Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5018906 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Egyéb autók
« Válasz #27510 Dátum: 2017.02.07 09:37:46 »
Én is raktam a Micrába a pénzt dögivel (láncszett csere 235e, gyűrűzés/felújítás 125e, kupplung 95e...), sokan mondták, hogy hülyeség stb. Na persze, ha ez az összeg éppen egyben a kezemben lett volna, akkor talán tudtam volna venni egy hasonló korú Yarist (beleértve a csörgő/olajeő Micráért kapoot pár Ft-ot is), és korántsem biztos, hogy előrébb lennék, vagy jobb autóm lenne...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27511 Dátum: 2017.02.07 09:38:23 »
Ha veszel egy másik kocsit másfél milláért és nem szereted, akkor talán jobban jársz ha erre elköltesz még akár a 1,5 milliónak a felét is. Anyagilag valószínűleg jobban jössz ki, és az autót ismered és szereted.
Sajnos az öregautózás nem a gazdasági racionalitásról szól.

Én is látom a Corollán, hogy kezd öregedni, csomó apróság kezd előjönni (nem nagy dolgok, csak sok idegesítő apróság). És nem vagyok benne biztos, hogy neki akarok állni mindig buherálni valamit. Nálam viszont kevésbé játszik a szerelem faktor.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27512 Dátum: 2017.02.07 09:42:33 »
Bms-nek még a W124 MB-t is felvetettem.
124-es Mercit, még a mercisek közül is csak az igazán hardcore arcok vállalják be. Legenda (bár közel sem annyira, mint a 123-as), de már elég sok eletromos kütyü van benne, ami tud gondot okozni. Gyakori probléma ennyi idő után a kábelek, csatlakozók elöregedése miatti kontakhibák. Ezek jellemzően mindenféle fantom hibákat okoznak, amit szívás megtalálni, vagy az egész eletromos rendszert kell cserélni, ami nagyon drága (és nem nagyon vállalja be senki). Aztán még ott vannak a gumicsövek, vákuumcsövek, amik szintén eléggé elöregedtek, és már elég sok gondot okoznak.
Szóval 124-es mercit csak akkor ha van saját műhely, tudás és lelkesedés a szereléshez, és egy tartalék autó a mindennapokra.

Merciből ami titkos tipp az a w202. Már elég olcsó, de még nem nagyon öreg, és úgytudom nagyságrendekkel stabil tecnika. Nekem mondjuk a w203 jobban tetszik, de az még drága.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Egyéb autók
« Válasz #27513 Dátum: 2017.02.07 10:15:16 »
Most nem sűríteném be, amit 4 évet szívtam a Corollával, rémálmaim voltak vele, de legalább 1 óra vezetés után már alig vártam hogy célba érjünk és életet leheljek a lábamba. Ettől függetlenül egy-két T25 még szimpi, hátterem is van hozzá (amit fiathoz mai napig nem találtam)
Szerintem ne te válaszd ki az autódat, mert úgy látszik, érzéked van a "belehúzáshoz"...
music     

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27514 Dátum: 2017.02.07 10:32:23 »
Ez most spec nem konstrukciós vagy elmaradt karbantartásból eredő hiba. De igazad van, legközelebb egy vvti motorgenerálról kell írnom. :-D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27515 Dátum: 2017.02.07 10:40:52 »
Ez most spec nem konstrukciós vagy elmaradt karbantartásból eredő hiba. De igazad van, legközelebb egy vvti motorgenerálról kell írnom. :-D
...minekután másról nem igazán lehet vele kapcsolatban... ;-)

Egyébként, nem tudom mit írjak azon kívül, hogy sajnálom, ami a Kappával történt/történik. Ez tényleg nem az autó hibája. Azt is megértem, hogy anyagilag nem annyira bánod, hiszen, nem sok pénzed áll autóban, inkább az érzelem, ami összeköt vele. Én már egy ideje azon a véleményen vagyok, hogy ezeket a 90-es évek közepi autókat el kell kezdeni elfelejteni a napi használat tekintetében és inkább átállni a 90-es évek végi, 2000-es évek eleji autókra, amik még nem túl modernek, de nem is túl régiek. Árban meggyőződésem, hogy fel kell menj 1 Millió Ft közelébe.
Ha mégis a Kappa motorcseréje mellett döntesz, akkor megvan az esélye, hogy a szerelés közben eltöredeznek a műanyag csatlakozók, vezetékeket meg kell hajlítgatni, nem biztos, hogy ezek kibírják a műveletet. Kérdés, hogy minden beszerezhető még hozzá, speckó csatlakozók, minden? Ha nem, vagy csak nehézkesen, akkor megint csak meggondolandó az egész munka, hogy megéri-e.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #27516 Dátum: 2017.02.07 12:14:05 »
Ez alól is vannak kivételek. Többen használjuk napi szinten, munkába járáshoz pl. a Carinát, nagy megelégedéssel. Pedig ez bőven 90-es évek közepe, az enyém első fele. Amire én használom, attól majdnem mindegyik autó kifeküdne.
Egy bajuk van, meg kell fogni a rohadást, amúgy meg kb. semmi. Ebből sem volt mindegyik olajevős.

