Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1383581 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2805 Dátum: 2015.03.03 10:01:01 »
Szia!
Dícsérendő a hozzáállásod az autóhoz!
Pest Megyében leggyakrabban a Charlie Bt.-t (Monor) szoktuk javasolni. Kifejezetten Toyota szaki (Sintár Károly), ért a dolgához, megbízható, noha, nem dolgozik olcsón. Ez azért általában együtt jár...

Nem vagyok autószerelő, de én úgy tudom, hogy a kifugó gáz nem juthat a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályába. A kipufogóból az EGR szelepen keresztül a gáz egy része visszavezetődik a szívócsőbe, majd a motor belsejébe, az égéstérbe, de innen a víztartályba fizikailag nem juthat elvileg.
Kompressziómérés itt is lehetséges, de veszteséget érdemesebb mérni, az pontosabb adatot ad. A kompressziómérés inkább az egyes hengerekben lévő nyomás összehasonlítására jó, nem ad pontos értéket, szemben a veszteségméréssel. Utóbbihoz komolyabb műszer szükségeltetik.

Nem tudom, hogy esetleg endoszkópos vizsgálattal meddig lehet belemászni a motor belsejébe szétszedés nélkül, de szokták alkalmazni pl a hengerfal, dugattyúk vizsgálatára. A szelepfedelet is le lehet venni, bár, nem tudom, ez elegendő lenne-e, hiszen, így csak a szelepekre nyílna rálátás felülről, de ott nem sok minden látszik, inkább a hengerfej alsó oldala lehetne érdekes, illetve, a szelepház belülről... 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sipi87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2806 Dátum: 2015.03.05 09:52:41 »
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem azzal a problémával kapcsolatban hogy 2.0 D-4D avensis (t22, 2001) motorja valamiért nem forog terhelés alatt 3200 ford/min fölé, 3000-es fordulat alatt hiba és tünetmentes, nem füstöl nem erőtlen, de 3200-nál elveszi a teljesítményt bármelyik fokozatban, semelyik kontrol lámpa nem villan föl egyszerűen csak leveszi a teljesítményt!?

Mi a lehet a gond? :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:

előre is köszönöm a segítséget

Üdv
Sipi

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2807 Dátum: 2015.03.08 12:16:32 »
Sziasztok!

Sajnos úgy tünik hogy amivel már egy éve bajlódok, kezd roszabb lenni.Egyre nehezebben indul az autó hidegbe. Bevittem szervizbe, hibakód az persze nincs, de azt mondták nagy valószinüséggel porlasztócsere.Viszont az több 100 ezer forint. Szóval....  esetleg tud valaki valahol egy boltot ahol baráti áron meg tudnám venni?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2808 Dátum: 2015.03.10 20:18:52 »
Sziasztok,

Csak gondoltam megosztom itt, hogy hogy néz ki a D-CAT motorolaja 10000km után. Szerintem nagyon ritka, hogy egy dízel motor olaja ilyen tiszta maradjon ennyi km után (a motorban 230 ezer van).

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

akorosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2809 Dátum: 2015.03.13 10:11:14 »
Sziasztok,

másfél hete írtam néhány kérdést a fórumba, erre a topicra, azóta kaptam néhány választ, illetve van néhány új információm, amit megosztanék veletek.

Szerdán meglátogattam egy motordiagnosztikai műhelyt Érden, végigmérték a motor működését. Szerencsére nem találtak semmi komoly hibát, de azért van egy-két érdekes dolog.

Kitakarították a légtömegmérőt, az EGR szelepet. Az EGR-nél annyi volt az érdekesség, hogy teljesen szét kellett szedni, mert nem zárt tökéletesen. A záró tányéroknál meg kellett csiszolni, hogy tökéletesen illeszkedjenek a záró tányérok.

Kompresszió, veszteségmérésnél azt az eredményt kapták, hogy hideginduláskor az egyik henger gyengébb, de néhány másodperc múlva kiegyenlítődik a rendszer, nem mérhető különbség. Szerintük a hengerfejben van valami lerakódás, esetleg kopás, és valamelyik szelep nem működik tökéletesen az első néhány ütemnél.

Illetve,  a számomra furcsa motor hangot az okozza, hogy az egyik injektor hangosan kattog. Tökéletesen teszi a dolgát, minden befecskendezés megtörténik, de hangos kattogó hangot ad. Találkozott már valaki hasonlóval?
A hangos működés jelezheti, hogy hamarosan tönkre mehet?

Mi a véleményetek a régen gyakran, mostanában kevésbé használt módszerrel kapcsolatban? Olajcsere esetén leengednek némi olajat, és beletöltenek a régi olajhoz valami motormosó adalékot. Járatják a motort kb. 5 percig, hogy takarítson az anyag, és utána végeznek olajcserét.
Használt mát valaki ilyet D4D motor esetében? Milyen adalékot?

Más: tudja valaki hogy mi a különbség az Avensisekbe szerelt 2,2 D4D 150 lovas motor és a Verso / RAV4-be szerelt 136 lovas motor között? (2006-2007-es évjárat körül) Mindkettő motorkódja 2AD-FTV, a nyomaték egyforma, csak az Avensis katalógusadata szerint 2000-3200 tartományban tudja ezt, a Versoé pedig 2000-2800. Injektorok ugyanazok lehetnek benne?

Előre is köszönöm a válaszokat!

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2810 Dátum: 2015.03.13 23:18:24 »
Szia! Nekem is D4D motoros az autóm. Rav4 2007-es, 136 le. Induláskor nem akart gyorsulni a kocsim, és hidegindításkor elég hangossá kezdett válni a motor.(csörömpöl) Toyota szervízbe vittem, megnézték injektor gyengélkedik(méréskor nagyon rossz értékeket mértek). Kitisztították az egész rendszert és elég csendes lett hidegindításkor. Most beleöntöttem a Toyota injektortisztítót. Ha kifogy a tank üzemanyag irány a Toyota szervíz újabb injektor befecskendezés mérésre. Ha rossz az eredmény akkor ki kell szedni mind a 4-et elküldeni tesztelésre, hogy mennyi rossz van köztük. Az új ára 191.035 Ft bruttó/darab. Igen darabja ennyi. Sajnos a Toyotának a Denso szállítja az injektorokat, sajnos nem a Bosch. Sajnos ezeknél a Common Rail motoroknál rövid távokon, sűrű indítgatással 150.000 km-nél befecskendezőt kell cserélni. Nem csak a Toyotánál, az összes Common Rail-es motornál, kivéve ha hosszú távokon használják őket, na meg persze Bosch injektorral szerelt motoroknál 450.000 km is tartható. A kocsimban most van 156.000 km.
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2811 Dátum: 2015.03.14 14:51:16 »
Szia! Nekem is D4D motoros az autóm. Rav4 2007-es, 136 le. Induláskor nem akart gyorsulni a kocsim, és hidegindításkor elég hangossá kezdett válni a motor.(csörömpöl) Toyota szervízbe vittem, megnézték injektor gyengélkedik(méréskor nagyon rossz értékeket mértek). Kitisztították az egész rendszert és elég csendes lett hidegindításkor. Most beleöntöttem a Toyota injektortisztítót. Ha kifogy a tank üzemanyag irány a Toyota szervíz újabb injektor befecskendezés mérésre. Ha rossz az eredmény akkor ki kell szedni mind a 4-et elküldeni tesztelésre, hogy mennyi rossz van köztük. Az új ára 191.035 Ft bruttó/darab. Igen darabja ennyi. Sajnos a Toyotának a Denso szállítja az injektorokat, sajnos nem a Bosch. Sajnos ezeknél a Common Rail motoroknál rövid távokon, sűrű indítgatással 150.000 km-nél befecskendezőt kell cserélni. Nem csak a Toyotánál, az összes Common Rail-es motornál, kivéve ha hosszú távokon használják őket, na meg persze Bosch injektorral szerelt motoroknál 450.000 km is tartható. A kocsimban most van 156.000 km.
Ezeket az injektorokat fel lehet újítani,viszonylag türhető áron.Legalábbis az új árához képest. Azt viszont nem tudom,hogy megéri-e mennyire lesz hosszú életű egy felújított darab. Ahogy nézegettem pár oldalt,100-ból kijönne a 4 darab. Azért ez valóban jobban hangzik....

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2812 Dátum: 2015.03.14 16:41:42 »
Köszi. Este én is utánajártam. Felújítottat veszek. Sajnos úgy is el kell adnom :no:, pedig nagyon szeretem az autóm. Kiköltözök pár évre dolgozni Ausztriába, így sajnos nem tarthatom meg. Kinnt honosítani kellene ha megtartom, az meg kb. 2000€. Inkább ott veszek egy ugyan ilyet így nem kerül plusz 2000€-ba. 
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2813 Dátum: 2015.03.14 18:06:16 »
Köszi. Este én is utánajártam. Felújítottat veszek. Sajnos úgy is el kell adnom :no:, pedig nagyon szeretem az autóm. Kiköltözök pár évre dolgozni Ausztriába, így sajnos nem tarthatom meg. Kinnt honosítani kellene ha megtartom, az meg kb. 2000€. Inkább ott veszek egy ugyan ilyet így nem kerül plusz 2000€-ba.
Mennyiért sikerült felújítottat venni? Kiváncsi vagyok rá,ha esetleg nálam,vagy másnál is előjönne ez a hiba,mibe kerül.Igaz nekem nem olyan autóm van mint a tied,de érdekel.Az enyémben nem is tudom milyen márkájú a cucc.

akorosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2814 Dátum: 2015.03.14 22:10:52 »
Szia! Nekem is D4D motoros az autóm. Rav4 2007-es, 136 le. Induláskor nem akart gyorsulni a kocsim, és hidegindításkor elég hangossá kezdett válni a motor.(csörömpöl) Toyota szervízbe vittem, megnézték injektor gyengélkedik(méréskor nagyon rossz értékeket mértek). Kitisztították az egész rendszert és elég csendes lett hidegindításkor. Most beleöntöttem a Toyota injektortisztítót. Ha kifogy a tank üzemanyag irány a Toyota szervíz újabb injektor befecskendezés mérésre. Ha rossz az eredmény akkor ki kell szedni mind a 4-et elküldeni tesztelésre, hogy mennyi rossz van köztük. Az új ára 191.035 Ft bruttó/darab. Igen darabja ennyi. Sajnos a Toyotának a Denso szállítja az injektorokat, sajnos nem a Bosch. Sajnos ezeknél a Common Rail motoroknál rövid távokon, sűrű indítgatással 150.000 km-nél befecskendezőt kell cserélni. Nem csak a Toyotánál, az összes Common Rail-es motornál, kivéve ha hosszú távokon használják őket, na meg persze Bosch injektorral szerelt motoroknál 450.000 km is tartható. A kocsimban most van 156.000 km.

Szia,
kérhetek egy kis részletezést:
mit tisztított a márkaszerviz, hogy csendesebb lett a motor? EGR, légtömeg mérő, esetleg szívócsonk tisztításáról már olvastam sokat itt. Nálad mit tisztítottak. Nem hiszem, hogy szétszedték a nagynyomású rendszert, és annak az elemeit tisztították. Az elég nagy meló, azt hiszem, valami ultrahangos tisztítóberendezéssel végzik az ilyesmit....
Mi ez az Toyota injektortisztító adalék? Hol lehet ilyet kapni, mennyibe kerül?
Melyik márkaszervizben csinálnak ilyen injektor állapot mérést, mi a költsége?
Azért érdekelnek a részletek, mert szerintem hasonló problémával küzdünk. (ua. a motor, 167.000 km)
Köszi!

akorosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2815 Dátum: 2015.03.14 22:21:26 »
Köszi. Este én is utánajártam. Felújítottat veszek. Sajnos úgy is el kell adnom :no:, pedig nagyon szeretem az autóm. Kiköltözök pár évre dolgozni Ausztriába, így sajnos nem tarthatom meg. Kinnt honosítani kellene ha megtartom, az meg kb. 2000€. Inkább ott veszek egy ugyan ilyet így nem kerül plusz 2000€-ba.

Szia, ez a felújított injektor téma is nagyon érdekel. Én a szerelőmtől eddig azt hallottam, hogy denso injektorok felújításával nemigen foglalkozik senki, mert minden legyártott injektorhoz tartozik egy kód, ami tartalmazza azon példány pontos adatait (a gyártásnál sem sikerülnek egyformára), és ezen kódot meg kell adni az injektor vezérlőnek, ami alapján finomhangolja rendszert. A felújítás ha össze is jön, ezt a kódot nem tudják újra létrehozni. Aztán lehet hogy valaki komolyan ráállt a témára, és már megvan a gyári specifikáció a felújításra, nagyon drága alkatrészek, biztos megérné....Hol találtál felújított injektort? Mi az azonosító, cikkszám, ami stimmel a mi motorunkhoz / teljesítményszintünkhöz? Bocs a sok buta kérdésért, szerintem másoknak is hasznosak lehetnek ezek az infók! Köszi!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2816 Dátum: 2015.03.15 10:06:24 »
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem azzal a problémával kapcsolatban hogy 2.0 D-4D avensis (t22, 2001) motorja valamiért nem forog terhelés alatt 3200 ford/min fölé, 3000-es fordulat alatt hiba és tünetmentes, nem füstöl nem erőtlen, de 3200-nál elveszi a teljesítményt bármelyik fokozatban, semelyik kontrol lámpa nem villan föl egyszerűen csak leveszi a teljesítményt!?

Mi a lehet a gond? :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:

előre is köszönöm a segítséget

Üdv
Sipi

Szia,
Kellene valami közelebbi információ. Például az, hogy amikor "leveszi a teljesítményt", akkor egyszerűen csak legyengül és elkezd lassulni, vagy pedig rángatózni kezd? Lehet, hogy magas a turbónyomás, és a szívócsőnyomás-"leeresztő" VRV elereszti a nyomást. Ez lehet leregadt Waste-gate szelep miatt, vagy a  nyomásmérő szenzor miatt.
Ha nem a turbonyomás a ludas, akkor lehet, hogy az üzemanyag nyomás nem ok. Ilyenkor gyakori hiba az SCV, ami a nagynyomású szivattyú nyomását szabályozza a kisnyomású oldalon.
Légtömegmérő és EGR tisztítás ilyenkor szinte alapvetően elvégzendő. Ha még nem volt, tegyétek meg.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2817 Dátum: 2015.03.15 10:28:16 »
Sziasztok,

másfél hete írtam néhány kérdést a fórumba, erre a topicra, azóta kaptam néhány választ, illetve van néhány új információm, amit megosztanék veletek.

Szerdán meglátogattam egy motordiagnosztikai műhelyt Érden, végigmérték a motor működését. Szerencsére nem találtak semmi komoly hibát, de azért van egy-két érdekes dolog.

Kitakarították a légtömegmérőt, az EGR szelepet. Az EGR-nél annyi volt az érdekesség, hogy teljesen szét kellett szedni, mert nem zárt tökéletesen. A záró tányéroknál meg kellett csiszolni, hogy tökéletesen illeszkedjenek a záró tányérok.

