Köszi , Jól esett hogy kedvesen fogadtatok ! Az alábbi sorokat magam irtam csak egy "harcos" topikból ollóztam ki, ezért bocs ha itt ott kicsit paprikássabb a kelleténél. Ha elolvassátok ezeket a sorokat utána konkrét kérdésekre is szivesen vállaszolok. Van mit mesélni. Egyébként az autóval az élet folyamatos bemutatók sorozata. "Ember" még szárazon nem ment el mellette.
Gondolom te is utána tudsz nézni az adatainak, de szerintem a kérdést
nem így gondolod.
Hát: Feszített helyzetben annyít tud mint egy régebbi 2000 turbó dizel mondjuk úgy 120 LE-ig. A gázt soha nem szabad teljesen elvenni, és a lendületbe tartás nagyon fontos. Az agresszivitás 120 KM felett fogy ki belőle,innen nem szaggatja az istrángot. Azért nem tehetetlen és a végsebesség is 185 km/h. Ezt ugyan én mértem, a saját kmóráján. Olyan helyzet soha nincs hogy kifogy az áram, de autópályán 150 felett sokat visit a benzines. Ilyenkor szoktam 6,1 l/100-at mérni. 130 km/h-nál ez az érték vissza jön 5,3L/100-ig. A 150-130 kürüli tempó való neki. Természetesen ezek az értékek 4 személy +batyura vonatkoznak.
A városba én vagyok a király! Hangtalan suhanás az egész, és tudok a villanymotor jóvóltából keményet gyorsítani. A fogyasztás 4,5L/100-ig vissza tud esni. A reakció idő is kiválló,mivel az elektromosrész azonnal reagál.Váltora nincs gondom. Jobb kéz és a bal láb szabad. Bár a lábaddal nem sok mindent tudsz kezdeni. Kézifékes indulás nincs, mert hátra nem gurul. Üresbe nem kell rakni, nem primitiv MMT. Az egész teljesen stressz mentes. Mintha autópályán lennél.
Ez igy igen egyszerű, de meg kellet vele tanulni autózni. Itt másfajta élmények vannak.
Például élmény az elindulás. Hangtalan és olyan sima mint a metró. Jól érzékelhető a gázpedálon hogy milyen állástól indul a benzines vagy éppen ál le. Itt sokkal tovább és sokkal előbb kell gáztadni mint más autókon. Ha nem igy teszed, érzed a fáziskésést és ez sok üzemanyag. Az energiatakarékos autózás egy igen kellemes kimittud a családban, és az autó ki is szolgálja ezt.
Persze vandálkodni is lehet, és szoktam is. Ilyenkor a fent megszerzett tudásra fokozottan szükséged van, nem elég rugdosni a gázt. Persze az elektronika nem engedi a rallyt, de azért sietni nagyon lehet vele. A 10,9-es gyorsulás nem tesz eleve esélytelenné. Kisebb passátokat, Ford mondeot,opel astrákat,vektrákat, öregebb dizel BNW-t mercedeseket be lehet válalni.
A fékezés: mivel generátorral teszi elképesztő finoman adagolható a fékerő, semmivel nem lehet utánacsinálni. A belső zajszint minimális. A haverok szerint " ennek nincs hangja".
Összegezve: ez az autó nem való a fiatal suhancoknak, halálra unák benne magukat. De javaslom a nőknek, idősebb öltönyös uraknak, taxisoknak (ideális) és mindenkinek aki valóban probléma és stressz mentes álom suhanásra,siklásra vágyik. Az autóban elindulás után nagyon gyorsan kellemes beszélgetős lékkör alakul ki mivel (ha jól csinálod) se hossz, se kereszt irányba semilyen rángatás nincs,- mint a vonaton. Ellentétben a sok primitiv kuplungos, sebváltós vacakkal.( Már láttam olyat is ahol hat sebességfokozat van. Biztos hogy mindig rossz fokozatban van a váltó. Folyamatosan keverheted a benzint.)De van aki ezt élvezi.- Lehet hogy öregszem, de egyre kevésbé keresem a bajt.
Dragonessa:
"A Volvo V50-es mintegy mellesleg 130 LE."Melyik ? Az 1,6 Dizel ?
Mert hogy a többi annyival többet eszik hogy egyszerüen nem alternatíva. Értelmezhetetlen két autót összehasonlítani ha az egyiknek 10L a másiknak 5L a fogyasztása. Egy nagyságrendű a hatásfok és inteligenciakülönbség.
