Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368154 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

rezol

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1230 Dátum: 2009.02.26 14:33:48 »
Vízkár alatt azt érted, hogy beestek vele egy folyóba vagy tóba?
Ami az alkatrészeket illeti, az a cég amelyik a hibrid Camryket is árulja az hoz be alkatrészt is.
Szerintetek érdemesebb lenne megvárni a konnektorost?
Milyen feszről megy az? Asszem Japánban nem 240V van.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1231 Dátum: 2009.02.26 14:38:23 »
Hozok be neked Amerikából alkatrészt én is, de nem annyi lesz, mintha európai változathoz kéne.  :devil:
Tehát nem a beszerzés a gond...
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1232 Dátum: 2009.02.26 14:39:08 »
Vízkáros lehet beázott, de akár folyóba esett is, bár az már egyéb bajokkal is járhat. A leggyakoribb a törött autó.
Úgy a 90%-a sérült volt valamennyire a behozott kocsiknak. Így éri meg.
Nem tudom, hogy Japánban hány volt a hálózati feszültség, de aligha hinném, hogy az egész világ számára használhatatlan autót kínálnának, csak azért mert náluk eltérő a feszültség a konnektorban. Ha tudnak bal kormányos autót gyártani, akkor szerintem ezt is megoldják.  ;)
Az új modell mindig csábítóbb, mint a régi, kérdés, hogy az ára mennyire lesz az. Neked kell tudni, hogy meddig ér a takaró.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1233 Dátum: 2009.02.26 23:15:02 »
Egy nagyon amatőr kérdés, mert az elektromosságtanhoz totál hülye vagyok. Azt tudom - nem értem, de tudom - hogy a fékezéskor felszabaduló energiát visszatáplálja a rendszer oly módon, hogy megfordítja az áram irányát.
De azt ugye helyesen gondolom, hogy energia-veszteséget termel azért a folyamat, hiszen pl. maga a fékezés energia-felhasználással is jár?
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1234 Dátum: 2009.02.26 23:52:08 »
A fékezés normál esetben hővé alakítja a mozgási energiát. A hibridek esetében nagy részt a villanymotor fékez, az pedig árammá alakítja a mozgási energiát. A többiből ugyanúgy hő lesz.
De nem az egészből, és ez a lényeg.
Magához a fékezéshez amúgy a fékrendszernek van szüksége energiára, azt meg a sofőr adja, a lábával (plusz szervó).

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1235 Dátum: 2009.02.27 07:45:17 »
A fékezés intenzitásától függ a legjobbat a hatásfok.
Ha szélsőséges esetben vészfék van (ABS bekapcsol stb) akkor bizony maradnak a jó-öreg féktárcsák, ez esetben ~0% visszatöltés, mert idő sincs rá.
A másik oldal, hogy nagyon ráérsz fékezni, és mondjuk nem is mész gyorsan, akkor meg szinte mindent visszatölt, a fékek szinte csak a megállásnál rögzítenek.
(Ezért a fékpofák, nyugodt vezetésnél alig kopnak.)

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1236 Dátum: 2009.02.27 07:48:52 »
Ja, hogy a motorfékkel termelt energiát nyeri vissza - na így már értem. :D
music     

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1237 Dátum: 2009.02.27 08:02:08 »
Ja, hogy a motorfékkel termelt energiát nyeri vissza - na így már értem. :D
villany-motorfékkel

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1238 Dátum: 2009.02.27 09:14:33 »
Ja, hogy a motorfékkel termelt energiát nyeri vissza - na így már értem. :D
villany-motorfékkel
Igen, azt tudom. ;)
Csak el fogok menni egy Prius-tesztvezetésre...
Vagy ha esetleg a következő nyereményjáték fődíja egy Priusos hétvége lenne...  :otlet:
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1239 Dátum: 2009.02.27 16:08:00 »
Nálam a fékek eddig csak megállásnál dolgoztak. Ezért aztán alig kopnak, kicsit tovább rozsdásak eső után, stb. A legviccesebb egyébként a tisztán gurulás (glide) állapot, hiszen ehhez nyomni kell a gázpedált. :)

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1240 Dátum: 2009.02.27 17:46:48 »
Nekem 84000 km van benne és a gyári betéteken szinte semmi kopás!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1241 Dátum: 2009.03.02 19:04:37 »
Ja, hogy a motorfékkel termelt energiát nyeri vissza - na így már értem. :D
villany-motorfékkel
Gyerekek, ez azért nem egy akkora találmány. A villamosokban, trolikban, már 30 éve alkalmazzák ezt az elvet: a jármű lassuláskor visszatermel energiát a magasfeszültségű hálózatba. Még az ósdi Ganz villamosok is, melyek helyére a Combino került, is lazán tudták ezt. Sőt, szerintem az orosz metrók is, a mehanikus fék csak a megálláshoz kell (az a dörrenő hang ami közvetlenül megállás előtt hallható - na az a mehanikus)
Naná, hogy a villamos energiát felhasználó közlekedés a legkörnyezet barátabb. Ezt sem ma találták fel!
Ha nem lenne akkora nagy olaj-lobbi, már rég mindenki hibriddel járna.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1242 Dátum: 2009.03.02 19:09:58 »
Az elektromos hajtás olyannyira nem újdonság, hogy pl. Budapest első buszjárata elektromos(!) hajtású volt. 1915.03.01-én (vasárnap, reggel 7-kor) indult útjára az Andrássy úton.
 ;)
(Igazából két busz indult, az egyik volt elektromos)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1243 Dátum: 2009.03.02 19:48:55 »
Gyerekek, ez azért nem egy akkora találmány. A villamosokban, trolikban, már 30 éve alkalmazzák ezt az elvet: a jármű lassuláskor visszatermel energiát a magasfeszültségű hálózatba. Még az ósdi Ganz villamosok is, melyek helyére a Combino került, is lazán tudták ezt. Sőt, szerintem az orosz metrók is, a mehanikus fék csak a megálláshoz kell (az a dörrenő hang ami közvetlenül megállás előtt hallható - na az a mehanikus)
Naná, hogy a villamos energiát felhasználó közlekedés a legkörnyezet barátabb. Ezt sem ma találták fel!
Ha nem lenne akkora nagy olaj-lobbi, már rég mindenki hibriddel járna.

Jaja, most láttam egy képsorozatot, amiben Dubai 1990 látképe az első. Koszos út melletti kalyibák. 2001-ben egy árva toronyház, 2008-ban világvárosi felhőkarcoló-sor.
És még nincs vége. Idén akarnak egy 1200 m-es (!!!!!) felhőkarcolót építeni, sok egyéb mellett.
Naszóval ide megy az a tömérdek pénz, ami az olajból ered. És ne felejtkezzünk egy a semmiből elővarázsolt pálma-szigetekre, valamint a földgömb analógiájára építet mesterséges szigetekről sem, a vízalatti városról sem.



Itt vége az :offtopic: -nak.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.02 19:54:04 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1244 Dátum: 2009.03.02 21:01:40 »
Senki nem mondta,h a Toyota találta fel ezt az elvet,amit a hibridekben használ-, de azért ahoz képest több mint tíz éve használja megbízhatóan ,mondhatom mindenféle hiba nélkül!!! És majdnem konkurencia nélkül! (azért van más hibrid gyártó is,de ha valakinek felteszed a kérdést,-hogy mi jut eszébe a hibrid szóról ,akkor 99% azt feleli Toyota Prius)
Na ez a találmány már azért valami !!!