Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4088839 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25275 Dátum: 2016.11.03 12:50:18 »
bréking: az "új" kocsim is keréknyomásellenőrző rendszerrel fut  :cry: :cry: :cry:


úgy tűnik, fizethetem én is a - xar -  rendszer felárát  :censored:


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25276 Dátum: 2016.11.03 13:26:04 »
Az elvük ua. mint a Cr-Va kulcsoknak, a forgó palástos kerékőrökkel szemben hatástalanok.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10697
Gumik és felnik
« Válasz #25277 Dátum: 2016.11.03 16:08:47 »
bréking: az "új" kocsim is keréknyomásellenőrző rendszerrel fut  :cry: :cry: :cry:


úgy tűnik, fizethetem én is a - xar -  rendszer felárát  :censored:

Ha jól tudom a drága jó EU minden új autónál kötelezővé tette, amit 2014 Nov. 1. után gyártottak.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25278 Dátum: 2016.11.03 18:33:26 »
Tuti túl volt húzva, vagy rossz szögben lett rátéve/felütve, és az csavarta ki a közepét. Én ugyanilyet használok már lassan 10 éve, semmi baja, pedig párszor már le-fel szereltem. Igaz mindig kézzel, nyomatékkulccsal lehúzva.  :yes:

Nálam egy éve van az autóval együtt. Ezalatt egyszer járt gumisnál, ott kézi kulccsal csavarták, láttam. Nekem meg sem elektromos, sem légkulcsom nincs. Azt meg tudom, hogy előtte, hogyan használták.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25279 Dátum: 2016.11.03 20:35:50 »
Ha jól tudom a drága jó EU minden új autónál kötelezővé tette, amit 2014 Nov. 1. után gyártottak.  :hmmmm:

De az enyem 2013as...erdekes mert az itthoni specifikaciok szerint a fullos kivitelekben sem volt ez benne...krva belgak, nem beletettek? :(

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25280 Dátum: 2016.11.03 21:48:22 »
Az elvük ua. mint a Cr-Va kulcsoknak, a forgó palástos kerékőrökkel szemben hatástalanok.

Van ott rendes kulcs is gyári kerékőrökhöz. Nem csak "rácsavarós" vagy "ráverős".

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25281 Dátum: 2016.11.03 21:49:00 »
Itt már emészthetőbb az ára a TPMS-nek, remélhetőleg lesz még jobb is.
A Toyotánál is lehet kapni, most néztem meg, 57e Ft a szett.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25282 Dátum: 2016.11.03 22:01:35 »
fölösleges pénzkidobás ez a xar...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25283 Dátum: 2016.11.03 22:25:01 »
A Toyotánál is lehet kapni, most néztem meg, 57e Ft a szett.
Amikor az egyik gumi eleresztette magát és fújni kellett, szemre észrevettem. De 80-as temónál már halható is egy ilyen flaty-flaty-flaty szerű hang is ha 3-ból 1,5 bar nyomást elveszt a kerék.  Amikor nyáron defektem lett hátsó keréken 50-70 táján, azonnal érezhető volt a rezonancia a kormányon és hallható volt, azonkívűl hogy a gumi flattyogása elárulta, hogy cumi van. Első kerekes defektnél ugyanígy érezhető volt azonnal, ill. olyankor a rezonancia határozottabb volt, a kormányzás pedig megváltozott, darabosabb lett.  Egyik esetnél se segített volna a nyomásvisszajelző rendszer.
Ha meg nagy sebességnél durran el, akkor úgyis így fog kinézni, TPMS ide vagy oda. Utóbbi eset érdekessége, hogy a bömbi végül renoválás után megkímélt példányként bukkant fel a használtautó piacon, csekély 19 millió forintért.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25284 Dátum: 2016.11.03 22:32:08 »
A lényeg egyébként a cikkből ez:
"The police reported that the accident was caused by a puncture to the rear right tyre. Although the Bimmer was fitted with a TPM system (Tire Pressure Management), according to Balazs, the system never gave any warning whatsoever."

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25285 Dátum: 2016.11.03 22:34:46 »
Akkor ez a tpms szelep a felnibe van beepitve?
Ez akkor azt is jelenti hogy ha csak gumit veszek es a meglevo kerekre rakatom at akkor nem kell szelepet is venni?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25286 Dátum: 2016.11.04 01:40:45 »
Van ott rendes kulcs is gyári kerékőrökhöz. Nem csak "rácsavarós" vagy "ráverős".
Nem Toyotákhoz, és végképp nem a forgó palástos McGard hoz.

A Toyotánál is lehet kapni, most néztem meg, 57e Ft a szett.
A szett hány kerékre vonatkozik?
1 test+ szelep azaz 1 kerék, vagy 4 kerék. A szelepek cserélhetőek?

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25287 Dátum: 2016.11.04 08:09:50 »
Az előző autóm bal első kereke 120-nál durrent el az M3 bevezetőn... Igazából nem is durrant el, hanem a szelepház gumija öregedett el és a felni tövében elszakadt... A gumi le lett darálva belül, így kuka, vennem kellett egy új 4db-os szettet.
Ebből a tanulság az lett nekem, hogy amikor gumit cseréltetek, akkor a szelepet és a szelepházat is cseréltetem.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25288 Dátum: 2016.11.04 08:24:17 »
Az előző autóm bal első kereke 120-nál durrent el az M3 bevezetőn... Igazából nem is durrant el, hanem a szelepház gumija öregedett el és a felni tövében elszakadt... A gumi le lett darálva belül, így kuka, vennem kellett egy új 4db-os szettet.
Ebből a tanulság az lett nekem, hogy amikor gumit cseréltetek, akkor a szelepet és a szelepházat is cseréltetem.
Az hogy a szelep kiszakad elég extrém eset lehetett :D A szelepház gumija is inkább elöregszik, attól meg max szép lassan leenged. Persze az is kellemetlen, de nem olyan veszélyes.
Aztán egy "totálkáros" keréken utólag nem olyan könnyű megállapítani mi miért történt.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25289 Dátum: 2016.11.04 09:07:46 »
megint írt a díler, hogy mégsincs a priusban keréknyomás ellenőrző.
bzmg...most már nem tudom, mit higgyek el neki :)