Még néhány gyors gondolat az iQ-ról:
- 3 átlagos testalkatú emberke gond nélkül elfér a kocsiban.
- Az ajtó úgy csukódik, ahogy kell. Tompa puffanás. A Yaris ehhez képest pléhdoboz hangot ad.
- Az anyagminőség köszönőviszonyban sincs az Aygo vagy a Yaris, sőt, az Auris olcsó, kopogós, karcolódó plasztikjaival.
- Ha nem sztrádáznék évi 15-20 ezret, magamnak is elfogadnám. Szigorúan a másik két motor valamelyikével.
Most csak ahhoz fűzök megjegyzést, amivel nem (teljesen) értek egyet...
- Jobboldalt elöl meglehetősen nehezen tudtam olyan üléspozíciót összehozni, hogy nyomorgás nélkül beférjek "magam mögé" - és így is szomorú lettem volna, ha egy-másfél óránál többet kell hátul töltenem. A hátsó ülés csak szükségmegoldás jobboldalt is - kivéve, ha mondjuk két 160 centis hölgy ül jobboldalt
... Dehát óriási dolog, hogy egyáltalán van hátsó ülés, ilyen külső hossz mellett.
- Próbáltad a Yaris ajtaját is
? Szerintem nem
... Mert OK, hogy az IQ ajtaja tényleg nagyautós (Avensises) puffanással csukódik - de a Yarisé sem "pléhdoboz", alig valamivel kevésbé csukódik szépen.
- Anyagminőség: egyetértek; de az ajtóburkolat kopogós kemény műanyagja eléggé ront a feelingen.
- Lévén városi autó, dosztig elég bele az 1.0 motor szerintem. A másik kettő luxus, azokkal igazából végképp drága játékszerré változik a kocsi. Persze poénnak biztosan nem rosszak, ha a pénz nem számítana, az 1.4 dízellel kéne - rakéta lehet vele, egérétvágyú rakéta