Az egész mizéria, úgy fest, egy félrefordítással vagy félreértéssel kezdõdött.Így került bele a gépjármûvek üzembehelyezési követelményeit és üzemben tartását szabályozó rendeletbe a fóliával kapcsolatban az autó "átláthatóságának" követelménye. Az ENSZ illetõleg az Európai Gazdasági Bizottság ide vonatkozó idegen nyelvû szövege ugyanis az autó körüli környezet beláthatóságát, tehát a vezetõ megfelelõ kilátását követeli meg, nem pedig az autón való átláthatóságot. Ha például a fóliázás szabályozásán kívül a rendelet más fejezeteiben is komolyan vették volna ezt a követelményt, akkor azonnal meg kellett volna tiltani az összes lemezelt rakterû kishaszonjármû, hátsó ablak nélküli busz, sõt minden felépítményes teherautó üzembehelyezését, hiszen ezeken sem lehet átlátni! Meg kellett volna bírságolni minden autóvezetõt aki kocsija rakterét a plafonig megrakva kihasználta annak teljes befogadóképességét, amire 2 külsõ visszapillantó tükör esetén joga van!De gond volt az utóbbi években azokkal a típusokkal ameyleknek az hátsó szélvédõjét már gyárilag sötétítették!
A rendelet mindenesetre élt, a fóliázó mûhelyek és az autósok pedig vagy lemondtak a hátsó szélvédõ fóliázásáról-pedig ott lenne talán a legnagyobb szükség féynvédõ, UV-blokkoló hatására-,vagy dacolva a hatóság szigorával a bûn útjára tértek!
A fóliagyártó Llumar magyarországi képviselete néhány évvel ezelõtt hívta fel az illetékesek figyelmét a tévedésre, és javasolta a rendelet megváltoztatását, az Európa országaiban lényegében egységes gyakorlat alkalmazását! Néhány biztató tárgyalás után azonban a Közlekedési Felügyelet emberei mosták kezeiket, hiszen õk csak a rendeletek végrehajtását ellenõrzik, a minisztérium pedig hallani sem akart a témáról!
A forgalmazó viszont nem tudta elfogadni ademokratikus intézményrendszer ez esetben nyilvánvaló mûködésképtelenségét, komolyan vette hazánk európai uniós csatlakozását , és lépett. Mint az EWFA !Európai Fólia Szövetség) tagja a brüsszeli székhelyû szervezet ügyvédjének segítségével az Európai Tanács beperelte a magyar államot! Errõl a teljes iratanyag megküldésével értesítették a minisztériumot, ahol csodák csodájára megmozdult a gépezet, és hamarosan meg is született az Európában megszokott szabályozáshoz igazodó magyar rendelet! Eszerint már nem csak a személyautók hátsó ablakaira lehet sötét fóliát ragasztani, hanem a hátsó szélvédõre és az elsõ szélvédõ felsõ részére is, illetve a szélvédõ fennmaradó részére és az elsõ oldalablakokra is ragasztható világos fólia - de csak "H"engedélyszámmal rendelkezõ!
Na ennyi és most a számok!