Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354562 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

VLina33

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6705 Dátum: 2010.12.27 10:20:03 »
Sziasztok! megtudnátok mondani , hogy a váltóba kb. hány km-enként kell olajad cserélni?-manuális váltó.Rav4, 2.0 benzinesbe.
Még egy kérdés:autómata váltóba milyen gyakran kell olajat cserélni?
Békés ,boldog ünnepeket mindenkinek :sorcerer:

mrbreaker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6706 Dátum: 2010.12.27 19:00:05 »
Sziasztok!

Egy 2004-es évjáratú 1,4 D4D (75LE) Yaris tulajdonosa vagyok immár fél éve. Két hónappal ezelőtt ingadozó alapjáratra lettem figyelmes. A jelenség általában kb. 3 perccel elindulás után jelentkezik, alapjáraton a fojtószelep ütemesen nyit-zár. Ritkán meleg motornál is tapasztalható ez az ingadozás, ilyenkor azonban álló helyzetben a fordulatszám kis mértékű emelésével, majd a gázpedál finom visszaengedésével kezelhető a probléma, hideg időben, üzemi hőfok alatt sajnos csak ritkán működik ez a látszatmegoldás. Az ingadozás az esetek 30%-ában akkor is elkezdődik, amikor a központi zárat belülről működtetem. A fojtószelep ütemes kilengesének manuális csillapításával szintén megszűnik az ingadozás - bár ezt csak mint laikus, aggódó tulajdonos teszem hozzá.

Ha valaki közületek tapasztalt hasonlót, vagy van valamilyen sejtése a probléma mibenlétéről, kérem ossza meg velem!
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6707 Dátum: 2010.12.27 19:08:54 »
Sziasztok!
Vettem egy 87-es Starlet-et 1.3 benzin 12V. ::)
Sajnos-mivel ez még karbis-a vákumcsövek egy része ki van irtva, le van dugozva. :no:
Ezért nem mükszik pl. az automata szivató, és az economy meter sem, nem egyenletes az alapjárat, hidegben nem indul, stb. Kellene valami doksi v. útmutató miután rendbe tudnám rakni a vákumcsöveket, levegő szelepeket, gombákat, érzékelőket. KÉREM SEGITSETEK,NAGYON SZERETNÉM MEGCSINÁLNI EZT A KISAUTÓT!!! Előre is köszi.
Nyugi, nem reménytelen vállalkozás :) ... Én is azt javasolnám, amit murray Mester: érdeklődj a Corollaklubosoknál is, ők jobban témában vannak ezekkel az autókkal kapcsolatosan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6708 Dátum: 2010.12.28 06:41:21 »
Sziasztok!

Egy 2004-es évjáratú 1,4 D4D (75LE) Yaris tulajdonosa vagyok immár fél éve. Két hónappal ezelőtt ingadozó alapjáratra lettem figyelmes. A jelenség általában kb. 3 perccel elindulás után jelentkezik, alapjáraton a fojtószelep ütemesen nyit-zár. Ritkán meleg motornál is tapasztalható ez az ingadozás, ilyenkor azonban álló helyzetben a fordulatszám kis mértékű emelésével, majd a gázpedál finom visszaengedésével kezelhető a probléma, hideg időben, üzemi hőfok alatt sajnos csak ritkán működik ez a látszatmegoldás. Az ingadozás az esetek 30%-ában akkor is elkezdődik, amikor a központi zárat belülről működtetem. A fojtószelep ütemes kilengesének manuális csillapításával szintén megszűnik az ingadozás - bár ezt csak mint laikus, aggódó tulajdonos teszem hozzá.

Ha valaki közületek tapasztalt hasonlót, vagy van valamilyen sejtése a probléma mibenlétéről, kérem ossza meg velem!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Mekkora mértékű ez az ingadozás?
99' Avensis 1.6 4A-FE

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6709 Dátum: 2010.12.28 14:27:50 »
Sziasztok! megtudnátok mondani , hogy a váltóba kb. hány km-enként kell olajad cserélni?-manuális váltó.Rav4, 2.0 benzinesbe.
Még egy kérdés:autómata váltóba milyen gyakran kell olajat cserélni?
Békés ,boldog ünnepeket mindenkinek :sorcerer:
Kötelezően előírt periódusidő nincsen, de 2-3 év/60e km-enként javasolt olajat cserélni.

Ha jól tudom, akkor API GL-4 szintű 75W-90-es váltóolaj az előírt.

mrbreaker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6710 Dátum: 2010.12.28 20:41:17 »
Sziasztok!

Egy 2004-es évjáratú 1,4 D4D (75LE) Yaris tulajdonosa vagyok immár fél éve. Két hónappal ezelőtt ingadozó alapjáratra lettem figyelmes. A jelenség általában kb. 3 perccel elindulás után jelentkezik, alapjáraton a fojtószelep ütemesen nyit-zár. Ritkán meleg motornál is tapasztalható ez az ingadozás, ilyenkor azonban álló helyzetben a fordulatszám kis mértékű emelésével, majd a gázpedál finom visszaengedésével kezelhető a probléma, hideg időben, üzemi hőfok alatt sajnos csak ritkán működik ez a látszatmegoldás. Az ingadozás az esetek 30%-ában akkor is elkezdődik, amikor a központi zárat belülről működtetem. A fojtószelep ütemes kilengesének manuális csillapításával szintén megszűnik az ingadozás - bár ezt csak mint laikus, aggódó tulajdonos teszem hozzá.

Ha valaki közületek tapasztalt hasonlót, vagy van valamilyen sejtése a probléma mibenlétéről, kérem ossza meg velem!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Mekkora mértékű ez az ingadozás?
A digitális kijelző miatt csak tippelni tudok: kb.100 fordulat/perc

Petike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6711 Dátum: 2010.12.29 20:04:57 »
Sziasztok!

"Klasszikus" Toyota irányjelző kapcsoló végét hogyan lehetne leszerelni? A tompított világításom előszeretettel vált vissza a középső állásban lévő helyzetjelzőre kisebb mozgatásokra. Valami kontakt nyűgje lehet belül, de nem merem/tudom széthúzni eszetlenül. A Camrymba 22+Áfa az új, hátha olcsóbban kijövök egy kis segítséggel!

Előre is köszönöm!

Péter

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6712 Dátum: 2010.12.29 20:55:35 »
Sziasztok!

Egy 2004-es évjáratú 1,4 D4D (75LE) Yaris tulajdonosa vagyok immár fél éve. Két hónappal ezelőtt ingadozó alapjáratra lettem figyelmes. A jelenség általában kb. 3 perccel elindulás után jelentkezik, alapjáraton a fojtószelep ütemesen nyit-zár. Ritkán meleg motornál is tapasztalható ez az ingadozás, ilyenkor azonban álló helyzetben a fordulatszám kis mértékű emelésével, majd a gázpedál finom visszaengedésével kezelhető a probléma, hideg időben, üzemi hőfok alatt sajnos csak ritkán működik ez a látszatmegoldás. Az ingadozás az esetek 30%-ában akkor is elkezdődik, amikor a központi zárat belülről működtetem. A fojtószelep ütemes kilengesének manuális csillapításával szintén megszűnik az ingadozás - bár ezt csak mint laikus, aggódó tulajdonos teszem hozzá.

Ha valaki közületek tapasztalt hasonlót, vagy van valamilyen sejtése a probléma mibenlétéről, kérem ossza meg velem!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Mekkora mértékű ez az ingadozás?
A digitális kijelző miatt csak tippelni tudok: kb.100 fordulat/perc
Szerintem emiatt ne aggódj.Nekem is kileng néha, főleg ha ráadom a venitillátort, a hátsó ablakfűtést.Nem sokat, inkább olyan 50-100 között ingadozik.
99' Avensis 1.6 4A-FE

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6713 Dátum: 2010.12.29 20:58:26 »
Periodikusan?
music     

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6714 Dátum: 2010.12.30 14:22:38 »
Egy 2004-es évjáratú 1,4 D4D (75LE) Yaris tulajdonosa vagyok immár fél éve. Két hónappal ezelőtt ingadozó alapjáratra lettem figyelmes. A jelenség általában kb. 3 perccel elindulás után jelentkezik, alapjáraton a fojtószelep ütemesen nyit-zár. Ritkán meleg motornál is tapasztalható ez az ingadozás, ilyenkor azonban álló helyzetben a fordulatszám kis mértékű emelésével, majd a gázpedál finom visszaengedésével kezelhető a probléma, hideg időben, üzemi hőfok alatt sajnos csak ritkán működik ez a látszatmegoldás. Az ingadozás az esetek 30%-ában akkor is elkezdődik, amikor a központi zárat belülről működtetem. A fojtószelep ütemes kilengesének manuális csillapításával szintén megszűnik az ingadozás - bár ezt csak mint laikus, aggódó tulajdonos teszem hozzá.