Kompresszió, veszteségmérésnél azt az eredményt kapták, hogy hideginduláskor az egyik henger gyengébb, de néhány másodperc múlva kiegyenlítődik a rendszer, nem mérhető különbség. Szerintük a hengerfejben van valami lerakódás, esetleg kopás, és valamelyik szelep nem működik tökéletesen az első néhány ütemnél.

Illetve,  a számomra furcsa motor hangot az okozza, hogy az egyik injektor hangosan kattog. Tökéletesen teszi a dolgát, minden befecskendezés megtörténik, de hangos kattogó hangot ad. Találkozott már valaki hasonlóval?
A hangos működés jelezheti, hogy hamarosan tönkre mehet?

Mi a véleményetek a régen gyakran, mostanában kevésbé használt módszerrel kapcsolatban? Olajcsere esetén leengednek némi olajat, és beletöltenek a régi olajhoz valami motormosó adalékot. Járatják a motort kb. 5 percig, hogy takarítson az anyag, és utána végeznek olajcserét.
Használt mát valaki ilyet D4D motor esetében? Milyen adalékot?


Más: tudja valaki hogy mi a különbség az Avensisekbe szerelt 2,2 D4D 150 lovas motor és a Verso / RAV4-be szerelt 136 lovas motor között? (2006-2007-es évjárat körül) Mindkettő motorkódja 2AD-FTV, a nyomaték egyforma, csak az Avensis katalógusadata szerint 2000-3200 tartományban tudja ezt, a Versoé pedig 2000-2800. Injektorok ugyanazok lehetnek benne?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Nem lehet az, hogy nem az injektor kattog, hanem az égés zaját hallják erősebbnek annál a hengernél? Én csinálnék egy injektortisztítást, de nem a tankba öntős módszerrel, hanem a "direkt" módszerrel. Pl. a PRO TEC diesel super clean (sárga flakonos) segítségével. Lényeg az, hogy a szivattyú be- és kilépő csövét leszedni, egy kicsi, papírbetétes szűrőt beiktatni, és egy kis flakonból a motorral közvetlenül "megitatni" a tisztítót. Közben a fordulatot variálni, hogy a nyomás változzon a jobb tisztítás érdekében. Esetleg egy kis gázolajban fel lehet hígítani, és úgy megetetni vele.

Én az öblítő folyadékot nem erőltetném, különösen, ha mindíg időben volt cserélve az olaj, vagy ha nem volt valami extrém hiba a motoron (olaj és víz összefolyás, vagy valami extrém hosszú csereintervallum az olajnak).
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.15 10:32:21 írta Spet »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2818 Dátum: 2015.03.15 10:38:02 »
Volt már valakinek olyan hibája D-CAT-nél, hogy különösen nagyobb fokozatokban, amikor tartom a sebességet, vagy csak nagyon finoman gyorsítok, 2100-2500 fordulat környékén elkezd remegni? A motorból jön, mert nem sebességfüggő, és minden fokozatban uganyazon a fordulaton jelentkezik. Ha full gyorítva megyek át ezen a fordulatszám-tartományon, vagy motorfékkel, akkor nincs a jelenség. Közben észrevettem, hogy valahol kifújja a turbo a levegőt, hallom a hangját, talán összefügg a két hiba, de nem merném rátenni a nyakam.

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2819 Dátum: 2015.03.15 13:49:55 »
Sziasztok! Az injektor tisztítást nekem is direktbe végezték Pro Tec-el. Majd a gázolajhoz is töltöttem injektor tosztító adalékot(Toyotás). Pénteken viszem vissza érték mérésre, aztán ha rosszak akkor kiszedik majd elküldik átvizsgákásra, hogy melyikek működnek rosszul. Aztán beszélek egy erre specializálódott céggel a javításra és beépítésre(kódolásra). Legközelebb ha minden megtörtént tartok egy kis beszámolót árakkal ismertetve.
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.