Szia! A vízcsöveket lehúzásuk előtt egy-egy pillanatszorítóval szorítsd össze, akkor csak annyi hűtővíz vész el, amennyi a házban van. A visszaszerelés után persze légteleníteni kell a rendszert.
Sziasztok,
Végezetem a motor szívó oldali tisztításával, most úgy tűnik rendben van szépen megy a motor, a katalizátor hiba sem jön elő szóval bizakodó vagyok
.
Elsőként nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét és tanácsait nagyon sokat segítettek.
Gondoltam leírom a tapasztalatokat ha valaki hasonló lelkes ám amatőr szerelő ezzel próbálkozna ne fusson bele abba amibe én:
1. Bármit is gondoltál arról, hogy mennyi idő lesz szorozd meg 2vel. (iszonyat sok beragadt, beszorult, berohadt csavar és cső lesz ami egy ilyen idős autónál megszokott de én nem gondoltam hogy kb mindegyik az lesz)
2. Én szétkaptam teljesen a fojtószelep házat leszedtem az alapjárati sebesség mérő szenzort is, itt van egy tömítés, amit semmivel nem lehet pótolni, csak az ide gyártottal (22215)
3. A házba be és kimenő vízcsövek teljesen bele vannak gyógyulva (igen nekem ez nem volt egyértelmű hogy ott van egy rész ami hűtővizes!!) ezek nélkül ki se lehet venni a házat azt a két csövet én csak levágni tudtam, így azokat is érdemes előre beszerezni: 16264, 16261 (a toyota már nem gyártja így valszeg csak után gyártott lesz vagy egy másik csőből kell méretre vágni), mindkettő 8as belső átmérőjű. Hogy ne keljen teljesen leengedni a hűtővizet én két csavart tettem bele a csőbe ideiglenesen (úgy is kuka mindkettő mindegy neki) A szorítók egyszerűen nem fértek oda. A csövek olyan picik és annyira méretre szabottak hogy ha levágod akkor kuka is.
4. Nekem a pillangószelep szinte tiszta volt, és a ház is csak az alapjárati sebességmérő szenzor forgórésze volt teljesen elkoszolódva. Van akinek oda a tömítés hibája miatt belemegy a víz is, nekem csak a kosz miatt akadt, szorult nem forgott szépen. De mire leszedtem... 4 csavar rögzíti a házhoz, 2 a szenzort a forgólapáthoz. Na nekem ezeket fúrni kellett egyrészt mivel teljesen össze voltak rohadva, másrészt, a szenzort rögzítő csavarok valami torxhoz hasonlító de 5 ágúak voltak, így lehetetlen volt a leszedésük.
5. az összeszerelésnél én mindenhova ahova csak lehetett kentem univerzális tömítőanyagot. Valami szilikonos kék cucc, bírja a meleget az olajat a vizet mindent. Érdemes mert hiába tisztítasz meg mindent tökéletesen már vannak kis vetemedések.
6. Én a végén vettem észre hogy a ház felső részéből a motorba tartó légcső (12261) el van repedve, és baromi kemény, ezért azt is cseréltem, nehogy már a repedés miatt szívjak megint.
Gondolom sok embernek ezek evidens és egyszerű dolgok de én rendesen megszenvedtem vele, és főleg hogy ide oda rohangáltam a bolt és az autóm között, persze szerelés közben találtam ezeket így több össze és szétszerelés volt.... Tudom tudom amatőr dolog azóta találtam ezt az oldalt:
http://toyotamarket.ru/eu/ itt minden ábra megvan ami csak kell.
De gondoltam leírom hátha valakinek megspórolom a többszöri utat a boltba, és a várakozást a rendelések megérkezésére.
De ne értsétek félre imádtam csinálni, és jó érzés hogy végre sikerült az ami egyébként több szerelőnek nem (jó nem voltak toyota specifikus szerelők, de akkor is).
Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, remélem egy ideig most nem turkálok a motortérbe mert minden tökéletes