Mondjuk úgy, hogy a súlynövekedés sokat felemésztett abból, amit a fogyicsökkentési fejlesztések eredményeztek. De azért még így is jelentősen kisebb a mai autók fogyasztása. Öregem, megnéznél pár '80 körüli tesztfogyasztást, betojnál ... Akkoriban még a karburátor uralkodott... Kis fing 40-45 lóerős autók á la Starlet ettek 8-9 litereket; 1.3-as kompaktok 10 litereket; a nagyobb autóknál, mint pl. egy Opel Rekord, 11-12 literről indult a történet, és közben ezek a leglomhább alapmotoros verziók voltak, amelyeket bármelyik mai 1.2-es kiskocsi röhögve otthagy. És most átlagfogyasztásokról beszélünk ám! Azért ehhez képest ma sokkal jobban állunk.
De ettől még tök igazad van abban, hogy ha nem híztak volna ekkorát az autók, akkor nyilván még további súlyos literekkel kevesebbet ehetnének. Bár azért ha megnézzük pl. egy mai Valvematic benzines Avensis fogyasztását, az már eléggé a magic kategória
Végül is ha azt vesszük, hogy a kispolákom többet fogyasztott mint most a Yarisom, hát azért tényleg van fejlődés, de lehetne több is.
A régi szép idők, mikor otthon állítgatta az ember a karburátort meg a gyújtást, hányszor megtettem.
És még sok típuson nem is volt ötfokozatú váltó sem és akkortájt nem számított annyira a fogyasztás, károsanyagkibocsátás sem.
A Yarisnál maradva, ha összehasonlítjuk a kettőt, van ám súlygyarapodás bőven, igaz hogy egy nagyobb karosszériáról beszélünk. De ha azt nézem hogy ugyanolyan motor van benne, szélesebb gumikkal, akkor a II-es fogyasztása nem fogja tudni amit az I-esből ki lehet hozni. Lehet emiatt is jött be az 1,33-as a 6 sebességes váltóval?