A témánál maradva: Miért, mennyi lehet egy Skoda Fabia??
TtkRN2
Ok, értem.
Én amiről beszéltem azokra a régi (megnéztem): 1982 és 2001 között gyártott utcai autókra vonatkozott ez a 10x ár, amikből csak azért kellett bizonyos márkának legyártani évente minimum 2500 darabot (1991-ig évente 5000 db-ot), hogy homológ lehessen a rally "A" kategóriában. Aztán a FIA az EVO változatokra már 500 darabot is elfogadott. Akkor még WRC, S2000 stb. kategória sem volt, az "A" volt a top kategória.
Ilyenek voltak a Toyota Celica GT Four, Subaru Impreza WRX (STI), Mazda 323 GT-X (4WD), Nissan GTI-R, Mitsubishi Lancer EVO 1,2,3,4,5,6..X, Lancia Delta HF Integrale Ford Sierra RS Cosworth, Renault 5 GT Turbo stb. Ezek eleve drágábbak volta a mezei típusaiknál. és csak azért létezhettek/jöttek létre, hogy a gyár indíthassa a Rally világbajnokságon.
Na most a Skoda Fabia (1.2
) nem ez a kategória. Ezért ha ma keresünk ilyen utcai autót, akkor inkább a Ford Focus RS az amire ezt az elméletet ráhúzhatjuk, erőltetve ugyan. A mostani előírásokat nem ismerem már, hogy most mennyi darabszámot kell legyártani évente, meg milyen változtatások elfogadottak...
Pl. régen a gyári motorblokkot, hengerfejet stb. kellett használni, na most kétlem, hogy a 170 milliós Fábiába az 1.2-es moci figyelne bent...
Remélem érthető most már jobban.