Ma megvolt a "motorfelújításom" .
Picit szívszorító látvány amikor délben 1 db kissebb aluminiumöntvénydarabkából állt a motorom viszont annál örömtelibb volt este ezzel a motorral autózni.
Először szeretném megköszönni ennek a 2 nagyszerű srácnak a munkáját, amit csináltak.
Még sose láttam szerelőket ilyen jól dolgozni. Rengeteg mindent kellett kiszedni és visszatenni a helyére az utolsó csavarig és ez simán ment nekik. Pedig legalább 200-250 csavart kellett eredeti helyére visszarakni.
Nagyon körültekintően és gyorsan dolgoztak végig talán csak én tettem néha fel nekik 1-1 kérdést. Minden felületet géppel letisztítottak, lefújtak újrapasztáztak. Amit cserélni kellett ideértve a pasztát és tömítéseket olajszűrőt is gyári Toyota ment bele. Ez a biztos.
A dugattyúk maradtak a régiek így a gyűrűket se kellett levenni azok is maradtak. A dugók teteje picit kokszos , fekete volt azt mondták a sok lassú városi kis fordulaton járt tempó miatt van. Idővel többet kell majd pörgetni a motort, hogy leégjen róla a koksz.
Miután összerakták a motort 10W-40-es TOYOTA feliratú olaj ment bele. Ez lesz bent 1000 km-.ig utána le lesz cserélve tetszőlegesre. 1000 km-ig nem szabad 3000 ford/perc fölé hajtani a motort erre figyelni kell. Most autóztam vele az M0-áson olyan 90-es tempót ez kb 2700-as fordulatnak felel meg. 3000-esnél megy 100-at 5-ösben.
Pont 1000 km múlva meg is lesz a kocsin a 75 ezres szerviz.
Megy majd a pecsét a szervizkönyvbe.
A fogyasztás egész jó legalábbis a fedcomp folyamatos 80-as sebességnél 4.6 l/100km-t mutatott. Hazaérve 4.5 lett az átlagfogyi. Az ECU gyári az injektorok egy Avensisből lettek áttéve tehát nagyobbak.
Ezek nemtudom milyen értékek mivel még nem volt chipelés akár valósak is lehetnek. Nagyon jól húz az autó itt az alsó fordulatszám tartományban , érezhetően 5-ösben se kell visszaváltani ha egy emelkedő jön simán fölmegy rajta. Ez eddig nem így volt.
A motor hangja szebb lett, talán halkabb és mélyebb lett, ami egész jó.
Ki kell rá gondolni egy jó kipufogórendszert és utána jöhet a chipelés . Már most érezni, hogy sokkal erősebb lett a motor pedig 3000 főlé még nem forgattam.
És szeretném eloszlatni azt a tévhitet,hogy a Motul váltóolajtól lesz majd könnyebb illetve simább a váltás. Ez nem így van. Az én váltóolajam leengedték és azután vissza lett ugyanaz öntve és ez Castrol 75W-90 -es olaj. Már eddig 10 ezret ment. Zsolt megzsírozta a váltóbowdeneket valahol lent és mikor kigurultam a műhelyből, azt hittem valami nincs rendben mert pihe könnyű volt vele váltani mintha nem is lenne benne a 2 bowden olyan könnyen ment.
Pedig "csak" meg lettek zsírozva és hihetetlenül finom lett. Tehát nem a váltóolajtól.