"És pl a Volvo egyik ilyen autója igazán jól sikerült. De miért nem piacérett?
Ár, tankolás, vevőkör.
Hogy egy gáyrtó, mikor és mit dob ki apiacra, az e három függvénye. Sőt, igazából az utolsó függvénye, mert az már meghatározza a többit."
Egy frászt !
Ez innováció kérdése. Beszéld meg a BMW-vel adjon egy hibridet !
NINCS NEKI !!!!! Szégyeli is a többi gyártó piszkosul. Mutogatnak mindenféle hiphopp fércmunkát Genfben, de egyik sem kapható !
"Én egyébként még mindig bioüzemanyagpárti vagyok. Egyrészt azért, mert a belsőégésűekben még mindig van (bár már kevés) fejlesztési tartalék.
Másrészt meg azért, mert ez kiemelheti akátyúban lévő EU mezőgazdaságot. (Merthogy túltermelési válság van.) Így azzal, hogy autót veszek, még a mezőgazdászok megélhetését is biztosíthatom. Mellesleg (nem utolsósorban) a CO2 körforgásba szállok bele, és nem a termelésbe, mint pl az olaj alapú társadalom esetében."
Egy másik frászt!
Tök mindeggy hogy a parasztoknak vagy az olajlobbinak vagyunk kiszolgáltatva. Ha ki vagy szolgáltatva azzal visszaélnek. A parasztok is. Múlt tavasszal kerülgettem a trakikat eleget.
Meg hát ez a CO2 körforgás is megérne egy misét. Mert ha ez a mezőgazdasági energiatermelés úgy folyna az euban, ahogy a többi mezőgazdazdasági termelés, akkor jobb ha hagyuk a francba az egészet. Háromszor annyíba fog kerülni mint az olaj, és állandoan sztrájkolni fog valamelyik gazdacsoport az eu-s támogatásért, amit te fizetsz az adódból.
Meg mi az a szöveg hogy a belsőégésü motorban kevés fejlesztési tartalék rejlik. Ki mondta ezt nektek ! Itt olvastam a neten ,hogy 1910-ben ugyan ezt írta egy autós szakújságíró. Kedveseim ! Ez badarság!
A Toyota Prius vezető fejlesztő mérnöke a kövtekezőket írja:
" Mind a belsőégésü motorban, mind az elektromos motorba és a köztük lévő nyomatékközlőműben ,illetve az akkumulátorokban jelentős innovációs lehetőség van. A Prius következő generációja 30% -teljesitmény növekedést 20%-fogyasztás csökkenés mellet fog produkálni. "
Én hiszek nekik. Ti meg csak magyarázzátok hogy nincs piacérett elektromos autó. De ez 1996-óta nem igaz!
Aki csak hosszab távon mellém ül ,természetesen azt kérdezi hogy van e felsővezeték Münchenig. Az első 50 Km a viccelődésé, a második 50 a kérdéseké, a harmadik 50 a döbbeneté (igy is lehet haladni). Mire hazaérünk már csak a tisztelet és a "nem hülyék ezek a Japánok" elismerés marad.
HIBRID
1 Nélülözi a dizel összes rossz tulajdonságát mert benzines.
2 A benzin motor nyomatékszegénységét a villany motor pótolja.
3 A benzin motor fogyasztását a villanymotor felezi.
4 Hideginditásnál csak a villanymotor hajt, a benzines egyenletes "agregátor" üzemmódban melegszik.
5 Fékezéssel, motorfékkel energia nyerhető.
6 Dugóban 0 fogyasztás és 0 emisszió, araszolás akár KM-eken keresztül csak villanymotorral.
7 A turbó hütése miatt ezt nem kell járatni.
8 A villanymotor karbantartás es gondozás mentes. ( nincs motorolajszint,meg szűrő,meg légszűrö,vezérműszily,gyertya,stb)
9 Nincs önindítő.
10 Nincs sebességváltó.
11 Gyorsításnál a villanymotor azonnal rendelkezésre áll (70LE) a benzinesre (77LE) egymásodpercet várni kell.
Hátránya :
1 Relativ sokalom az éves átlagfogyasztásom 4,864 L/100 KM mert ez a rendszer 3L alatti fogyasztásnál volna igazán meggyőző. A japánok szerint még nagyon sok innovációs lehetőség van a hibridben meg az akkumulátorokban. (Mivel ez az első generáció )
2 A rendszer autómatikusan és belül alig halhatóan müködik,ezért igazi autós élményekre nem kell számítani. ( Itt nem lehet kereketpörgetni, gázfröccsöt adni,sportos hangokat produkálni, kézifékkel fordulni,csuztatni, és kilincsel előre menni!!) Az ember idővel az ilyesmit kinövi .Nekem nem is hiányzik, hát még anyának !
