Hétvégén ránézek, ha elfogadható idő lesz. Mire vidékre hazaérek, úgyis bemelegszik, és klattyog még alap álló helyzetben is.
Azt már láttam a rajzról, hogy elvileg két szervó motor, és egy mode állító motor van. Utóbbi a levegő terelésének útvonalát állítja. A két szervó közül az egyik a digit klíma alapján beállított hömérséklethez hangolja a beáramló levegőt, úgy hogy mozgatja a légterelőlapot a hideg/a radiátorról érkező közt (ez a jelenleg feltételezett működési elv, amit a netes anyagokból ki tudtam hámozni). Ez a szervó motor viszont a legtöbb oldalon, videón látottak szerint a vezető oldalon a gázpedál fölött van.. ("Avensis heat flap motor" vagy blend motor, ilyesmivel kell keresni rá neten). Aztán ami kérdéses, hogy van még egy szervó motor, amit a robbantott ábra szintén csak a vezető oldalra mutat kicsit fentebbre, de annak a funkcióját még nem tudtam megtalálni. Én ennek ellenére a kesztyűtartó kivételével fogok kezdeni, és abból az irányból meghallgatni, hogy vajon onnan jön-e vagy a vezető oldal felől.
Ha már a motor meglenne, akkor az előrelépés lenne. A netes leírások alapján szétpattintható. Van benne egy sima villanymotor egy csigával, ami fogaskerekeket hatjt. A zörgés egyik forrása lehet a motoron lévő csiga fellazulása. A videóban benne van a megoldás. A másik, hogy konkrétan a motor karja és az a nút, amibe az beleilleszkedik a légterelő lapon, aközöttt zörgölődik...talán kopás miatt, bár nem láttam rajta kopást a netes videón, de megoldást sem írtak rá. Igaz az egy Sienna volt, amiről ezt a zörgést felvették videóra. Ebben az esetben is a vezető oldalon a gázpedál fölött volt a motor ami zörgött.
A megoldás megvan, már meg is javítottam.
A hiba pont ugyanaz, mint az alábbi videóban, és az állító motor is ugyanígy néz ki. Nekem az utasoldali zörgött, de lehet idővel a többit is meg kellene javítani..
https://www.youtube.com/watch?v=s9S5B1Dn3j4Én mondjuk nem a motoron lévő kis rögzítő elemet kalapáltam fentebb, hanem a tokban lévő műanyag végtartót forrasztóval kicsit odébb forrasztottam, hogy jobban szorítsa oda a motor tengelyét. Lényegében, hogy a csiga ne tudjon mozogni a tengelyen. Ennek egyébként a lényege ugyanaz, mint a videón bemutatottnak, csak én így biztosabbnak, és egyszerűbbnek láttam.
Az utasoldali motor kiépítése egyébként közepesen nehéz. A kesztyűtartót ki kell venni, a középkonzol résznél látható egy lefelé irányuló fekete levegőcső műanyagból. A csövet két csavar rögzíti, az egyik a szellőztető motor tartójához, a másik egy nagyobb csavar a kesztyűtartót tartó műszerfali részhez. Ezeket ki kell venni, majd az említett csövet szét kell pattintani. Na ez a rész nem annyira egyszerű. Kis műanyag patentek vannak rajta körben, azokat egy csavarhúzóval óvatosan kifeszigettem, és a külső oldalát felfelé húzva, az alsók is kipattantak. Ez után ki lehet venni a cső külső felét. A belső felet két műanyag pöcök fogja, azt kell kipattintani, és kijön a belső fele is a csőnek. Így már látható a motor, amit két csavar fog. A motor javítása után a vissza művelet ugyanez. Én sajnos előbb raktam össze a szellőző csövét kinn, na úgy nem könnyű visszarakni, érdemesebb a helyén összepattintani a két féldarabot. Kifelé tuti nem jönne ki szerintem egyben.
Csináltam pár képet, de a telefon most lemerült, ma vagy holnap dobok fel pár képet a szellőző csőről.
Most teljes csend van, csak az állító motor nagyon-nagyon halk működését lehet hallani, ha oda hajolok, és nagyon fülelek. Lényegében nem hallható semmi sem álló helyzetben, sem menet közben. Szóval a recsegő ropogó zaj megszűnt végre.