Azért is kérdem, mert minap bemelegedve leesett az alapjáratom 600 alá, és bár az alapjárati motor 500 körül kinyitott, és szépen visszaemelt, de ilyen eset még nem fordult elő velem. Igaz, hogy 1/3-nyi etanol van most bent a hideg ellenére (bár nem vallom be, de igenis zavar a kormos kipuffogóm, és úgy emlékszem, etanolozáskor kitisztult) . Annak elvileg kevesebb levegő is elég lenne, de lehet, hogy nincs összefüggés. Az is lehet, hogy a testelésel van gond (bár nyáron lepucoltam és átcineztem a testkábeleket), vagy kitudja?
Sziasztok!
NA, utánjártam a dolognak. Mikor már bemelegedve lámpánál induláskor is lefulladt, meguntam. Megnéztem a hibakódot, jött is rögtön 3:
21 - Lambda szenzor hiba
22 - Vízhőmérséklet-jelző hiba
25 - túl szegény keverék
Nem tudtam, mikoriak a kódok, mert utoljára tavaly télen volt kivéve az aksi, és egyszer sem volt helikopter, de gondoltam, hogy van összefüggés: bemelegedett állapotban, zárt fojtószelepnél jelentkező fulladás, alacsony alapjárat, a fogyasztást most nem tudom megmondani. Mindenesetre wd40-nel befujkáltam a vízgomba csatlakozóit, és kisütöttem a kódot az EFI bizti 1 perces kivételével (nálam 20 A-es, nem 15-ös, mint a Celica manualban - a neten talált kép szerint másnál is - nagyon gyors módszer, és nem kell újraprogramozni a rádiót
), majd hajtottam vegyesben. Indulás nagyon sima, majd egy idő után mintha érzéketlen lett volna a gázpedálra. Közben utánakerestem, és kiderült, hogy más is járt így: a
nyáron működő keverék hidegben már fulladozást okoz.
Megint kivillogtattam, most már csak a 21-es kód jött vissza. Tank kb. félig, telenyomtan b95-tel, ismét 2X10 km út, mindkétszer ellenőrzés, de hibakód nincs. Egyenletesebben gyorsul (már amennyire ilyen időben nyomom neki), a fogyasztásra kíváncsi leszek. Persze még ránézek párszor, ha valami változna, beszámolok.
Talán a hidegben sűrűbb, több oxigént taralmazó levegő az, ami már annyira elszegényíti a keveréket, hogy az ECU beállításai nem tudják kezelni? Mindenesetre rendellenes melegedés, kopogás nem volt: a többi szenzorok jelei vsz. megakadályozzák a nagyobb gondot, de egyenetlen járás, bizonytalan hgyorsulás jelzi a problémát.
Ami az egészben számomra meglepő volt, hogy hibakód úgy is létrejön, hogy a sárga helikopter nem jelez be.
JA igen: és közben volt 4 nap szünet. Első indításnál
azonnal elaludt az olajnyomáslámpa (kb. 11 e km van az olajban).