvetően egy nyugis embernek tartom magam. Este viszont ha valaki lámpánál tapossa a féket mondjuk egy Mitsubishi Grandisban, akkor szívesen viszonoznám egy stúdió vaku fényével a kedvességét.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2517 Dátum: 2011.02.02 15:19:36 »
Dehát majd' az összes barom tapossa a féket a lámpánál, nálunk is, a kézi váltós kocsikban is  ::) ... Ami azt illeti (legnagyobb döbbenetemre), ezt még az autósiskolában is így tanítják!!! Csak meredek emelkedőkön használtatják a tanulóval a kéziféket, amúgy álljon csak szépen a pedálon. Persze ha önszorgalomból, hosszabb állásnál használni akarja a kézit, azért nem fognak rászólni - de nem mondják neki, hogy így csinálja, sőt.

Minap egy Audi A1 állt ellőttem kb. másfél percig... Majd' kiégette a szememet  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2518 Dátum: 2011.02.02 16:38:45 »
Nekem meg a német nagy segítség lenne a franszoá helyett...  :D

Angolt tudok adni bárkinek :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2519 Dátum: 2011.02.02 20:02:34 »
Én jellemzően N-nel állok, ha nem akar elgurulni. Ha "de", akkor P-vel. Illetve van még egy kivétel a P javára, ha le van merülve, mert N-ben nem töltődik ugye.
Persze olykor-olykor mozgatom a rögzítő féket is, mert rendesen be tud állni, ha nincs használva.
Szal én azért szeretem az N állást, mert azt egy ujj húzással D-be lehet tenni, fék nélkül, aztán tűz.

Ma kipróbáltam, ha túlnyomom egy ponton a féket, valóban megszünteti a hajtást. Remek. :-)