Azért a dolog nem sótlan hiszen sokan megkóstólnak " Mit tud a hibrid ?"és rendre nem maradok szégyenbe. Ez egy más világ! Itt volna a helyetek, talán nem fuladnánk meg idelyekorán.
AKITLOSZ !!!
Mi döntünk !!!
A pénzükkel szavazünk. Bevált technika ez a nagyvilágban.
A PRIUS megszégyenítette az európai gyártókat. Világossá vált sikere és a tény hogy a jápán mérnöki tudás 10-15 évvel előzi a világot. Nézd meg mikor lessz sorozat érett hibridje európai gyártónak.
A PRIUS 1 1996-óta van a világpiacon. Meggyőződésem hogy kezdeti sikertelenségét idétlen formályának köszönhette. Az új se sokkal jobb,de igy már megveszik. Söt!! Californiában státuszszimbólum lett. Nem az ára miatt, hanem amit üzen.
A ford ötlete szégyenében az volt hogy megvette a PRIUS 1 technológiáját, igy most van legalább egy sorozatgyártott terepjárója az USA-ban.
A többiek ott magyarázgatják a bizonyítványt Genf-ben az autókiállításon. Párizsban láttam én is, már két éve is elektromos autókat, de egy se volt sorozatérett.
Melesleg ha ez az autó (PRIUS) Mercedes volna meg se merném venni. De WV embléma alatt se. Renault se jobb. Ehez bizalom is kell.
Persze a hibrid még nem igazi alternativa: hiszen csak egy van,de tuti hogy hamarosan több lessz,olcsóbb lesz(talált a japcsi valami hiperkondenzátort a méregdrága (1milló Ft) akku helyett) és akkor szavazhatsz.
Mi döntünk !!!
Ne habozz !
A mai elektromos autóknak a gyönge pontja a tárolt elektromos energia, illetve annak "utántöltési" ideje.
A hibrid nem azon alapszik hogy van egy akkumulátor és akkor abból megyünk amig bírja. Itt soha nem kell időt fordítani az akkumlátorok töltésére.
A Hibrid lényege a bufferolás. Ehez viszonylag kis kapacitásu akku is elég.
Folyamatos haladáskor felváltva működik a villany és a benzin motor. Még autópályán is. Motorfék üzemmódba azonnal leáll a benzines.
Itt nincs másról szó mint hatásfok növelésről. A villanymotor ciklikusan löködi az autót. Ilyenkor nyilván mivel könnyebben megy, kevesebb benzin fogy. Persze elképesztő sök paramétertől és adattól függ a működése, de ez a kopjúternek nem gond.
1 külső hőmérséklet (fontos : mivel a benin motor a legnagyobb lejtön sem hülhet üzemi hőfok alá )
2 hidegen indultunk vagy melegen ("agregátor" üzem amig hideg)
3 hegymenet vagy lejtő
4 az autó terhelése
5 klimaberendezés üzemódja ( hütés +0,5l/100 Fütés +1L/100 )
6 pillanatnyi sebesség
7 vezetési stilus
8 aku töltési szintje
9 pillanatnyi nyomatékigény
10 elöre megyünk vagy hátra
A mai autók elképeztő mennyiségü energiát pazarolnak, illetve nem tudják összeszedni. Erre csak az elektromos teknika lessz képes. A jövő egyértelmüen az övé. Erröl a PRIUS az első 1000 km alatt meggyőzött.
Érdekesség: Télen emelkedőhöz érek. Az elsö kerék kipörög. A kipörgésgátló maximalizálja a sebességét. Ehez viszont nem kell benzinmotor. Ott állsz a hegyen padló gázzal,síri csendben hangtalan, az elsökerék lassan forog és csúszik az autó hátra a hóba. Ilyet csak hibrid tud. Egyébként a kerék tülpörgetése sem segítene a dolgon, de hogy még a motor is leálljon szorult helyzetedben......!
Benzin vagy Dízel ?
