Én még csak egy ilyenen voltam, de ez nagyon jó buli. Aki nálam tapasztaltabb ilyen téren, az ne fogja vissza magát, nagyon szivesen benne lennék egy Toyota klubos változatban!
Itt meg egy totalcaros cikk arról hogy miről is van szó tulajdonképpen:
Az útszéli K
Skoda Trophy tájékozódási autóverseny
Rossz az, aki rosszra gondol. Jelen esetben nem a legősibb mesterségről van szó, hanem a szombati Skoda Trophy nevű tájékozódási verseny egyik feladatáról: A4-es papírlapra nyomtatott betűket kellett az út menti tereptárgyakon megtalálni. A szombati tájékozódási versenyen csapatunk minden betűt megtalált, de egy bonyolult esztergomi körforgalomban összeszedett 20 perces késés miatt lecsúszott a dobogóról.
- - - - - -
Németh Attila ((nemethattila@totalcar.hu))
2001. május 7., hétfő 9:59
Az 5. éve működő Skoda Klub rendezésében megtartott szombati Skoda Trophy verseny a city rallye műfajába tartozott. Autóverseny, de a lényeg nem a sebesség, hanem a navigálás: 1) végig kell menni egy itinerről kisilabizálandó útvonalon, 2) mindeközben trükkös feladatokat kell megoldani. A feladat első ránézésre nem is olyan bonyolult; nincs jelentősége, ki milyen teljesítményű autóval vesz részt rajta, mivel ez a fajta verseny nem a bravúros vezetéstechnikáról szól, sokkal inkább a koncentrálókészségről és helyzetfelismerésről.
14 autó a régi Octavia Kombitól a legfrissebb Fabiáig, és autónként átlagban 3 fő vágott neki a versenynek. Csapatunk tagjai: jómagam mint térképolvasó és csapatkapitány, Szekeres W. Stevie Felicia-tulajdonos és csapatkapitány, valamint Busánszky Lajos okleveles betűszámláló és csapatkapitány.
Király Gábor, a tapasztalt city rallye versenyző volt az esemény főszervezője. Szerinte "kifejezetten egyszerű" pályát találtak ki nekünk amatőröknek: 60 kilométer 3 óra szintidő alatt, három részből álló itiner, és egyszerű feladatok: számolni az útvonal melletti tereptárgyakra felragasztott, A4 méretű S, K, O, D, A betűket, összegyűjteni a pecséteket az ellenőrző pontokon és megválaszolni néhány egyszerű kérdést Murányiné szombati nyitvatartásáról vagy a piliszentlászlói villanyszerelő mobilszámáről. Ezeket a spéci infókat az itiner alapján, az útvonalon végighajtva lehetett beszerezni.
A skodások kiskátéjának alapos ismeretét volt hivatott számszerűsíteni a Skoda totó című tesztlap, amelyet a mladá boleslav-i gyár nyugdíjasklubjának Cavinton-nal kokszolt szellemi tőkéje birtokában sem lett volna egyszerű helyesen megválaszolni. (Mekkora felni átmérővel készítették a régi Octavia-t? a) 14" b) 15" c)16"? ) (A helyes válasz egyébként 15".) Jelentős segítség volt Stevie skodás szakkönyv-gyűjetménye (megengedett segédeszköz!!), amelyet a nap kezdetén még vonakodva trógeroltunk le az autóhoz.
Amikor a versenyt szervező Somossy Szabolcs a rajtnál a kezembe nyomta az "itiner" nevű dokumentumcsomagot, úgy bámultam a papírokra, hogy ezek után nyugodtan foglalkozhatnék újszülött kisborjak képzésével, mi is a teendő egy "újkapu" esetén. Különös piktogramok, ezernyi apró részlet, amire mind figyelni kell.
A Hajógyári szigetről indulva mindjárt a Szentendrei úton sikerült magabiztosan eltévednie a Totalcar Team-nek, dehát minden kezdet nehéz. Visszatalálva az eredeti útvonalra utunk Pilisszántón és Csobánkán vezetett át. Szorgalmasan gyűjtöttük a szükséges betűket és helyenként ostoba kérdésekkel zaklattuk a helybelieket. Azóta is sokkos állapotban bámul maga elé az a bringás kisfiú, akitől Pilisszentléleken satufékkel landolva rögtön a helybeli hősi halottak száma iránt kezdtünk érdeklődni.
Mivel enyhe késében voltunk, egy húzós szerpentin szakasz után égett Ferodol-szagot árasztva érkeztünk meg Esztergomba, ahol mindjárt az első kellemes meglepetést az jelentette, hogy a harmadik számú itinert fordítva kellett nézni, azaz az ábrák tükörképe szolgált a szükséges információval. Ez egy egyszerű jobb vagy bal eltérés esetén még fejben megoldható feladat, de meglehetősen boldogtalan a navigátor, amikor egy hat kiágazásos körforgalom tükörképének rejtélyére próbál rájönni, ráadásul a közlekedés többi résztvevőjének érthető nemtetszés-nyilvánításainak közepette.
A megadott időkeretet körülbelül végül 20 perccel túllépve fordultunk be a célba. Itt a versenybizottság elnéző köhécselése közben próbáltuk felhíni a Totalcar rallye szakíróját, J.F.-et, hogy megválaszoljuk a totó utolsó kérdését, vajon milyen típusú Skoda autóval versenyzett Ferjáncz Attila, amikor mi még az óvoda bejáratát is legfeljebb félelemmel vegyes tisztelettel nézegettük. J.F. azonban nem vette fel a telefont, így Stevie az "ecc-pecc-kimehecc" tudományos alapú kiszámolóssal választotta ki (az egyébként helyes) választ: 1000MB.
Bár az összes feladatot megoldottuk, az összes betűt megtaláltuk, a jelentős késés miatt lemaradtunk a dobogóról. De van lehetőség a javításra: a július 19-22-én megrendezésre kerülő III. Pécsi Országos Skoda találkozón is lesz Skoda Trophy. A beígért éjszakai etapok miatt szükségünk lesz GPS-re, éjjellátó készülékre, valamint a riválisok helyzetét fentről követő légi támogatásra. Stevie azonban már előre lelkesedik: bár a mostani ötödik hely is szépen csillog, Pécsett a dobogóra kerülés a cél.