Most voltam a klímásnál. Bosch állomása van, nagyon komoly a gép, mindent tud és csinál: leszív, mér, vákuumot csinál, nyomáspróbázik, feltölti a rendszert gázzal, UV-val és olajjal is.
A gyári érték a gázmennyiségre: 490g+-30 g. Ehhez képest 280g volt csak benne, pedig 2 éve tavasszal lett feltöltve. Ezért sem hűtött rendesen többek között. Most sokkal hidegebbet fúj, de még így sem mondom, hogy fagyaszt, mint anno a G Astra klímája. Most kellemes, igaz, ma nincsen 35-40 fok, majd a nagy hőségben kiderül...
Éredekes, hogy ennyi gázt eleresztett, pedig látható szivárgás sehol sincsen. Most kapott UV markert, így a szivárgás a későbbiekben könnyebben detektálható. Bár nem igazán könnyű így sem a dolog a klímás szerint, mert ez a szivárgás mennyiség pont akkora, hogy idegesítően 2-3 évete töltést igényel, viszont a szivárgás okát lehetetlen megállípítani, mert ahhoz viszont kicsit. Azt mondta, ha nem fokozódik, akkor nem érdemes szétszedni komolyabb vizsgálatra a rendszert, elméletileg még ez "tűrésen belül van".
Az olajmennyisége sem volt túl sok a rendszernek, az előírt mennyiség 1/3-a volt csak benne. Ez mondjuk érdekes, mert leengedve sosem volt a rendszer ilyen szinten, az olaj nem volt sosem elfolyatva, mert az látszana, így elképzelhető, hogy a mkereskedésben tettek bele keveset, ahol beszerelték vásárláskor. Mindegy is, most fel van a spéci klímaolajjal töltve kellő mértékben.
Állítólag a rendszer most tökéletes minden szempontból, minden értéke megfelelő. A kompresszor nyomása is OK e szerint a szerelő szerint, bár 1.500 alatt eléggé gyenge. A klíma rendszer és a gáz mennyisége alapján átlagosnak számít a klíma teljesítménye a szerelő szerint, ehhez képest mégsem mondom azt, hogy annyira fagyasztana.
A kondenzvíz kifolyik rendesen, a klíma miután kapott általam új szűrőt és ki is pucoltam, így nem büdös most. Elvileg most 100%-os minden. A kérdés csak az, hogy meddig lesz ez így.
Szerk:
A klíma szervizállomással történő gáztöltése UV markerrel és olajjal összesen "12.000+ÁFA" volt, nem kevés.
Bár ha azt nézem, hogy most ilyen állomást 800-ért láttam a Bárdi katalógusban, akkor megértem, hogy nem olcsó a művelet, hiszen kell vagy 100-150 autót szerelni, mire behozza az árát...
A szerelést itt egy helyi autóműszerész csinálta, akinek a klíma a másik fő profilja. A beszerelésétől kezdve a pucolásáig mindent vállal. Szerintem szakszerűen dolgoznak és udvariasak is, válaszoltak az 500 db kérdésemre a művelet közben.