Most 5500 km-nél tartok a 1,4 diesellel, és az eddigi tapasztalataim azt mondják, hogy 140-150-nel gond nélkül lehet haladni.
Ez jól hangzik, általában én is ennyivel haladok a pályán.
Ami még érdekelne, hogy országúton mennyire használható, ha 70-90-ről előzni kell szűkebb helyeken?
Szerintem pont 4-ben és 5-ben jön ki a legjobban különbség. Lent is jól húz, de a ferljebb az igazi. A 70-90 az lehet 4. v. 5. fokozat is, 4-ben brutálisan rántja az autót, de 5-ben is jobban húz, mint a benzines, gyakorlatilag még 140-nél is ki lehet 5-ben ugrani előzni.
A 140-150 az a minimum, szvsz a 180 kicsit soknak tűnik tartós haladásnak (ez azért csak egy kis 1.4l-es motor....), de nem lehetetlen. Mondjuk, én még a benzinesemet is csak 2x kergettem 180-ig, kb. 2 percig... Aztán utolértem a pórnépeket
Benzinessel azért egy húzós előzéshez mindenképpen vissza kellett tenni 2/3-ba, itt talán elég a 4 is (persze, minden az adott helyzettől függ...).
(De majd jön music, és kjavít.... :wink: )
Szóval, szvsz élvezetesebb vezetni, mint az 1.4 benzint (most nem leszólni akarom azt, mint újdonsült td-tulaj, én nagyon szerettem azt is, az általam vezetett autók közül eddig a kategóriájában a legjobb motornak/váltónak tartom). Arról nem beszélve, hogy ugyanahhoz a menetteljesítményhez mennyivel jobb látni az alacsonyabb a fogyasztást. Mondjuk, emiatt ne vegyen senki dízelt, hacsak nem vezet 60ezer km-t egy évben, mert sosem hozza be a mai üzemanyagárak mellett a magasabb vételárból adódó többletkiadást...