Nekem annyi tapasztalatom van a témában , hogy az utóbbi pár évben egyrészt jóbarátném ex-Volvoja , másrészt egyik jóbarátom Coltja kapott egy komplett alvázvédelmet ; a Camryn meg még anno a Moszkvicson pedig én magam csináltam részlegest .
A komplett elég egyszerû mûsor : 1. lépés : mûanyag sárvédõ-doblemezeket leszerelni . 2. lépés : irány autókozmetika (NEM gépi mosó) , alvázmosást csináltatni . Tisztességes , alapos alvázmosást . Olyan 1500-2000 HUF körül van (itt) . 3. lépés : autót (lehetõleg fedett helyen) legalább két napig száradni hagyni . 4. lépés : autót elvinni alvázvédelemmel is foglalkozó szakihoz (ezek jellemzõen fényezõk) , persze úgy , hogy közben ne kapjon koszt , vizet az alja megint . Maga az alvázvédelem olyan 15-20 ezer között van , egy nap alatt megvan .
Utána az autó jellemzõen kicsit büdös pár napig , mert a szakik többnyire baxnak a kipufogót lemaszkolni - ez valóban nem is okvetlenül szükséges , csak hát ugye utána az elsõ pár alkalommal büdös lesz , mikor felmelegszik . De ennyi a hátulütõ , és cserében az autó alja szépen védve van .
Megjegyzem , ahogy Trotter Ritter is mondta : ha átrozsdásodás van , azt ugyan meg nem állítja ez . Azt ki kell hegesztetni . Felületi rozsdásodást is célszerû elõtte lekezelni - nagyon jól le lett írva , hogy miként .
Én ez utóbbit tettem a Moszkvicson meg a Camryn , és utána ecsettel festettem az érintett részeket .
------------------------------
Amúgy hozzátenném , hogy az igazán gonosz és költséges átrozsdásodásoktól az alvázvédelem sajnos nem véd igazán meg . Azok ugyanis jellemzõen belülrõl , a különféle üreges szelvények (küszöbök , hossz- és kereszttartók stb) belsejébõl rágják magukat kifelé - márpedig ezekre a helyekre az alvázvédelem nem jut be . Ezeknek a kivédésére üregvédelem kell , de az már egy másik téma ...