A kérdés teljesen elavult és rossz ! A válasz: elektromos. A számítógépben eggyetlen mechanikus alkatrész van az a Winchester. Nekem rendre ez szarik be legtöbbször.
Van egy TOYOTA PRIUSOM (csupa nagybetűvel).
Ennek a "gyönge" pontja a robbanómotor ! Ez igényel karbantartást és ez zörög , meg büdös. Robbanómotoros kompjuterről hallotatok már ?
Ha sikerülne kihagyni autóinkból a robbanó motorokat, az emberiség inteligencia hányadosa 20 pontal nőne.
A villany motor tudja azt amire mindenki vágyik !
1. Elképesztő nyomatékkal rendelkézik már 0 fordulattól is.
2. E miatt, elementális a gyorsulása.
3. Szinte hangtalan.
4. A fordulatszámnak nincs felső határa, és nem nő töle a fogyasztás.
5. Motorfékkel energiát nyersz.
6. Hihetetlenül egyenletes vonóerő és nyomatékgörbe.
7. Piros lámpánál nem fogyaszt, zörög,füstül,rezeg.
Le merem írni : Az elektromos autóhoz képest a többi autó kőbalta !
Benzin vagy Dízel ? Egy frászt !!!
A kérdés teljesen elavult és rossz !
Kletteratlas2
Távol áll tölem hogy lehurrogjalak, de tényleg csak enyit mentem életembe Toyotával. Igen, igazadvan. Ez nem sok.
De azt már tudom hogy ennyi kilóméter alatt, mennyit szivtam a Mercikkel. (Összesen 5 db volt, az első kettő nagyon kevés hibával működött ) És azt is tudom 45000 ide vagy oda, hogy egy új világba vagyok.
Meghibásodás nincs ! A servizköltség minimális. ( 22000 ft)
A mercin a 40000-es szerviz 59000 ft-ba került és ez csak az olajcsere.
Meg hát nem lessz meg nekem ez a hibrid 350000 km-ig. Mint álltalában minden automat 100000 körül ezt is eladom. Addigra 4 éves lessz. Japánban az ilyen koru autókat szét is bontják. Nincs használtautó piac. Ott csak a ruszkik vesznek használt autót.
Én mondjuk elég szomorú lennék, ha az autóm egyetlen szerethető pontja a megbízhatósága lenne. Te is írtad, hogy ronda. Nekem többet is jelent egy autó, legyen nagyon szép. Nagybátyám 500ezer km-el adta el a régi hármas bmw-jét, alig volt hibája. De nem ez volt benne a legjobb, gyönyörű volt, jól ment, feküdte az utat, és menő gép volt. Mert ugye a ronda feleség is megbízható, mégse kell a kutyának sem.
Ha már a nőknél tartünk; melyek is a szerethetőbb ?
A szorgos ,gondos, megbizható,szerény, de kevésbé látványos családanya, vagy a kicsapongó, felelötlen,ripacs, de látványos sexi Qrva.
Aztán tisztáznunk kellene a "menő gép" fogalmát.
Az autó ma magyarországon státuszimbolum. Olyan valami mint a ruha. Üzen valamit a társadalom többi résztvevőjének. Ez jól megfigyelhető a filmekben. A kemény gyerek mindig nagy zajos fekete kotlában feszít.
Mi is egy ilyen autó üzenete:
Erös vagyok, nem érdekel semmi és senki, takarodj az utamból,különben félrelöklek. Nem érdekel hogy milyen zajos vagyok, hogy mennyit füstölök, mikor és hol pörög ki a kerék. Semmilyen szabály nem érdekel, a KRESZ pláne, én vagyok a kemény bunkó, ott állok meg ahol akarok, és ott előzök ahol rámjön.
Ez a mentalitás pláne kibujik a majomból ha az autó nem az övé, vagy kölcsönkapta illetve gyerek kezébe kerül.
Adott esetben egy ilyen qvalitásu autó még indokolt is lehet, PL: a kormányfőtől elvárja az ember hogy ne suzukival érkezzen. De az átlag embernek semmi szüksége fekete S 600-as mercedesre. Valamivel jobb az üzenete ha fehér vagy szürke. A köztudat a skálát az E mercedesig fogadja el. Aki azon fellüli kategóriába ül az nem "rendes ember", de minimum "erőszakos", -tarja a közvélemény. Irjatok ha nem értetek eggyet.
Ezzel szemben mit üzen a californiában ( a világ leg fejletteb és legazdagabb pontján) státuszimbólummá váló Prius:
Szerény vagyok,nem hivalkodó,nem erőszakos, csendes,tiszta, inteligens nem füstölök,és halk vagyok, érdekel mások környezete is , figyelmes és fogékony vagyok a csúcstechnikára és áldozok is rá! Ide nézzetek ! Ilyet vegyetek ! Az utolsó két mondat Leonardo di Capritso- é. Ő ebböl a modelböl négyet vett.
És szerintem is ez az az értékrend ami mögé már ma fell kell sorakozni.
Persze én sem azért vettem Priust mert most ettöl az egy autótól meg fog oldódni az üvegházhatás, de tettem valamit hogy miattam ne fokozódjon. Meggyöződésem hogy a hibrid technológia hamarossan mindenki számára elérhető lessz, és akkor ne önzösködjetek. Természetesen a 8 misiért én is kaptam volna 150LE- ös kormolós de gyors, nyomatékos dizelt.
Alig 1,5 l gázolajjal eszik többet a hibridemnél átlagba, de kormol és zörög, viszont jól megy. Értem én ezt, de hova is sietünk ennyire ?
Az USA-ban a dizel autó egyszerűen nem áru. És nem azért mert nincs gázolaj, hanem mert nem tartják szalonképesnek. (Olyan mint a használt WC papír.) Ha mentél már egy öregebb füstölös dizel után akkor tudod, hogy nem is az. Ha tapossa a gazdi, még az ujabbak is kormolnak. Ha durván eltolodik a benzin dizel arány utcáinkon tuti hogy megfuladunk.
Persze aki mindenáron dizelt akar azt is vesz. Ez nem baj, de itt lép be a gyártó felelősége. A hibrid redszer 40%-kal javítja a hatásfokot, akár dizelen is és még fejlődni fog. Minnél nagyobb fogyasztásu autót teszünk hibridé az üzemanyag megtakarítás annál nagyobb lessz. A Japcsi a hibrid kamionokon töri a fejét, és szerintem már kész is van.
Az elektromos autó fogalma az autós társadalomba összefort a lassusággal és kis hatótávval. Mindenki azt kérdezgeti " és mennyit tudsz menni árammal"?
Öszintén mondom hogy tisztán árammal szinte semmit. (Ha viszintes talán 2km-ert) De a lényeg a hatásfoknövelésben és az energia bufferolásában van.
Ez az amit meg kellene érteni, és nem is olyan egyszerű. Már alapjáraton lehet áramot termelni. Viszintes útfelületen egyenletes haladáshoz szinte 3LE is elég. De az autód motorja vagy 110. Nem tudod olyan finoman nyomni a gázt hogy ne pocsékolnál energiát. Ez az amit a hibrid összeszed. Hegymenetnél a pazarlás még eggyértelmübb. Ha huzamos hegyen megyek felfelé a tetön mindig tökig van az akku, pedig végig hajt a villany motor. Ha sok ha kevés a kompjuter mindig az áramot próbálja használni. Lejtőn lefelé kilómetereket lehet vitorlázni csak árammal. Mert arra böven elég hogy az autónak egyenletes sebességet biztositson. Olyan lejtöre gondolj ahol ha leállitanád a motort az autó túlzottan lelassulna, de hát ott az áram, ami lendületben tart. A leghosszabb benzin nélküli táv Ausztriában 22 km volt.
Meg hát minden fékezés áramot termel, söt a motorfék is. ( mert egy kis mesterséges motorféket csinál a genrátor )
A benzin motor menet közbeni leállítása nem is olyan egyszerű dolog. Gondolj bele : Nem állhat le a kormányszervó, a fékszervo, égni kell a lámpáknak és nem ingadozhat a fényerejük, mennie kell a fütésnek, hütésnek, zenének navinak. A Német nagydobra verte az új E mercedes elektromos fékrendszerét, a Toyota csendben csípőből gyalogol át az ilyesmin, ráadásul az övék még jó is!
Bocsi ez egy kicsit hosszúra sikerült, de ha már tényleg én vagyok az első tulaj a prius lapon...! Ez némi csalódás. Szivesen találkoztam volna hasonszörű haverokkal. De se baj, végül is az autó olyan mint a foci; mindenki azt hiszi ért hozzá ! Na így aztán vitatkozhatunk, civakodhatunk, küzdhetünk,gunyolhatunk,fikázhatunk, mint az életben mindig. Ne kíméljetek !!