TtkRN2


DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27517 Dátum: 2017.02.07 12:18:30 »
...minekután másról nem igazán lehet vele kapcsolatban... ;-)

Egyébként, nem tudom mit írjak azon kívül, hogy sajnálom, ami a Kappával történt/történik. Ez tényleg nem az autó hibája. Azt is megértem, hogy anyagilag nem annyira bánod, hiszen, nem sok pénzed áll autóban, inkább az érzelem, ami összeköt vele. Én már egy ideje azon a véleményen vagyok, hogy ezeket a 90-es évek közepi autókat el kell kezdeni elfelejteni a napi használat tekintetében és inkább átállni a 90-es évek végi, 2000-es évek eleji autókra, amik még nem túl modernek, de nem is túl régiek. Árban meggyőződésem, hogy fel kell menj 1 Millió Ft közelébe.
Ha mégis a Kappa motorcseréje mellett döntesz, akkor megvan az esélye, hogy a szerelés közben eltöredeznek a műanyag csatlakozók, vezetékeket meg kell hajlítgatni, nem biztos, hogy ezek kibírják a műveletet. Kérdés, hogy minden beszerezhető még hozzá, speckó csatlakozók, minden? Ha nem, vagy csak nehézkesen, akkor megint csak meggondolandó az egész munka, hogy megéri-e.
Köfi. Sok alvás lesz még rá. Viszont az álmatlan éjszakák legalább már elmúltak, amikor a lehetőséges kimeneteket latolgattam. Most már legalább biztos hogy kuka a motor.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Egyéb autók
« Válasz #27518 Dátum: 2017.02.07 13:02:26 »
üdv a klubban.. :cry:
engedd el a kappát, sosem lesz jó. 
a köv autóm egy yaris lesz. se szerelem, se kinézet, se nőikocsi se praktikum se  semmi nem érdekel... csak menjen és ne kelljen százezreket belelocsolni.
én se tudok autót venni. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27519 Dátum: 2017.02.07 14:16:12 »
Ez alól is vannak kivételek. Többen használjuk napi szinten, munkába járáshoz pl. a Carinát, nagy megelégedéssel. Pedig ez bőven 90-es évek közepe, az enyém első fele. Amire én használom, attól majdnem mindegyik autó kifeküdne.
Egy bajuk van, meg kell fogni a rohadást, amúgy meg kb. semmi. Ebből sem volt mindegyik olajevős.

TtkRN2


Túlzottan elfogult vagy, ezt már korábban is írtam. Nézd, amíg az ember nem engedheti meg magának, hogy egy újabb, jobb autót vásároljon magának, addig egyrészt értékeli azt, amije van (sokszor túlértékeli), illetve, összehasonlítási alap nélkül nincs képben a különbségeket illetően.
Ti, Carina tulajok néhány tucatnyian a fórumon, rendelkeztek az ország valamire való Carina E állomány 98%-ával. Látom körülöttem a Carinákat: leszámítva egyetlen gyönyörű, 1,6 xLi liftback autót, szinte mind húzza a belét. Öreg autók, már csak lerugják a tulajok, itt már egyre kevésbé lehet üzemeltetésről beszélni. Tőletek érdemes autót venni, mert mániákusan foglalkoztok az autóitokkal (ami előtt emelem a kalapom), de nem általánosíthatsz már: A Carina egy öreg, erősen avíttas és korosodó autó, mely nem fiatalodik az évek múlásával, hanem egyre komolyabb összegeket, időt és szakértelmet kíván. Ha ezt megkapja, akkor extrém tartós autó lehet, de ezeket elmulasztva csak egy rozsdakupaccá válik. Ráadásul, koránál fogva soha nem lesz biztonságos (mai szemmel nézve), egyre több és nagyobb kompromisszumot kíván.

Igen, az én autómról is hasonló a véleményem. 17. évébe lépett, nem fiatalodik. Extrémnek nevezhető módon figyelek rá, de ettől nem lesz modernebb, újabb. Konzerválom, mert a múltja miatt megéri. Nem rohad, sehol. És évi 5000km futásért nem akarok fiatalítani sem, mert az nekem nettó pénzkidobás lenne. Viszont egy PriusII-t tudnék venni helyette, és bármi baja lenne, ki tudnám fizetni zsebből annak költségét. Kérdés nem férhet ahhoz, a PriusII egy jobb autó nála, tudom és tisztában vagyok vele, annak ellenére, hogy nagyon szeretem az Avensist is. És nem félek magamnak bevallani sem ezt, tudom helyén kezelni az autókat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27520 Dátum: 2017.02.07 14:17:06 »
üdv a klubban.. :cry:
engedd el a kappát, sosem lesz jó. 
a köv autóm egy yaris lesz. se szerelem, se kinézet, se nőikocsi se praktikum se  semmi nem érdekel... csak menjen és ne kelljen százezreket belelocsolni.
én se tudok autót venni. 

Tesóméké még eladó... ;-) Én is vállalnám, olyan műszaki állapotban van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #27521 Dátum: 2017.02.07 14:50:41 »
bepi81:
Tévedés, nem elfogult vagyok. Tapasztalat. Neked sem volt épkézláb Carinád, ahogy nekem sem Avensisem.
Mondj még egy ilyen autót, ami ezt tudja, mint egy Carina, megbízhatóságban, karbantartási költségben. Ha objektíven tudsz ilyet, akkor beszélgethetünk az elfogultságról. Tudnék venni per pillanat Avensist is, de nem kívánok többszörös pénzt beletolni a Carinához képest. Mert ezt már azok sem tudják. Ennek több objektív oka van, egyszerűbb a  felépítés, nálam pl. egy lambdaszonda van, nem kettő, pláne nem négy, és még sorolhatnánk.
A használtautók felhozatala meg olyan, amilyen ugye, ez alól a Carina sem kivétel, ahogy írod is. De akkor sem egyértelmű, hogy 2000-es autók hű de jók, azelőtt meg nem. Pusztán műszaki szempontból, nem néztem a biztonsági/kényelmi szempontokat, ahogy látszik. Környezetvédelmet meg főleg nem, mert az elég gáz...

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.07 15:05:35 írta vd1234 »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27522 Dátum: 2017.02.07 15:07:40 »
bepi81:
Tévedés, nem elfogult vagyok. Tapasztalat. Neked sem volt épkézláb Carinád, ahogy nekem sem Avensisem.
Mondj még egy ilyen autót, ami ezt tudja, mint egy Carina, megbízhatóságban, karbantartási költségben. Ha objektíven tudsz ilyet, akkor beszélgethetünk az elfogultságról. Tudnék venni per pillanat Avensist is, de nem kívánok többszörös pénzt beletolni a Carinához képest. Mert ezt már azok sem tudják. Ennek több objektív oka van, egyszerűbb a  felépítés, nálam pl. egy lambdaszonda van, nem kettő, pláne nem négy, és még sorolhatnánk.
A használtautók felhozatala meg olyan, amilyen ugye, ez alól a Carina sem kivétel, ahogy írod is. De akkor sem egyértelmű, hogy 2000-es autók hű de jók, azelőtt meg nem.

TtkRN2
Nem is erről van szó. Egyszerűen eljárt felettük az idő, tömitések, szigetelések mennek tönkre maguktól, már ha megmozdítasz valami hajlékonyat inkább letörik. Én is felhozhatnám hogy a Kappát sikerült összerakniuk az olaszoknak (igaz a legmegbízhatóbb motor bele a jtd), nem rohad sehol, ez még 40 év múlva is tyúkol lesz, de azért nekem is porladt már el csatlakozója a kezemben, leginkább a motortér-lámpák környékén. Egy 80 éves ember hiába sportol minden nap, sajnos fiatalabb nem lesz. Viszont az életminősége jobb lesz, akár egészen az utolsó pillanatáig.
UI.: közben befutott egy árajánlat, 50Euro környékén hoznák haza a "bajor motort" (BMW cöhh). Ennyi pénzből nincs az aki innen kimenne és elhozná. Valamint majd este telefonon megbeszélek még valamit valakivel, amit még én sem tudok hogy mi, Szegedi szerelő csapat is felkarolta Sanyi jelenlegi állapotát.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.07 15:11:06 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #27523 Dátum: 2017.02.07 15:14:30 »
Nem tudom, biztos megúsztam, eddig minden csatlakozóm ép, amiket piszkálnom kellett. A rohadás az gond, ezt mondtam is, ettől tartok is, múltkor csatoltam képet róla :cry:
Injektor sor tömítést vettem egyszer, mert kívülröl úgy néztem, mikor szétszedtem, épek voltak belül, de akkor már belementek az újak.

Akkor most ha motorcsere lesz, remélem bejön a szervátültetés :yes:

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.07 15:17:43 írta vd1234 »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27524 Dátum: 2017.02.07 15:22:50 »
Akkor most ha motorcsere lesz, remélem bejön a szervátültetés :yes:
Még nem tudom, egyelőre információgyűjtés van.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer