Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354711 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6735 Dátum: 2011.01.02 20:45:29 »
Hát ha nem történt semmi konkrét beavatkozás, akkor félő, hogy megint előjön majd a jelenség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6736 Dátum: 2011.01.11 09:01:31 »
Visszatérve drica problémájához. Sok minden lehet, de én a befecskendezőre gondolnék. Sajnos a rossz üzemanyag kinyírja a d4d-ket is. Ezért a javaslatom minden 40-50 liter gázolajhoz 1 deci teljesen szintetikus 2T olaj. Higgyétek többet nem lesz a befecskendezőkkel gond. A víz ellen meg a legjobb a denaturált szesz. De szigorúan csak 2T olajjal együtt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6737 Dátum: 2011.01.11 09:18:52 »
Na ez nekem újdonság! (már nem a denszesz)  :hmmmm:
Bővebben kifejtenéd?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6738 Dátum: 2011.01.11 09:27:11 »
Már több helyről hallottam ezt, mert "száraz" a gázolaj (kémiai fejtegetést ne várj tőlem  :surrender:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6739 Dátum: 2011.01.11 11:21:44 »
Aki tud segíteni, nem tartsa magában:

Hálásan megköszönném, ha valaki megírná, hogy a Toyota Carina II-nél, 4A-F motornál mennyi a hengerfej-tőcsavarok meghúzási nyomatéka. Most raknám vissza a hengerfejet, és sürgősen kellene ez az adat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6740 Dátum: 2011.01.11 12:03:23 »
Sajnos nálunk Magyarországon néha savas a gázolaj. Ami sajnos kikezdi a fém alkatrészeket néha. Főleg hosszabb állás után. A kikezdi alatt azt értem hogy elkezd rozsdásodni a felülete. Sajnos a kis mozgó alkatrészekre ez elég rossz hatással van. 2T-vel minden elkerülhető. Bármilyen komolyabb dízel szakival beszélsz az mind ezt ajánlja. Ami pl a d4d-be és minden common rail-be van befecskendező, amikor tönkre megy akkor csak megszorul. De mivel csak egyszer szétszedhető (végleg), ezért csak a megelőzést tudom javasolni. Teljesen szintetikus 2T-vel.

ui:A nyomatékot 1 óra múlva meg tudom mondani a carina 2-re.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6741 Dátum: 2011.01.11 12:44:29 »
Aki tud segíteni, nem tartsa magában:

Hálásan megköszönném, ha valaki megírná, hogy a Toyota Carina II-nél, 4A-F motornál mennyi a hengerfej-tőcsavarok meghúzási nyomatéka. Most raknám vissza a hengerfejet, és sürgősen kellene ez az adat.

Nem tudom ez segít-e, de 4A-FE motornál:
Cylinder head cover x Cylinder head - 5.9 Nm
Camshaft bearing cap x Cylinder head - 13 Nm
Camshaft timin pulley x Camshaft - 59 Nm
Cylinder head x Cylinder block (1st) - 29 Nm
Cylinder head x Cylinder block (2nd) - Turn 90 degree
Cylinder head x Cylinder block (3rd) - Turn 90 degree


Attila 31
  - Avensis
- Prius

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6742 Dátum: 2011.01.11 13:30:55 »
Carina topikban már kapott választ! :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6743 Dátum: 2011.01.11 22:16:23 »
Kicsit nyugtalanit  a téma, hátha itt másnak is van ötlete:

Toyota Carina E, 1.6  1997 (107LE)

 Indulásnál, álló helyből elindulva amikor már teljesen felengedtem a csúsztatásból a kuplungot, illetve a csúsztatás leges-legvégén fémes köszörülés hallatszik a váltó/motor felől. Nem olyan szörnyű de hallható. Mint amikor dizel ékszij csúszik kb 1 másodpercre.
A többi kapcsolásnál nem hallom. Aztán van mikor már párszor elindultam, akkor nem hallani.
Ha enyhén a pedálon van a lábam érzem egy kicsit vibrál!

Castrol TAF-x olajat tettem bele most, de előtte is hallható volt!

 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6744 Dátum: 2011.01.11 22:32:34 »
A Yarisom időnként hasonlót produkál: elindulásnál búgó-nyekergő hang jön a kuplungból, felengedés közben. Csak hidegen csinálja, és akkor sem mindig, de azért elég gyakran. Véleményem szerint az okozza, hogy az előző tulaj megégette kicsit a tárcsát, fel van "tükrösödve", és amiatt adja ki ezt a hangot. Véleményem szerint nem kell különösebben foglalkozni vele - zavaró, de további következménye nincs. Persze arra lehet számítani, hogy ez a tárcsa már nem fog kibírni sok-sok tízezer km-t.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6745 Dátum: 2011.01.12 09:01:56 »
Szerintem kuplungtárcsa gondok lesznek. Első nekifutásra talán kuplungot szedesd le nézesd meg. De szerintem komplett szett cserére készülj. Meg ha már lentvan érdemes is.


Kicsit nyugtalanit  a téma, hátha itt másnak is van ötlete:

Toyota Carina E, 1.6  1997 (107LE)

 Indulásnál, álló helyből elindulva amikor már teljesen felengedtem a csúsztatásból a kuplungot, illetve a csúsztatás leges-legvégén fémes köszörülés hallatszik a váltó/motor felől. Nem olyan szörnyű de hallható. Mint amikor dizel ékszij csúszik kb 1 másodpercre.
A többi kapcsolásnál nem hallom. Aztán van mikor már párszor elindultam, akkor nem hallani.
Ha enyhén a pedálon van a lábam érzem egy kicsit vibrál!

Castrol TAF-x olajat tettem bele most, de előtte is hallható volt!

 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6746 Dátum: 2011.01.12 09:10:35 »
Egyetértek az előttem szólókkal, kezdődő kuplung-hiba borítékolható. Innentől már csak Rajtad múlik, hogy mikor, éi. milyen finoman bánsz vele.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6747 Dátum: 2011.01.12 17:22:11 »
Visszatérve drica problémájához. Sok minden lehet, de én a befecskendezőre gondolnék. Sajnos a rossz üzemanyag kinyírja a d4d-ket is. Ezért a javaslatom minden 40-50 liter gázolajhoz 1 deci teljesen szintetikus 2T olaj. Higgyétek többet nem lesz a befecskendezőkkel gond. A víz ellen meg a legjobb a denaturált szesz. De szigorúan csak 2T olajjal együtt.
Én 1000L be teszek 1 L olajat

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6748 Dátum: 2011.01.12 22:14:27 »
Áthozat a Belépés... topicból:

Üdv Mindenkinek, 2000-es évjáratú Corolla Sedan gk-nál finom kormánymozdulatnál löködő kormányra lettem figyelmes. Gumira gyanakodtam, vagy fékre de egyik sem.

Vkinek vmi tipp?

Köszi.

RM

Kérem, ha valaki válaszol rá, úgy idézzen, hogy csak a kérdés maradjon benne, én ne! ;)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6749 Dátum: 2011.01.13 01:21:40 »
Üdv Mindenkinek, 2000-es évjáratú Corolla Sedan gk-nál finom kormánymozdulatnál löködő kormányra lettem figyelmes. Gumira gyanakodtam, vagy fékre de egyik sem.

Vkinek vmi tipp?
Hogy kell ezt érteni? Ha egyenes haladásnál valamelyik irányba finoman kitéríted a kormányt, akkor a kormánykeréken érezhető rázást tapasztalsz? Ha igen, akkor ezt okozhatja pl. az is, hogy valamelyik felni "üt", tehát kicsit el van deformálódva, nem teljesen egyenesen fut. Gumisnál, centrírgépre rakva, a kereket megpörgetve kiszűrhető a probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )