Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5018662 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27645 Dátum: 2017.03.01 18:31:57 »
Már rég nem az a világ van, hogy annyiért adnak valamit, amennyibe került. Került valamennyibe, és van rajta vastagon profit. Ha ennyiért is megveszik miért adná olcsóbban? Illetve ha fele ennyi profitért 2x ennyit adna el, az nem jó üzlet, mert azonos pénzért dupla munka. Ilyen autóból eladnak Európában 10-20 darabot évente, amit csapatok vesznek meg.
Rendben, ettől közúti forgalomba nem engedném őket.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27646 Dátum: 2017.03.01 18:52:39 »
Fiat Stiloról van valakinek infója. A feleségem unokaöccse, most rá van gerjedve, és 1-2 héten belül akar egyet venni. Lehetőleg 1.6 benzines, de akár az 1.2-es is érdekli.
Próbáltam lebeszélni róla, már csak azért is, mert 2005-ig gyártották, szóval a legfiatalabb is 12 éves. És most adott el egy ismert előéletű stabilan működő 15 éves Cordobát, ahhoz képest biztosan nem lesz előrelépés...

1.2-est semmiképpen nem ajánlom, a barátom 3év alatt a komplett vételárat ráköltötte. Abból max 1.9dízelt vennék, ha ismert a szervízmúltja.
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27647 Dátum: 2017.03.01 18:58:48 »
Ja jó régi komment, lehet már tárgytalan. Azóta nem olvastam ezt a topicot  :surrender:
kisa
born to ride

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #27648 Dátum: 2017.03.01 20:22:36 »
Én elhiszem, hogy annyi. Tizen sok éve kerültek 100-110-120 millióba az itthon induló WRC-autók és azt mondták, hogy egy versenyévad költségvetése még egyszer annyi volt azokkal az autókkal.
20 éve az volt az elmélet, hogy egy "A" kategóriás VB szintű rally autó az 10x annyiba került, mint az új utcai változatának az ára pl. Subaru Impreza STI, Mitsubishi Lancer EVO stb. AZ "N" csoportos rally autók ára csak 4x annyi volt...
Találtam egy cikket, amiben kapunk egy kis betekintést az árakról, igaz nem rally, hanem túraautók tehát ezek nem kapnak rendszámot közútra, de az összegek hasonlóak:
http://hosszabbitas.hu/wtcc/mennyibe-kerul-egy-turaauto
Na mondjuk nekem gőzöm sincs milyen kategóriák  vannak, és ez milyen :hmmmm:
Egyébként mesélte, hogy  nagyon sok helyre beszállítanak tuningalkatrészeket, kevlárspecialisták is, de sajna a nevüket se jegyeztem meg. Minden esetre szinte semmiben nem hasonlított egy gyári Fábiára, nagyon jól nézett ki a bele is, a motor meg szédületes volt.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Egyéb autók
« Válasz #27649 Dátum: 2017.03.01 20:24:05 »
Na. Az utcai változat tízszerese még oké, olyan 50-60 millió, bár az sem kevés. De 170? Tőlem  mondjuk lehet 10x ennyi is, ha van, aki megveszi.
De örület akkor is. Egy sima hazai átlagbérből kijön 700 hónap munkával, egy németnek legyen 100 hónap. Mi a nyavalya van ebben, amiért ennyit kellene dolgozni??  Mindegy, agymenés. Ennyi erővel tényleg lehetne 5 millió euró is, amögött sem állna akkora értékű valós teljesítmény.

TtkRN2
Milyen autót adnak ma újonnan 5-6 millióért amit csak azért gyártanak le utcai változatban, hogy homológ lehessen a versenypályán?
Azok manapság nem 5-6 milkák. Pl egy új Ford Focus RS az 12 millió. Annak a 10x ugye máris 120 misi.
Szerintem a 200 pacis Yaris ami jön nemsokára sem fog kijönni 5-6 millióból, de ne legyen igazam...
A fejlesztési költségek rettenetesek és a kis darabszám miatt nagyon nagy részét teszi ki az árnak, no meg a felhasznált anyagok árai sem összehasonlíthatóak egy utcai autóéval...

Mi a véleményed akkor egy nem is versenyautóról, hanem a 2017-es Bugatti Chiron-ról, azt simán megkapod 2.5 millió dollárért! Mennyi is az, olyan 728 millió 225 ezer forintocska... [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #27650 Dátum: 2017.03.01 20:52:04 »
A témánál maradva: Miért, mennyi lehet egy Skoda Fabia??

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.01 21:07:28 írta vd1234 »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Egyéb autók
« Válasz #27651 Dátum: 2017.03.01 20:56:02 »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Egyéb autók
« Válasz #27652 Dátum: 2017.03.01 21:38:07 »
A témánál maradva: Miért, mennyi lehet egy Skoda Fabia??

TtkRN2
Ok, értem.
Én amiről beszéltem azokra a régi (megnéztem): 1982 és 2001 között gyártott utcai autókra vonatkozott ez a 10x ár, amikből csak azért kellett bizonyos márkának legyártani évente minimum 2500 darabot (1991-ig évente 5000 db-ot), hogy homológ lehessen a rally "A" kategóriában. Aztán a FIA az EVO változatokra már 500 darabot is elfogadott. Akkor még WRC, S2000 stb. kategória sem volt, az "A" volt a top kategória.
Ilyenek voltak a Toyota Celica GT Four, Subaru Impreza WRX (STI), Mazda 323 GT-X (4WD), Nissan GTI-R, Mitsubishi Lancer EVO 1,2,3,4,5,6..X, Lancia Delta HF Integrale Ford Sierra RS Cosworth, Renault 5 GT Turbo stb. Ezek eleve drágábbak volta a mezei típusaiknál. és csak azért létezhettek/jöttek létre, hogy a gyár indíthassa a Rally világbajnokságon.
Na most a Skoda Fabia (1.2  [rohog] ) nem ez a kategória. Ezért ha ma keresünk ilyen utcai autót, akkor inkább a Ford Focus RS az amire ezt az elméletet ráhúzhatjuk, erőltetve ugyan. A mostani előírásokat nem ismerem már, hogy most mennyi darabszámot kell legyártani évente, meg milyen változtatások elfogadottak...
Pl. régen a gyári motorblokkot, hengerfejet stb. kellett használni, na most kétlem, hogy a 170 milliós Fábiába az 1.2-es moci figyelne bent...  [rohog]
Remélem érthető most már jobban.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.01 22:10:24 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27653 Dátum: 2017.03.01 22:44:11 »
Rendben, ettől közúti forgalomba nem engedném őket.
Persze én sem, nem is értem, hogyan mehet forgalomba.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27654 Dátum: 2017.03.01 22:45:20 »
1.2-est semmiképpen nem ajánlom, a barátom 3év alatt a komplett vételárat ráköltötte. Abból max 1.9dízelt vennék, ha ismert a szervízmúltja.
Köszi, arról nem is volt szó. 1.6 benzines volt műsoron, de már nem aktuális S40 volvo lett belőle. De még nem láttam, ha látom, beszámolok róla.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27655 Dátum: 2017.03.01 22:46:18 »
Ja jó régi komment, lehet már tárgytalan. Azóta nem olvastam ezt a topicot  :surrender:
Viszont mesélhetnél a profilképeden lévő autóról  :cool2: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27656 Dátum: 2017.03.01 22:46:39 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27657 Dátum: 2017.03.01 23:05:04 »
Milyen autót adnak ma újonnan 5-6 millióért amit csak azért gyártanak le utcai változatban, hogy homológ lehessen a versenypályán?
Azok manapság nem 5-6 milkák. Pl egy új Ford Focus RS az 12 millió. Annak a 10x ugye máris 120 misi.
Szerintem a 200 pacis Yaris ami jön nemsokára sem fog kijönni 5-6 millióból, de ne legyen igazam...
A fejlesztési költségek rettenetesek és a kis darabszám miatt nagyon nagy részét teszi ki az árnak, no meg a felhasznált anyagok árai sem összehasonlíthatóak egy utcai autóéval...

Mi a véleményed akkor egy nem is versenyautóról, hanem a 2017-es Bugatti Chiron-ról, azt simán megkapod 2.5 millió dollárért! Mennyi is az, olyan 728 millió 225 ezer forintocska... [rohog]
És a 0-400-0 sprint 1 perc alatt megvan! Bitang lehet!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #27658 Dátum: 2017.03.01 23:13:28 »
FUBA:
Így van, egyetértünk, a Fabia nem ez a kategória :yes:
170 misiért :wacko:
A Bugatti?? Az is nagyon túlárazott, persze. De ez egy Skoda Fabia túltolva...persze ha már luxustarisznyákért meg bocskorokért milliókat adnak, akkor miért ne?? Pfffff...még jó, hogy OFF topic :D
TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.01 23:21:20 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Egyéb autók
« Válasz #27659 Dátum: 2017.03.02 00:58:15 »
És a 0-400-0 sprint 1 perc alatt megvan! Bitang lehet!
Azt nem biztos, hogy élvezném egyébként.
Próbálgattuk régen a 0-200-0-át Lancia HF Integráléval és igen gyomorfelkavaró volt már az is.
Pár éve belinkeltem ide egy videót mikor Nissan GTR-rel 0-300-0-át játszottak oroszok és a végén persze a kamerás behányt rendesen.
Akkor most képzeld el a Bugatti 0-400-0-át... Mondjuk azért tuti kipróbálnám, ha lenne rá lehetőségem, de előtte 2 napig nem ennék és fél napig nem innék, hogy kibírjam ticsi-tacsi-pisi-k@ki nélkül...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 01:15:44 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...