Igen, erre eddig nem figyeltem, hogy gyorsulás mérés előtt huzamosabb ideig (napokig) országuton használjam a járgányt. Gyorsulást eddig úgy mértem, hogy az autót kb. 10-15km-en keresztül "melegítettem", pörgetgettem, de lehet, hogy ez kevés.
A kérdésedre válaszolva: a 80-120-nál 2-3, 80-160-nál 2-3-4, vagyis itt már kétszer is váltottam. Igyekeztem nagyon gyorsan váltani, de nem kizárt, hogy 1-2 tized mp-cel még lehetne gyorsabban.
A melegítést nagyon okosan tetted . Viszont az tényleg lehet , hogy egy hosszabb , húzósabb országúti vagy autópályás gangolás után tudnál még jobb értékeket is mérni . Bár , mondom , a 7.6 nagyon is jó , elvégre a gyár 8.4-et ad meg (sokak szerint ez kamu , hogy több legyen a Celicáénál , de én erről nem vagyok meggyőződve) .
Ami a 80-120 és 80-160 méréseidet illeti : ezekkel az a gond , hogy nincs mihez viszonyítani őket . Ugyanis ilyen méréseket az autóslapok nem szoktak csinálni . Ők két dolgot mérnek : a gyorsulást 0-ról egy adott sebességre (0-100 , 0-130 , 0-160 stb) - vagy a rugalmasságot , ezek között pl. szerepel a 80-120 is (60-100-at és 80-120-at mérnek leggyakrabban) , ezt viszont mindig egy adott sebességfokozatban (a leggyakrabban négyesben , ötösben , és ha van hatosban) mérik , váltás nélkül , hogy ezzel kiderüljön , mennyire tud a motor alacsony fordulatról , nyomatékból húzni .
Persze ettől még lehetne a te méréseidet is használni , mert pl. ha mérnének 0-80 gyorsulást , akkor a 0-160 gyorsulás értékéből ezt kivonva kijönne a 80-160 gyorsulás - csak a gond az , hogy 0-80 gyorsulást nem nagyon szoktak mérni .
Úgyhogy javaslom , hogy ha olyan méréseket szeretnél , amelyeket sok , lapokban szereplő adattal össze lehet hasonlítani , akkor egyrészt csinálj rugalmassági méréseket a fent említett módon (pl. 60-ról 100-ra négyesben) , másrészt mérj 0-ról adott sebességekig , harmadrészt mérj mondjuk 100-ról 160-ra .
Ja , és érdemes lemérni a 0-ról 400 méterre és 0-ról 1000 méterre történő gyorsulást is , mert ezeket is gyakran meg szokták adni :idea: