Ha tenyleg ovatosan mentel, akkor valoszinulkeg Bank1 system too rich (azaz tul dus keverek) - az ECU ugye azt hiszi 1.4-es mocija van es amikor beallitja a kevereket 14.7:1 levego benzinre (amit mer az elso lambda szondaval) akkor megjegyzi, ha a rovid tavu es hosszu tavu uzemanyag strategia osszege alacsonyabb-e a 30%-nal egyuttesen, mint a beprogramozott ertekek.
Meg kellene nezni igazabol.
Megnéztük: Bank1 System too rich. Ki lett véve ,most megint nem ég ez a check engine lámpa.
Mondtam...viszont azt meg kellett volna jegyezni, hogy mikor tarolta el a hibat (fordulatszam, terheles, vizhofok, LTFT es STFT ertekek, closed loop volt-e vagy open loop, stb). Mondjuk mindegy, mert valoszinuleg ismet be fogja irni.
Nem tudod megmondani az ECU-nak, hogy mas a motor, ezert van nekem is 3 motorvezerlom egyszerre, vagypedig ezert kellene egy VEMS, Apexi, LinkECU, stb.
A TS motorvezerlojet nem tudod felrakni, minden mas rajta, a csatlakozok is (nem veletlen). A szoftvert elvileg nem lehet kiolvasni a Toyota jobban titkosit, mint a tobbiek.
Ha closed loopban irja be a Bank1 system too rich-et, akkor fel van adva a lecke...mert abba nem lesz egyszeru ranyulni, ezert lenne jo tudni, hogy a chipelos srac igazabol mit csinal a cuccal.
Ha kiveszed a masodik katalizatort, akkor valoszinu bye-bye zoldkartya, de emlekeim szerint a masodik lambda szonda a masodik kat elott van, igy az ECU nem fog tudni errol es nem ir hibat. Mondjuk ha tartosan marad a Bank1 system too rich hibakod, akkor az automatikusan bukta a zoldkartyan, mert az ODB rendszer jelzi a vizsgalatkor, hogy nem okes a kornyezetvedelmi rendszer.
Ha ismet kigyullad a lampa, akkor (jegyezd fel eppen, hogy mentel es miota, mennyivel, mennyire nyomtad) majd probald ki, hogy nem nyulsz hozza es mesz ovatosan tovabb ugy, hogy 2-3szor minimum 20-25km mesz egyhuzamban es kozte hagyod lehulni a motort valamennyire. Ha ezek utan eltunik-e a check engine lampa az jo jel. A gyari ECU ennel a hibanal, ha az 2 teljes erteku vezetesi ciklus alatt nem jon elo, akkor ideiglenes hibanak veszi es leoltja a lampat, bar a hibakod tarolva marad.
Nekem ketszer volt Bank1 system too rich hibam, de az pont egy nagyon kover gazas, taposos resz utani visszahutesnel (Kakucsring es Szlovenia), viszont ez a 3 motorvezerlo parhuzamos mukodesenek nem 100%-os osszhangja miatt volt, ezt utolag meg tudtam szuntetni es el is aludt a lampa 2 ciklus utan, azota mentem 3000km-t, Euroring, Hungaroring, egyeb szaguldozas es most jo.