na pont ez az. nem törölgetek egy tragacsot órákig.
most így csinálom:
-kerti slaggal szórófejjel átlocsolom
-meleg vízes vödörbe sampon. azzal áttörlöm de van hogy kihagyok egy -két koszfoltot .
-leveretem slaggal
ha vennék egy ilyet akkor víz-hab-víz és helló. nem a nemtommilyen árnyalati foltokkal van bajom hanem a koszfoltokkal. azt meg csak leszedi
Én úgy szoktam, hogy beállok az autóval egy nagynyomású mosóba és kb 700Ft-ból kompletten lemosom 2 féle programmal. Első körben kb 100Ft-ból körbe vizezem (ez is a mosóprogram), majd újra kezdem az elejéről, immár alaposan, mindig föntről lefelé haladva, vízszintes sávokban mozgatva a mosófejet. Utána kb az utolsó 100-150Ft-ból öblítem tiszta vízzel. A mosóban az öblítőbe svájci wax-ot kevernek, emiatt cseppmentesen szárad. Ritkán szoktam törölgetni, inkább megyek egy kört. A wax hatására a menetszél lefújja a vízcseppeket a kasztniról.
Ahol marad, azt letörlöm enyhén nedves mikroszálassal. Sötét fényezést képtelenség tökéletesen tisztán tartani, így nem is törekszem rá. Azért az ablakokat mindig szárazra törlöm, de a kasztnit nem.
Sajnos, azonban, hiába mosom rendszeresen az autót, az éves kozmetika alkalmával látványos a fényezés megtisztulása. Egyszerűen szükséges lenne mindig samponnal is áttörölni a kasztnit, mielőtt leöblítem, mert a magas nyomású rajta hagy némi "film" rétegnyi szennyeződést, ami az idők során (értsd: 1 év alatt) odaragad a felületre. Bajt nem okoz, csak nem lesz már tőle olyan igazán mély a sötét metál fénye az autónak. Mindez a kozmetika után szokott látványos lenni igazán...
A K2 és testvéreihez szükséges a szivacsos-samponos tisztítás, mert önmagában nem tud akkora nyomást előállítani, hogy alaposan tisztítson. Ráadásul, ha nem tévedek, nem is melegvizes, hideggel, pedig nem lehet tisztára mosni.