Felnizésnél előírás a szelepcsere, elég nagy erők hatnak rá forgás közben, nem gyerekjáték. Amennyiben a TMPS szerelhető szelepes, akkor valamivel olcsóbban megúszható, ha nem akkor az egész együtt cserés. Az elemek miatt sajnos egyébként is kb. 5 évente kell új garnítúrát venni. -(
A szelep fogalmát tisztázzuk akkor - a legtöbb gumis a szelep alatt a komplett, gumiból készült, felnilukba pattanó törzzsel együtt értik a szelepet és azt is cserélik, nem csak a benne lévő mechanikus elzáró részt.
Amúgy pedig a TPMS érzékelő és szelep nem cserélendő a gumicsere során, ezt több gumiszerelőnél megérdeklődtem. A szeleptörzs egybe van építve a szenzorral.
Hozzáteszem, nem is örülnék annak, ha egy gumis "szaki" elkezdené nekem szétbabrálni a gyári cuccot. Azt inkább reálisabb hozzáállásnak tartom, hogy a kötelező szervizelés során, a megtett km / eltelt periódusok adott számánál a benne lévő elemet kötelezően cserélik (mint a szűrőket, fékfolyadékot, stb.).
Aki meg külön téli/nyári felnit tart gumival együtt, nem hogy ritkán centiroztat, de gyakorlatilag sose cserél szelepet, így aztán ő is fokozottan ki van téve az általad említett a veszélynek...