Ha valaki közületek tapasztalt hasonlót, vagy van valamilyen sejtése a probléma mibenlétéről, kérem ossza meg velem!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia

4A-FE motorral szerelt az Avensisünk, és az is egyenetlenül jár, mindegy neki hogy hideg vagy meleg nagyjából +/- 50 ford/perc eltérést látni a mutatón, de hallani is hogy a motor alapjárata kicsit ingadozik.
Egyik szerelő ismerős azt mondta, újra kell programozni az alapjáratot, de előtte a fojtószelep házat kell szétszedni és totál kipucolni, de ha lehet akkor szakszervizben, mert ő mitsubishi szervizben dolgozott, és azt mondja, hogy ez is hasonló ahhoz és a micsunál még az alapjárat is elment a tisztitást követően és a beprogramozás után lett jó.
Szóval fojtószelep tisztitás után újra be kell programozni neki az alapjáratot. Ennek a hivatalos szakszava: Alapbeállítás.
Ha ezt kéred, tudni fogják mit szeretnél.
Én a költözés miatt szerintem csak február körül jutok el oda, hogy ezt megcsináltassam, de ha te előbb leszel ezen túl, ird meg légyszives hogy mentek a dolgok, én is be fogok számolni róla, ahogy eddig is tettem. :)

üdv, Péter
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.30 14:27:15 írta rokafiu77 »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6715 Dátum: 2010.12.30 18:35:11 »
Én úgy tudtam, hogy a 4A-FE motor is teljesen számítógéppel vezérelt és az ECU állítja be az alapjáratot. De lehet, hogy tévedek.  :ph34r:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6716 Dátum: 2011.01.01 18:11:29 »
Üdv!
Én is úgy tudom, hogy a számítógép állítja az alapjáratot. Viszont az ingadozáson szerintem az is segíthet, ha a fojtószelepállás-visszajelzőt normálisan kipucolják, és lehet, hogy többre nincs is szükség. Az viszont lehet, hogy le kell venni róla a tápot, és elvileg visszaállnak az eredeti értékek.
Csak kíváncsiságból rákerestem, nekem is 4A-FE van:
4A-FE ECU
Elég jó az ára ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.01 18:16:59 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6717 Dátum: 2011.01.01 22:34:17 »
Egyik szerelő ismerős azt mondta, újra kell programozni az alapjáratot, de előtte a fojtószelep házat kell szétszedni és totál kipucolni, de ha lehet akkor szakszervizben, mert ő mitsubishi szervizben dolgozott, és azt mondja, hogy ez is hasonló ahhoz és a micsunál még az alapjárat is elment a tisztitást követően és a beprogramozás után lett jó.
Szóval fojtószelep tisztitás után újra be kell programozni neki az alapjáratot. Ennek a hivatalos szakszava: Alapbeállítás.
Ha ezt kéred, tudni fogják mit szeretnél.
Én még sosem hallottam róla, hogy ezt meg kellene/lehetne csinálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6718 Dátum: 2011.01.02 10:55:22 »
Üdv!

Kicsit vizsgálódtam a motortérben, bekontatktoztam a csatlakozásokat, biztositékokat, reléket stb.
Kiváncsiságból megmértem az ellenállásukat a gyertyakábeleknek.
Tudtommal 3-6 kOhm még elmegy, de ezeket mérve 5.44 kOhm - 9 kOhm-ig változó volt az ellenállás, amit kicsit sokallok. Talán a zavarszűrő miatt ennyi?
Működésben eddig nem vettem észre semmit. Érdemes esetleg cserélni vagy addig nem, amig nincs probléma belőle?
A fogyasztást akarom minimalizálni és szerintem ez is befolyásolja.
Tudna valaki gyári értékekkel szolgálni? :otlet:

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6719 Dátum: 2011.01.02 15:11:06 »
Sziasztok!

3 éves 1,4 D4D Corolla miatt írok ezúttal. A téli szünet miatt egy hetet pihent az autó (nem garázsban). Első indításkor fekete füstöt okádva, fulladozó motor mellett, hiába adtunk nagyobb gázt, a motor újra-és újra leállt (az alapjárati 800-asról esett le). Két lámpa jelent meg: Check engine, a másik az üzemanyagszűrő víztelítettség jelzője, az utóbbi pár perc után eltűnt. Nehezen, de sikerült életet lehelni a drágába, néhány kört meg is tettünk vele a környéken, azonban a motor fordulatszámát sehogy sem sikerült 3500-4000 fölé vinni. (Olyan erőtlen, mintha néhány henger nem menne...)
Motor olajszintje rendben, korábban semmi baj nem volt vele... Az utolsó leállításkor is rendben volt. Ennél a próbánál alapjáraton ment volna, ha ment volna, mert teljesen le volt fagyva...

Mi a tök történhetett? :'(
A Check engine továbbra is világít...

Tud valaki segíteni? Ötletek? (szerviz lesz a vége, de hátha van ötlet)

Köszi. :)