Jó hát egy 10 éves autónál ezek normális dolgok, de mivel ügyesen feltérképezted őket, ezek egyrészt nem egyszerre érkező kiadások, másrészt nem biztos, hogy érdemes velük foglalkozni. Azt az alapvetést ne feledd, az autó végső soron egy használati cikk, amikor egy adott hiba miatt használhatatlanná válik, akkor ráérsz kicserélni. Ezek mind olyan hibák amik mellett hivatalosan is még lazán átmész a vizsgán. Például:
- fényszórók beázása: megkeresni a repedést, szilóval leszigetelni
- kuplungcsere: csúszik? nyomnád a gázt és ahelyett hogy elinduljon felbőgve indul? Mig nem ilyen, ne cseréld.
- futómű: nézesd meg, rohad-e valami. Hacsak nem fog leszakadni, még el lehet vele így is menni
- kipufogó: na ez tényleg az a kategória amihez tök fölösleges hozzányúlni, míg nem lesz bömbölő hangja, azaz tényleg nem lukad ki fizikailag; de utána is van olyan szaki aki foltozni tud, magyarán 2-3 évvel hosszabbít az élettartamon
- váltócsapágy: lásd előbbi váltócsere
- akku: az kellemetlen ha hidegbe nem indulsz, de már 12-15ezerért is találsz belevalót
Azt a 300ezret amit ráköltenél, úgysem garantálja senki hogy nem kókler munka. Szerelők többsége sokkal rosszabb állapotú autókat tart életbe, ilyen hibákkal ha beviszed, max letörlik a port, itt-ott kalapálnak párat azt visszakapod, de a lét azt lehúzzák rólad. Aztán ha mégis el akarod adni, senki se fogja neked honorálni a beletett pénzt.
Tehát: ha volna rá keret, akkor minél hamarább cseréld le, mert se pénzügyileg, sem üzembiztonságilag jobb nem lesz. Ha nincs rá keret+macerás, akkor el lehet vele éldegélni így is. Számtalan ember örülne egy csak ilyen hibákkal rendelkező vasnak.