Sziasztok,
másfél hete írtam néhány kérdést a fórumba, erre a topicra, azóta kaptam néhány választ, illetve van néhány új információm, amit megosztanék veletek.
Szerdán meglátogattam egy motordiagnosztikai műhelyt Érden, végigmérték a motor működését. Szerencsére nem találtak semmi komoly hibát, de azért van egy-két érdekes dolog.
Kitakarították a légtömegmérőt, az EGR szelepet. Az EGR-nél annyi volt az érdekesség, hogy teljesen szét kellett szedni, mert nem zárt tökéletesen. A záró tányéroknál meg kellett csiszolni, hogy tökéletesen illeszkedjenek a záró tányérok.
Kompresszió, veszteségmérésnél azt az eredményt kapták, hogy hideginduláskor az egyik henger gyengébb, de néhány másodperc múlva kiegyenlítődik a rendszer, nem mérhető különbség. Szerintük a hengerfejben van valami lerakódás, esetleg kopás, és valamelyik szelep nem működik tökéletesen az első néhány ütemnél.
Illetve, a számomra furcsa motor hangot az okozza, hogy az egyik injektor hangosan kattog. Tökéletesen teszi a dolgát, minden befecskendezés megtörténik, de hangos kattogó hangot ad. Találkozott már valaki hasonlóval?
A hangos működés jelezheti, hogy hamarosan tönkre mehet?
Mi a véleményetek a régen gyakran, mostanában kevésbé használt módszerrel kapcsolatban? Olajcsere esetén leengednek némi olajat, és beletöltenek a régi olajhoz valami motormosó adalékot. Járatják a motort kb. 5 percig, hogy takarítson az anyag, és utána végeznek olajcserét.
Használt mát valaki ilyet D4D motor esetében? Milyen adalékot?
Más: tudja valaki hogy mi a különbség az Avensisekbe szerelt 2,2 D4D 150 lovas motor és a Verso / RAV4-be szerelt 136 lovas motor között? (2006-2007-es évjárat körül) Mindkettő motorkódja 2AD-FTV, a nyomaték egyforma, csak az Avensis katalógusadata szerint 2000-3200 tartományban tudja ezt, a Versoé pedig 2000-2800. Injektorok ugyanazok lehetnek benne?
Előre is köszönöm a válaszokat!